Min pappa *ot*
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Min pappa *ot*

    har fått prostatacancer. Vi var dit idag och hälsade på och då berättade han det. Han ska påbörja strålningsbehandling snart. Han var inte alls positiv och funderade på att strunta i behandling...
    Barn felciterar nästan aldrig. Faktum är att de oftast ord för ord upprepar precis vad du inte borde ha sagt.
  2. 1
    Min pappa *ot* har fått prostatacancer. Vi var dit idag och hälsade på och då berättade han det. Han ska påbörja strålningsbehandling snart. Han var inte alls positiv och funderade på att strunta i behandling...
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2
    Usch vad tråkigt!

    Skickar en kram till dig och en till din pappa och hoppas han snart ska bli frisk igen!

    Nikki
  4. 2
    Usch vad tråkigt!

    Skickar en kram till dig och en till din pappa och hoppas han snart ska bli frisk igen!

    Nikki
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Usch, vad jobbigt . Hoppas han tar behandlingen och att den hjälper.
    Kramar
  6. 3
    Usch, vad jobbigt . Hoppas han tar behandlingen och att den hjälper.
    Kramar
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Nej, vad hemskt! Skickar en massa styrke- och tröstkramar.
  8. 4
    Nej, vad hemskt! Skickar en massa styrke- och tröstkramar.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Tack! Vi får hoppas att cancern är begränsad til prostatan. Just nu vet vi ingenting.
  10. 5
    Tack! Vi får hoppas att cancern är begränsad til prostatan. Just nu vet vi ingenting.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Ja, vi vet ingenting just nu men han har bestämt sig för att prova strålning, han vägrar operation.
  12. 6
    Ja, vi vet ingenting just nu men han har bestämt sig för att prova strålning, han vägrar operation.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Tack! Det behövs verkligen just nu.
  14. 7
    Tack! Det behövs verkligen just nu.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Usch vad jobbigt! Min pappa fick också konstaterat det för några månader sen - medelsvåra varianten. Nu är han så pass gammal, så det förmodligen inte hinner utveckla sig så mycket (76 år), så vi är vid gott mod. Han ska dock få ytterligare provsvar i det nya året, så får vi se...

    Men din pappa kanske inte är riktigt så gammal, så då är det ju ganska jobbigt!
  16. 8
    Usch vad jobbigt! Min pappa fick också konstaterat det för några månader sen - medelsvåra varianten. Nu är han så pass gammal, så det förmodligen inte hinner utveckla sig så mycket (76 år), så vi är vid gott mod. Han ska dock få ytterligare provsvar i det nya året, så får vi se...

    Men din pappa kanske inte är riktigt så gammal, så då är det ju ganska jobbigt!
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Hej! Jag vet inte vilken variant min pappa har. Han är 59 år.. Det är rätt jobbigt, men vi får hoppas att han tar behandlingen.
  18. 9
    Hej! Jag vet inte vilken variant min pappa har. Han är 59 år.. Det är rätt jobbigt, men vi får hoppas att han tar behandlingen.
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Åh nej vad tråkigt! Hoppas att han blir frisk.

    Kram
  20. 10
    Åh nej vad tråkigt! Hoppas att han blir frisk.

    Kram
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11
    Ja, just nu vet vi ingenting mer än att han ska påbörja strålningsbehandling. Pappa vill inte berätta så mycket mer.
  22. 11
    Ja, just nu vet vi ingenting mer än att han ska påbörja strålningsbehandling. Pappa vill inte berätta så mycket mer.
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12

    Vilken chock!

    Det är ju inget man vill få höra så här i jultider. Kan förstå att det upptar mycket av dina tankar just nu.

    Jag hoppas de kan bota den och allt blir bra igen.

    Kram!
  24. 12
    Vilken chock! Det är ju inget man vill få höra så här i jultider. Kan förstå att det upptar mycket av dina tankar just nu.

    Jag hoppas de kan bota den och allt blir bra igen.

    Kram!
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13
    Men neje
    Fy så hemskt tråkigt!
    Hoppas innerligt att han får bli frisk!!
    Kram!
  26. 13
    Men neje
    Fy så hemskt tråkigt!
    Hoppas innerligt att han får bli frisk!!
    Kram!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    usch vad hemskt. cancer är ingen rolig sjukdom ( jag har själv haft det) men tycker absolut att han ska ta behandling. prostatacancer har ju god prognos nuförtiden, är rätt "vanligt" bland äldre män som ofta klarar sig bra efter behandling. Jag har fått strålbehandling och det var inte så fysiskt jobbigt. KRAM!
  28. 14
    usch vad hemskt. cancer är ingen rolig sjukdom ( jag har själv haft det) men tycker absolut att han ska ta behandling. prostatacancer har ju god prognos nuförtiden, är rätt "vanligt" bland äldre män som ofta klarar sig bra efter behandling. Jag har fått strålbehandling och det var inte så fysiskt jobbigt. KRAM!
  29. Medlem sedan
    Jul 2004
    #15

    Vad jobbigt!

    Hela er familj går ju verkligen igenom nåt jättetufft just nu. Jättetråkigt! Hoppas att din pappa går med på behandlingen och att han snart blir frisk. Kramar!
  30. 15
    Vad jobbigt! Hela er familj går ju verkligen igenom nåt jättetufft just nu. Jättetråkigt! Hoppas att din pappa går med på behandlingen och att han snart blir frisk. Kramar!
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    vad jobbigt

    Hoppas att behandlingen hjälper och han mår bättre snart.

    Kram
    Duja med Inyana 01 och Sam 18/7-06
  32. 16
    vad jobbigt Hoppas att behandlingen hjälper och han mår bättre snart.

    Kram
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17
    Verkligen inte kul att få höra. Typiskt. Farfar dog i cancer, men inte prostatacancer. Får hoppas att det ordnar sig..
  34. 17
    Verkligen inte kul att få höra. Typiskt. Farfar dog i cancer, men inte prostatacancer. Får hoppas att det ordnar sig..
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18
    Ja, jag hoppas för fullt. Hoppas bara behandlingen fungerar och att cancern är begr. till prostatan..
  36. 18
    Ja, jag hoppas för fullt. Hoppas bara behandlingen fungerar och att cancern är begr. till prostatan..
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19
    Men fy, har du också haft cancer!? Ja, prostatacancer har ju god prognos, men vi vet inte om den har spritt sig. Han är inte så gammal, 59 år, och det känns som om han har gett upp liksom. Det är jobbigast att han säger att han vägrar operation.
  38. 19
    Men fy, har du också haft cancer!? Ja, prostatacancer har ju god prognos, men vi vet inte om den har spritt sig. Han är inte så gammal, 59 år, och det känns som om han har gett upp liksom. Det är jobbigast att han säger att han vägrar operation.
  39. Medlem sedan
    Mar 2004
    #20
    Ja, fast det är bara jag som vet om det. Mamma och han är skiljda och har ingen kontakt. Mina systrar har tagit avstånd från honom på grund av en massa andra saker. Så han har bara mig nu.
  40. 20
    Ja, fast det är bara jag som vet om det. Mamma och han är skiljda och har ingen kontakt. Mina systrar har tagit avstånd från honom på grund av en massa andra saker. Så han har bara mig nu.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Pappa?
    By Lova med tre in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 12:23
  2. Å pappa haj...
    By -ME- in forum Mat & dryck
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 13:03
  3. Min pappa *OT*
    By jenny_u in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 17:32
  4. Sa pappa!!
    By galenkaka in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 09:33
  5. min pappa
    By Petra in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 14:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar