Liten kille har anlänt!!!
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Liten kille har anlänt!!!

    Hej flickor,

    Ursäkta att jag inte instruerat mannen tillräckligt tydligt så han kunde meddela er, men iaf så hade jag rätt om känningarna... Grattis till er som har fått när jag varit borta!

    Kan konstatera att Julen03 (?) var lite väl optimistisk om när jag ev. kommit till BB, för så här gick det till:

    Vi åkte som sagt med barnen till skola/förskola på måndagmorgonen efter frukost, och att passera ett gäng fartbulor med värkar är inte roligt, kan jag meddela

    Vi kom in till förlossningen strax efter nio, CTG kopplades in och den visade att killen mådde fint och att mina värkar kom med ca 5 minuters mellanrum. Blev undersökt och BM berättade att jag var öppen 2-3 cm, klart på G men att det nog var hyfsat länge kvar (samma sorts besked som jag fick förra grav. när vi kom in o då tog det drygt 20 h) Hon instruerade oss att ta en promenad så skulle vi kolla läget lite senare. Gick o fikade och kom tillbaka, märkte tyvärr att värkarna snarare avtog än tilltog, suck!!!

    Det slutade med att BM tyckte att vi kunde åka hem ett tag och hon sade dessutom nåt käckt i stil med: Har vi tur är det klart innan jul men sen la hon till att hon nog trodde det skulle hända mer framåt kvällen...

    Nåja, åkte hem, hade värkar hela em/kvällen, min man pratade med vår barnvakt några gånger, de bestämde till slut att F skulle hämta barnen, så skulle barnvakten komma förbi efter middagen. Vi åt middag, värkarna låg konstant på 5 min mellan, kom tillbaka vid halv 8, CTG såg bra ut och jag var öppen ca 5 cm. Blev iaf inskriven, hade rätt ont, fick välja sal med badkar, tog ett bad o fick lustgas. För att sammanfatta kvällen: segt, ont men uthärdligt tack vare lustgasen. Stod upp, gick omkring resp. dansade så mycket jag klarade, ny BM med läkarelev kom vid halv10.

    De meddelade till slut att strax efter 12 skulle de ta hål på hinnorna (jag hade "stannat" vid 7-8 cm) OK för mig, bli färdigt nångång!! Efter den åtgärden blev värkarna riktigt överjävliga, så F undrade om han skulle be dem öka på lustgasen - visst... Kände kring 1-tiden att nu var det typ dags, inte en personal i sikte, så jag bad F kalla på dem. BM kom in med ett par uskor och sade att det kanske inte var dags riktigt än, jag höll inte med och jag hade rätt! De fick hjälpa till att hålla emot vid krystningarna, men vid 1.54 var han ute, vår tredje lille kille, (förstås) väldigt lik sina bröder, superfin med långt mörkt hår. 3825 g, 52 cm och "bara" 36 cm i huvudstorlek (brorsorna hade 37,5 resp 39 cm i omkrets - vi har stora huvuden i min släkt)

    Stannade på BB tills em idag, ska roa mig med att läsa ikapp imorgon, men jag ville dela nyheten med er först.

    Ha det bra, nu ska jag amma och sova...

    Han får antagligen heta Timothy eller Nicholas, kan inte riktigt bestämma oss (bröderna heter Samuel och Benjamin) - vad tycker ni?
  2. 1
    Liten kille har anlänt!!! Hej flickor,

    Ursäkta att jag inte instruerat mannen tillräckligt tydligt så han kunde meddela er, men iaf så hade jag rätt om känningarna... Grattis till er som har fått när jag varit borta!

    Kan konstatera att Julen03 (?) var lite väl optimistisk om när jag ev. kommit till BB, för så här gick det till:

    Vi åkte som sagt med barnen till skola/förskola på måndagmorgonen efter frukost, och att passera ett gäng fartbulor med värkar är inte roligt, kan jag meddela

    Vi kom in till förlossningen strax efter nio, CTG kopplades in och den visade att killen mådde fint och att mina värkar kom med ca 5 minuters mellanrum. Blev undersökt och BM berättade att jag var öppen 2-3 cm, klart på G men att det nog var hyfsat länge kvar (samma sorts besked som jag fick förra grav. när vi kom in o då tog det drygt 20 h) Hon instruerade oss att ta en promenad så skulle vi kolla läget lite senare. Gick o fikade och kom tillbaka, märkte tyvärr att värkarna snarare avtog än tilltog, suck!!!

    Det slutade med att BM tyckte att vi kunde åka hem ett tag och hon sade dessutom nåt käckt i stil med: Har vi tur är det klart innan jul men sen la hon till att hon nog trodde det skulle hända mer framåt kvällen...

    Nåja, åkte hem, hade värkar hela em/kvällen, min man pratade med vår barnvakt några gånger, de bestämde till slut att F skulle hämta barnen, så skulle barnvakten komma förbi efter middagen. Vi åt middag, värkarna låg konstant på 5 min mellan, kom tillbaka vid halv 8, CTG såg bra ut och jag var öppen ca 5 cm. Blev iaf inskriven, hade rätt ont, fick välja sal med badkar, tog ett bad o fick lustgas. För att sammanfatta kvällen: segt, ont men uthärdligt tack vare lustgasen. Stod upp, gick omkring resp. dansade så mycket jag klarade, ny BM med läkarelev kom vid halv10.

    De meddelade till slut att strax efter 12 skulle de ta hål på hinnorna (jag hade "stannat" vid 7-8 cm) OK för mig, bli färdigt nångång!! Efter den åtgärden blev värkarna riktigt överjävliga, så F undrade om han skulle be dem öka på lustgasen - visst... Kände kring 1-tiden att nu var det typ dags, inte en personal i sikte, så jag bad F kalla på dem. BM kom in med ett par uskor och sade att det kanske inte var dags riktigt än, jag höll inte med och jag hade rätt! De fick hjälpa till att hålla emot vid krystningarna, men vid 1.54 var han ute, vår tredje lille kille, (förstås) väldigt lik sina bröder, superfin med långt mörkt hår. 3825 g, 52 cm och "bara" 36 cm i huvudstorlek (brorsorna hade 37,5 resp 39 cm i omkrets - vi har stora huvuden i min släkt)

    Stannade på BB tills em idag, ska roa mig med att läsa ikapp imorgon, men jag ville dela nyheten med er först.

    Ha det bra, nu ska jag amma och sova...

    Han får antagligen heta Timothy eller Nicholas, kan inte riktigt bestämma oss (bröderna heter Samuel och Benjamin) - vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Stort grattis!

    Vill oxå ha min baby nu.... )
  4. 2
    Stort grattis! Vill oxå ha min baby nu.... )
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Jättegrattis!!!!!!

    Skönt att höra att ni mår bra och grattis till lillprinsen!

    Tycker att båda namnförslagen är fina.

    Kram Åsa
  6. 3
    Jättegrattis!!!!!! Skönt att höra att ni mår bra och grattis till lillprinsen!

    Tycker att båda namnförslagen är fina.

    Kram Åsa
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Grattis i massor och välkommen till världen lilla prins
  8. 4
    Grattis i massor och välkommen till världen lilla prins
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5
    Grattis till er lilla pojke. Det är inte utan att man börjar längta efters sin bebis nu.

    Kram!
  10. 5
    Grattis till er lilla pojke. Det är inte utan att man börjar längta efters sin bebis nu.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Vad härligt!!!! Stort GRATTIS till hela familjen!
  12. 6
    Vad härligt!!!! Stort GRATTIS till hela familjen!
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Va roligt! Grattis till lille killen!
    Mamma Miot
  14. 7
    Va roligt! Grattis till lille killen!
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    STORT GRATTIS! och man vet ju aldrig hur fort det kan gå.. och tiden när ni kom in verkar jag ju prickat rätt exakt!
    Kram
  16. 8
    STORT GRATTIS! och man vet ju aldrig hur fort det kan gå.. och tiden när ni kom in verkar jag ju prickat rätt exakt!
    Kram
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Vad skoj!

    Stort grattis till hela familjen.
    Jag tycker Nicholas låter fint.
    *Kram*
  18. 9
    Vad skoj! Stort grattis till hela familjen.
    Jag tycker Nicholas låter fint.
    *Kram*
  19. Medlem sedan
    Dec 1998
    #10

    Åh

    vad skönt att allt gick bra!!
    Ett stort grattis till nytillskottet i familjen!!
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  20. 10
    Åh vad skönt att allt gick bra!!
    Ett stort grattis till nytillskottet i familjen!!
  21. Medlem sedan
    Jun 2006
    #11
    Grattis!
    M
  22. 11
    Grattis!
    M
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Åååh ett STORT GRATTIS!!! till killen...

    Jättefina namn bägge två & jag kan tyvärr inte välja vilket jag tycker är bäst...

    Kram till dig/er!...
  24. 12
    Åååh ett STORT GRATTIS!!! till killen...

    Jättefina namn bägge två & jag kan tyvärr inte välja vilket jag tycker är bäst...

    Kram till dig/er!...
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13

    grattis!

    Kul med en son till!!!
    Mizaja m 5, Josef 12/12-06
  26. 13
    grattis! Kul med en son till!!!
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Grattis till killen!!! Låter ju som en bra förlossning! Jag gillar Timothy mest
  28. 14
    Grattis till killen!!! Låter ju som en bra förlossning! Jag gillar Timothy mest
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Stort Grattis! Har tänkt på dig och antog att det blivit bebis

    Nicholas tycker jag om. Känner en charmig kille med det namnet.

    Vägbulor kanske kan användas till att få igång förlossningen? Har föreslagit mannen en riktigt guppig bilfärd för nu VILL jag också nå målet!
    Grattis än en gång!
  30. 15
    Stort Grattis! Har tänkt på dig och antog att det blivit bebis

    Nicholas tycker jag om. Känner en charmig kille med det namnet.

    Vägbulor kanske kan användas till att få igång förlossningen? Har föreslagit mannen en riktigt guppig bilfärd för nu VILL jag också nå målet!
    Grattis än en gång!
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16
    Grattis! Här känner man efter heela tiden men ingen bebis än.. Gosas lite med nyfödd från alla oss som väntar /frurystedt
  32. 16
    Grattis! Här känner man efter heela tiden men ingen bebis än.. Gosas lite med nyfödd från alla oss som väntar /frurystedt
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Grattis!!! Angående namnet så tycker jag nog Nicholas!
  34. 17
    Grattis!!! Angående namnet så tycker jag nog Nicholas!
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18
    Grattis till sonen! Jag tycker Nicholas låter jättefint.
  36. 18
    Grattis till sonen! Jag tycker Nicholas låter jättefint.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    GRATTIS!

    Ett jättegrattis till sonen.

    KRAM
    Carola med Elliot och Lucas.
  38. 19
    GRATTIS! Ett jättegrattis till sonen.

    KRAM
  39. awesome
    #20
    Grattis till sonen!
  40. 20
    Grattis till sonen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. ny liten kille
    By HusetHeterHaga in forum Downs Syndrom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 22:01
  2. En liten Felix har anlänt
    By LenaA in forum _0705 Majbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 14:38
  3. En liten kille 2 år
    By nellan19 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 16:33
  4. En liten har anlänt!
    By marizingen in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 13:38
  5. liten kille anlänt
    By plotta bf 2/8, ankom 13/6 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar