Min långa dag
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Min långa dag

    Puh! Idag har sunkmamman varit på jobbintervju. Ett jobb som jag tycker hade varit perfekt att kombinera mmed min forskning ... får se om de håller med. Kändes i alla fall kul att fixa till sig lite, klä upp sig och så, och det känns faktiskt som att de försvunna kilona märks liiite på kläderna. Det är ju också kul att gå på intervju när man redan har ett jobb som man trivs med. Mycket råddande blev det ju med dagis och barnvakt och passa tider hit och dit, men det gick som smort

    Min mat blev lite sådär, man blir ju lite nervös av sånahär grejor, är fortfarande uppe i varv.

    #frukost: Havre-råg-dinkelgröt+krossade linfrön+kanel+krossade nejlikor+ingefära+5 torkade aprikoser, 1 ägg, 1 rågsurdegsmacka med hoummos+alfalfagroddar
    #mellis: En kopp julkaffe med mjölk
    #lunch (blev bjuden av snälla barnvakten) pilaffat råris, kimchi, spenat-linsgryta, ugnsbakade potatis+palsternackor, sojayoghurt *gott*
    #mellis: En kopp intervjukaffe med mjölk
    #middag: Dinkelris+frästa grönsaker, tomatconcassé, 3 gourmetbullar, alfagroddar, en näve cashewnötter

    Nu sitter jag och funderar på om jag skall sticka på spinning klockan 8, kan nog vara ett bra sätt att komma ner i varv på så småningom

    Hoppas att ni andra har haft en lite lugnare dag idag
    mamma till E (september '03) och A (juni '06) + bf 12/12
  2. 1
    Min långa dag Puh! Idag har sunkmamman varit på jobbintervju. Ett jobb som jag tycker hade varit perfekt att kombinera mmed min forskning ... får se om de håller med. Kändes i alla fall kul att fixa till sig lite, klä upp sig och så, och det känns faktiskt som att de försvunna kilona märks liiite på kläderna. Det är ju också kul att gå på intervju när man redan har ett jobb som man trivs med. Mycket råddande blev det ju med dagis och barnvakt och passa tider hit och dit, men det gick som smort

    Min mat blev lite sådär, man blir ju lite nervös av sånahär grejor, är fortfarande uppe i varv.

    #frukost: Havre-råg-dinkelgröt+krossade linfrön+kanel+krossade nejlikor+ingefära+5 torkade aprikoser, 1 ägg, 1 rågsurdegsmacka med hoummos+alfalfagroddar
    #mellis: En kopp julkaffe med mjölk
    #lunch (blev bjuden av snälla barnvakten) pilaffat råris, kimchi, spenat-linsgryta, ugnsbakade potatis+palsternackor, sojayoghurt *gott*
    #mellis: En kopp intervjukaffe med mjölk
    #middag: Dinkelris+frästa grönsaker, tomatconcassé, 3 gourmetbullar, alfagroddar, en näve cashewnötter

    Nu sitter jag och funderar på om jag skall sticka på spinning klockan 8, kan nog vara ett bra sätt att komma ner i varv på så småningom

    Hoppas att ni andra har haft en lite lugnare dag idag
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Såg väl bra och gott ut, fast kaffe med mjölk är väl knappast mellis? Låt mig gissa att din barnvakt är vegetarian?
  4. 2
    Såg väl bra och gott ut, fast kaffe med mjölk är väl knappast mellis? Låt mig gissa att din barnvakt är vegetarian?
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Tack för svar ! Nae, inga bra mellisar blev det. Och visst är barnvakten vegetarian -kan det bli bättre?
  6. 3
    Tack för svar ! Nae, inga bra mellisar blev det. Och visst är barnvakten vegetarian -kan det bli bättre?

Liknande trådar

  1. Den långa långa väntan
    By norpisen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 12:15
  2. Långa tår
    By Vimse in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 20:16
  3. Långa barn - långa föräldrar?
    By gabbobabbo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:14
  4. Hur långa
    By Anna in forum _01 Höstbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 13:48
  5. Hur långa
    By amiable in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 13:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar