Lägesrapport, UL
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Lägesrapport, UL

    Ja, UL idag för att kolla läget på bebis, BM konstaterar ganska snabbt att bebisen ligger med huvudet ner, den lille luringen har vänt på sig någongång under helgen så nu ligger bebisen som den ska :-) men högt fortfarande.

    Hon gjorde en tillväxtkontroll när vi ändå var där och hon kom fram till att bebis väger nu ca 4 kg, hur ska det sluta? Jag har 2,5 veckor kvar ju... En 5 kilos bebis eller vad?

    I em när jag hämtade barnen på dagis och skola så ringer Bm på specMVC, hon hade pratat med en läkare och de kom fram till att vi ska in på bedömning på måndag i och med att bebisen är så pass stor redan och att mina förlossningar har gått ganska snabbt tidigare. Ev blir det en igångsättning då om de bedömmer det möjligt.

    Jag passade på oxå att be henne kolla könet på den lille/store, bebisen var medgörlig och visade glatt upp sig, det var en påse med bihang :-) En liten (stor)kille!

    Så nu är det bara att vänta, först och främst till på måndag och bedömningen då.

    Hälsn flaxtrasa!
  2. 1
    Lägesrapport, UL Ja, UL idag för att kolla läget på bebis, BM konstaterar ganska snabbt att bebisen ligger med huvudet ner, den lille luringen har vänt på sig någongång under helgen så nu ligger bebisen som den ska :-) men högt fortfarande.

    Hon gjorde en tillväxtkontroll när vi ändå var där och hon kom fram till att bebis väger nu ca 4 kg, hur ska det sluta? Jag har 2,5 veckor kvar ju... En 5 kilos bebis eller vad?

    I em när jag hämtade barnen på dagis och skola så ringer Bm på specMVC, hon hade pratat med en läkare och de kom fram till att vi ska in på bedömning på måndag i och med att bebisen är så pass stor redan och att mina förlossningar har gått ganska snabbt tidigare. Ev blir det en igångsättning då om de bedömmer det möjligt.

    Jag passade på oxå att be henne kolla könet på den lille/store, bebisen var medgörlig och visade glatt upp sig, det var en påse med bihang :-) En liten (stor)kille!

    Så nu är det bara att vänta, först och främst till på måndag och bedömningen då.

    Hälsn flaxtrasa!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    STORT GRATTIS!!!!!

    tror alla missat ditt inlägg, det evrkar bli så i bland, vet inte riktigt vad det beror på (har varit med om det också en gång när jag tyckte att det var ett ganska intressant inlägg, hehe).

    Härligt att det var rätt sida nedåt och att ni får komma på en koll! Måste kännas skönt!!!

    Än en gång...GRATTIS till lillkillen!!!
  4. 2
    STORT GRATTIS!!!!!

    tror alla missat ditt inlägg, det evrkar bli så i bland, vet inte riktigt vad det beror på (har varit med om det också en gång när jag tyckte att det var ett ganska intressant inlägg, hehe).

    Härligt att det var rätt sida nedåt och att ni får komma på en koll! Måste kännas skönt!!!

    Än en gång...GRATTIS till lillkillen!!!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Det blir lätt så ;-)
    Ja nu är det bara att vänta till måndag och kollen, vem vet, kanske blir det en bebis då :-)

    Jag är nog en pojkmamma, det verkar så, har en tjej och i och med denna lilla kille har jag 4 pojkar. Men det ska bli så roligt när det är över och bebisen är hos oss :-)
  6. 3
    Det blir lätt så ;-)
    Ja nu är det bara att vänta till måndag och kollen, vem vet, kanske blir det en bebis då :-)

    Jag är nog en pojkmamma, det verkar så, har en tjej och i och med denna lilla kille har jag 4 pojkar. Men det ska bli så roligt när det är över och bebisen är hos oss :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Och jag är tjejmamma!!! Fast jag vet ju inte vad det är i magen nu iofs...ska bli spännande!

    Ja, det kan ju bli bäbis för dig då så klart!!! vad spännande!!! wiiii
  8. 4
    Och jag är tjejmamma!!! Fast jag vet ju inte vad det är i magen nu iofs...ska bli spännande!

    Ja, det kan ju bli bäbis för dig då så klart!!! vad spännande!!! wiiii
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Jättegrattis till STORA killen..
    så skönt att han ligger med huvudet ner...

    Kramar!
  10. 5
    Jättegrattis till STORA killen..
    så skönt att han ligger med huvudet ner...

    Kramar!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Oj, vad spännande! Håller tummarna på måndag för att ni kommer fram till ett bra beslut!
  12. 6
    Oj, vad spännande! Håller tummarna på måndag för att ni kommer fram till ett bra beslut!
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    vad skönt att bebben låg åt rätt håll! Roligt att veta vad det ligger där inne...en stor kille.
    M
  14. 7
    vad skönt att bebben låg åt rätt håll! Roligt att veta vad det ligger där inne...en stor kille.
    M
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Ja, vi hade tur båda två!! Att bebisen har vänt sig. Det var extra roligt att ni lyckades få se att det var en kille i magen!!! Grattis!

    //MamaCizzi
  16. 8
    Ja, vi hade tur båda två!! Att bebisen har vänt sig. Det var extra roligt att ni lyckades få se att det var en kille i magen!!! Grattis!

    //MamaCizzi
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Bra att den lille vände sig och kul att få veta vad det är ni väntar på! Lycka till på måndag
  18. 9
    Bra att den lille vände sig och kul att få veta vad det är ni väntar på! Lycka till på måndag
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    Grattis till killen!
    Va bra att han ligger med huvet ner, själv tror jag att min har vänt på sig o ligger i säte...
    Mamma Miot
  20. 10
    Grattis till killen!
    Va bra att han ligger med huvet ner, själv tror jag att min har vänt på sig o ligger i säte...
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11

    underbart!

    jag fick minsann tjata mig till en bedömning med löfte om igångsättning +9 dar över tiden (nästa måndag) är det måndagen den 11/12 du ska in med? Då får vi kanske samma dag
    Mizaja m 5, Josef 12/12-06
  22. 11
    underbart! jag fick minsann tjata mig till en bedömning med löfte om igångsättning +9 dar över tiden (nästa måndag) är det måndagen den 11/12 du ska in med? Då får vi kanske samma dag

Liknande trådar

  1. lägesrapport
    By peo2005 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 13:50
  2. Lägesrapport
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:34
  3. Lägesrapport
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 13:03
  4. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  5. Lägesrapport del 2
    By troetter in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar