Hej alla! Ny här med bf 14/12
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Hej alla! Ny här med bf 14/12

    Hej! Har inte haft bredband på ett tag nu så jag har inte kunnat vara med i grupperna men jag hoppas att det är okej att jag slinker in nu. Skönt att ha flera i samma sits nu när man bara väntar! Kattis heter jag och väntar mitt andra barn nu. Har en dotter på 16 månader oxå så jag hoppas att det ska gå snabbare nu än förra gången. Första förlossningen vart utdragen och kaotisk så jag är nog lite nervös. Har börjat få lite ont i ryggslutet nu och tror jag haft lite smått med förvärkar. Vill ju bara få igång allt! Grattis till alla lyckliga som redan fått sina guldklimpar!
  2. 1
    Hej alla! Ny här med bf 14/12 Hej! Har inte haft bredband på ett tag nu så jag har inte kunnat vara med i grupperna men jag hoppas att det är okej att jag slinker in nu. Skönt att ha flera i samma sits nu när man bara väntar! Kattis heter jag och väntar mitt andra barn nu. Har en dotter på 16 månader oxå så jag hoppas att det ska gå snabbare nu än förra gången. Första förlossningen vart utdragen och kaotisk så jag är nog lite nervös. Har börjat få lite ont i ryggslutet nu och tror jag haft lite smått med förvärkar. Vill ju bara få igång allt! Grattis till alla lyckliga som redan fått sina guldklimpar!
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Välkommen hit!
    Ja, lite nerver har vi nog alla såhär mot slutet. Det känns som om man står i kö och bara väntar. Och många lär gå före mig trots att det stod 2 ( bf 2/12)på min nummerlapp
  4. 2
    Välkommen hit!
    Ja, lite nerver har vi nog alla såhär mot slutet. Det känns som om man står i kö och bara väntar. Och många lär gå före mig trots att det stod 2 ( bf 2/12)på min nummerlapp
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Välkommen! Trevligt att vi blir fler även så här i sluttampen! Hoppas din förlossning går snabbare den här gången.

    Kram
  6. 3
    Välkommen! Trevligt att vi blir fler även så här i sluttampen! Hoppas din förlossning går snabbare den här gången.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Haha ojdå.. Här klagar jag som inte ens är framme! Uscha.. man är så sugen på att få gosa med nyingen så det är jobbigt att vänta!
  8. 4
    Haha ojdå.. Här klagar jag som inte ens är framme! Uscha.. man är så sugen på att få gosa med nyingen så det är jobbigt att vänta!
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Hej och välkommen till oss.
    jag har en dotter på 17 månader och ja även 2 syskon till iofs
    Det brukar ju som oftast gå lite snabbare eller ialla fall lättare med nr2 än ettan så det får vi hoppas det gör för din del
    och du joinar ju gruppen i rätt tid nu börjar det hända saker här..
    och snart är det din tur med

    själv har jag BF först 29/12 så man lär ju få längta lite till.
  10. 5
    Hej och välkommen till oss.
    jag har en dotter på 17 månader och ja även 2 syskon till iofs
    Det brukar ju som oftast gå lite snabbare eller ialla fall lättare med nr2 än ettan så det får vi hoppas det gör för din del
    och du joinar ju gruppen i rätt tid nu börjar det hända saker här..
    och snart är det din tur med

    själv har jag BF först 29/12 så man lär ju få längta lite till.
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Hej och välkommen!!!
    Ja här är vi en del som väntar............Jag ska vänta tills 28...usch (fast man vet ju aldrig).
    M
  12. 6
    Hej och välkommen!!!
    Ja här är vi en del som väntar............Jag ska vänta tills 28...usch (fast man vet ju aldrig).
    M
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7
    haha du klaga får man.
    jag har gnällt gnällt gnällt massor och jag har ju nummerlapp sist nästan.
  14. 7
    haha du klaga får man.
    jag har gnällt gnällt gnällt massor och jag har ju nummerlapp sist nästan.
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Jag hoppas det med.. Men är väl beredd på samma som förra gången. Jag öppnade mig så sakta med såna kraftiga värkar och en full förlossning så jag fick stanna kvar i undersökningsrummet på en brits utan bedövning eller smärtstillande för att narkosläkaren var upptagen hela kvällen (dock med lustgas) och en katastrofal barnmorska som läste instruktionsbok på droppställningen och kastade omkring mig som en vante. BB var fullt det med så jag fick sova kvar på samma brits som jag precis fött på. Och det tog 21 timmar... suck..
  16. 8
    Jag hoppas det med.. Men är väl beredd på samma som förra gången. Jag öppnade mig så sakta med såna kraftiga värkar och en full förlossning så jag fick stanna kvar i undersökningsrummet på en brits utan bedövning eller smärtstillande för att narkosläkaren var upptagen hela kvällen (dock med lustgas) och en katastrofal barnmorska som läste instruktionsbok på droppställningen och kastade omkring mig som en vante. BB var fullt det med så jag fick sova kvar på samma brits som jag precis fött på. Och det tog 21 timmar... suck..
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    Okej, bra att man inte är ensam om att klaga! Vad har du för datum då?
  18. 9
    Okej, bra att man inte är ensam om att klaga! Vad har du för datum då?
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    Klaga på bara!
    Jag har försökt att hålla mig till bf bara för att jag VET att jag får gå över. Kändes lixom som ingen idé att tänka annorlunda. Nu siktar jag in mig på att slippa överburenhetskontrollen den 18/12, och jag kommer gnälla utav bara sjutton om jag går över mer än 10 dar, thats a promise!
  20. 10
    Klaga på bara!
    Jag har försökt att hålla mig till bf bara för att jag VET att jag får gå över. Kändes lixom som ingen idé att tänka annorlunda. Nu siktar jag in mig på att slippa överburenhetskontrollen den 18/12, och jag kommer gnälla utav bara sjutton om jag går över mer än 10 dar, thats a promise!
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Välkommen hit! Hoppas att allt går bra för din kommande förlossning. Jag känner som du, jag hade en ganska kaotisk förlossning för 22 mån sen så jag är orolig inför denna och hoppas den går bättre och snabbare!

    Välkommen hit och hoppas du kommer trivas!
  22. 11
    Välkommen hit! Hoppas att allt går bra för din kommande förlossning. Jag känner som du, jag hade en ganska kaotisk förlossning för 22 mån sen så jag är orolig inför denna och hoppas den går bättre och snabbare!

    Välkommen hit och hoppas du kommer trivas!
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12
    Åhh.. Du kanske hellre går över då än att föda i mellandagarna eller?Jobbigt med förlossning mitt i julmys och nyår men man är ju så glad att dom kommer överhuvudtaget så man bryr sig ju inte så mycket. Jag har fått jättemycket kritik och sånt för att jag är en så elak mamma som skaffar barn i december. Det blir man lite ledsen av!
  24. 12
    Åhh.. Du kanske hellre går över då än att föda i mellandagarna eller?Jobbigt med förlossning mitt i julmys och nyår men man är ju så glad att dom kommer överhuvudtaget så man bryr sig ju inte så mycket. Jag har fått jättemycket kritik och sånt för att jag är en så elak mamma som skaffar barn i december. Det blir man lite ledsen av!
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13
    Ska försöka skriva så ofta jag kan. Kul o hänga med när bebisarna ploppar ut en efter en! Avis blir man ju men nån gång kommer ju min osså!
  26. 13
    Ska försöka skriva så ofta jag kan. Kul o hänga med när bebisarna ploppar ut en efter en! Avis blir man ju men nån gång kommer ju min osså!
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14
    Håller tummarna för dig jag då
  28. 14
    Håller tummarna för dig jag då
  29. Medlem sedan
    Jun 2006
    #15
    Nja nu känns det som om man kanske skulle kunna ta de extra dagarna som är, så det blir en 07.. men när man väl är där så är det nog inte så kul.... Ja det är ett himla tjat på alla om att man ska ha i dec...varför??? Jobbigt tycker jag. Bry dig inte om allt tjat!!!
    M
  30. 15
    Nja nu känns det som om man kanske skulle kunna ta de extra dagarna som är, så det blir en 07.. men när man väl är där så är det nog inte så kul.... Ja det är ett himla tjat på alla om att man ska ha i dec...varför??? Jobbigt tycker jag. Bry dig inte om allt tjat!!!
    M
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    29/12
  32. 16
    29/12
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17
    Välkommen!!

    Har precis som du lite ångest och oro inför denna förlossning.... Min första förlossning (för exakt 4 år sedan) tog 36 timmar (från första värken, 14 timmar från det att jag var öppen 4 cm). Vår dotter kom till slut ut med hjälp av klipp och det visade sig att hon låg i vidöppet läge - NICE!

    Har helatiden känt mig ganska lugn, men inser nu att jag troligen har gått och burit på ngn slags förlossningsrädsla....hm... men det går nog bra *försöker övertala sig sjäv*!

    Välkommen till gänget!

    //MamaCizzi bf 30/12
  34. 17
    Välkommen!!

    Har precis som du lite ångest och oro inför denna förlossning.... Min första förlossning (för exakt 4 år sedan) tog 36 timmar (från första värken, 14 timmar från det att jag var öppen 4 cm). Vår dotter kom till slut ut med hjälp av klipp och det visade sig att hon låg i vidöppet läge - NICE!

    Har helatiden känt mig ganska lugn, men inser nu att jag troligen har gått och burit på ngn slags förlossningsrädsla....hm... men det går nog bra *försöker övertala sig sjäv*!

    Välkommen till gänget!

    //MamaCizzi bf 30/12
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18
    Välkommen hit!... trevlig med nya.. som väntar..*ler*..
    Du har ju snart Bf.. hoppas att du inte behöver gå över...

    Kramar!
  36. 18
    Välkommen hit!... trevlig med nya.. som väntar..*ler*..
    Du har ju snart Bf.. hoppas att du inte behöver gå över...

    Kramar!
  37. Medlem sedan
    Oct 2003
    #19
    välkommen hit!
    Hoppas du får en bättre förlossning denna gång!
    Kram
  38. 19
    välkommen hit!
    Hoppas du får en bättre förlossning denna gång!
    Kram
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    Känner lika! Har intalat alla att jag inte är ett dugg orolig utan vet att saker o ting kan gå snett igen men jag känner det krypa fram mer o mer. Tänk om man får panik!! Hoppas att du får en myyycket bättre förlossning. Min mamma ringde precis och kollade läget o meddelade att hennes granne blivit mormor till en jättebaby som efter 2 dygn fått tagits ut med akut kejsarsnitt. Han vägde 4800 nåt och var 56 lång... Hjälp va stort!
  40. 20
    Känner lika! Har intalat alla att jag inte är ett dugg orolig utan vet att saker o ting kan gå snett igen men jag känner det krypa fram mer o mer. Tänk om man får panik!! Hoppas att du får en myyycket bättre förlossning. Min mamma ringde precis och kollade läget o meddelade att hennes granne blivit mormor till en jättebaby som efter 2 dygn fått tagits ut med akut kejsarsnitt. Han vägde 4800 nåt och var 56 lång... Hjälp va stort!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. Kramar till alla på alla hjärtans..
    By akkis/trött in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar