Röda kinder??
_0608 Augustibarn
  1. Undrar så
    #1

    Röda kinder??

    Hej!
    Nån här som har ploblem med att era bäbisar har röda kinder och känslig hud?? Min tjej är alltid röd om kinderna och väldigt varm. Vet inte om det är eksem. Nån som vet hur man kan smörja med salva??
  2. 1
    Röda kinder?? Hej!
    Nån här som har ploblem med att era bäbisar har röda kinder och känslig hud?? Min tjej är alltid röd om kinderna och väldigt varm. Vet inte om det är eksem. Nån som vet hur man kan smörja med salva??
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    jodå, vill tipsa om en salva som heter Miniderm, finns på apoteket. Hjälper min lille rödkindade torris i alla fall...
    Kattis med Tim och Bebben Ted Lias W
  4. 2
    jodå, vill tipsa om en salva som heter Miniderm, finns på apoteket. Hjälper min lille rödkindade torris i alla fall...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Den är kanon fick den till Malin röda kinder.. vi kom på varför hon ble röd!
    Gnuggade mot sänglinnet..
    Så vi la lite mjukt tyg i sängen...
  6. 3
    Den är kanon fick den till Malin röda kinder.. vi kom på varför hon ble röd!
    Gnuggade mot sänglinnet..
    Så vi la lite mjukt tyg i sängen...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    annars

    är Wiedas "väder och vind" salva helt enormt bra på torra och nariga kinder.
    Har funkat på alla mina barn som är riktuiga torrisar. Miniderm är oxå bra, men weledas gtrejer är lite mer "naturliga"
    Finns på så gott som alla hälosostaffärer.

    // Elina
    Elina med Märta aug. 06, Wilhelm apr. 04 & Ida feb. 01

    ~ www.alms.blogg.se ~
  8. 4
    annars är Wiedas "väder och vind" salva helt enormt bra på torra och nariga kinder.
    Har funkat på alla mina barn som är riktuiga torrisar. Miniderm är oxå bra, men weledas gtrejer är lite mer "naturliga"
    Finns på så gott som alla hälosostaffärer.

    // Elina
  9. Undrar så
    #5
    Hej!
    Tack för alla tips. Var på BVC idag och dom tipsade också om Miniderm. Hon sa att det röda beror på torr hud men borde växa bort efter årsdagen. Har köpt Miniderm nu ska prova den. Köper nog Wileda också, just in case. Skönt att man inte är ensam om problemet.
  10. 5
    Hej!
    Tack för alla tips. Var på BVC idag och dom tipsade också om Miniderm. Hon sa att det röda beror på torr hud men borde växa bort efter årsdagen. Har köpt Miniderm nu ska prova den. Köper nog Wileda också, just in case. Skönt att man inte är ensam om problemet.
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Just ja Vi fick

    några små tuber med Weledas salva och massage olja i baby bagen.
  12. 6
    Just ja Vi fick några små tuber med Weledas salva och massage olja i baby bagen.

Liknande trådar

  1. röda kinder..
    By Karin&Emilia in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:51
  2. Röda kinder
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 03:40
  3. röda kinder...
    By Sarasmamma in forum Downs Syndrom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 18:56
  4. Röda kinder?
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 19:16
  5. Röda kinder....
    By Humla med tre in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 23:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar