3 mån o haft feber i 6 dagar..
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    3 mån o haft feber i 6 dagar..

    sonen fick feber i lödrags, är även förskyld, snorig, täppt i näsan o hostar.
    va väldigt matt första dagarna, gnydde lite o va inte sugen på bröstet.
    vi åkte till barnakuten i söndas, där tog de snabbsänka o urinprov. sänkan va lite förhöjd, men de skickade hem oss med alvedon..

    men han har fortfarande feber. ringde bvc som sa att vi ska komma dit imorrn om inte febern är borta.

    hur länge kan dom ha feber? vill ju inte ge alvedon (suppar) i en vecka..
  2. 1
    3 mån o haft feber i 6 dagar.. sonen fick feber i lödrags, är även förskyld, snorig, täppt i näsan o hostar.
    va väldigt matt första dagarna, gnydde lite o va inte sugen på bröstet.
    vi åkte till barnakuten i söndas, där tog de snabbsänka o urinprov. sänkan va lite förhöjd, men de skickade hem oss med alvedon..

    men han har fortfarande feber. ringde bvc som sa att vi ska komma dit imorrn om inte febern är borta.

    hur länge kan dom ha feber? vill ju inte ge alvedon (suppar) i en vecka..
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Jag tycker att du ska åka in igen till akuten....det sliter på barnet när de har feber så länge. Det är du som känner ditt barn bäst så stå på dej.
    Jag har för mig att de brukar rekomendera att söka läkare efter 3-4 dagar med feber för de små
  4. 2
    Jag tycker att du ska åka in igen till akuten....det sliter på barnet när de har feber så länge. Det är du som känner ditt barn bäst så stå på dej.
    Jag har för mig att de brukar rekomendera att söka läkare efter 3-4 dagar med feber för de små
  5. eli70
    #3
    En så liten bebis är jag förvånad över att de inte vill se igen på barnakut mott när inte febern försvinner. Jag tycker du skall åka in igen. Bebisar mellan 0-3 mån har ofta diffusa symtom, något som verkar vara en viros kan lika gärna vara en bakteriell infektion. Din bebis kan ju ha fått en sekundlär infektion. Åk till barnläkaren igen!
  6. 3
    En så liten bebis är jag förvånad över att de inte vill se igen på barnakut mott när inte febern försvinner. Jag tycker du skall åka in igen. Bebisar mellan 0-3 mån har ofta diffusa symtom, något som verkar vara en viros kan lika gärna vara en bakteriell infektion. Din bebis kan ju ha fått en sekundlär infektion. Åk till barnläkaren igen!

Liknande trådar

  1. Har era barn haft feber
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:57
  2. Ni som haft mjölkstockning med feber
    By Hanna_panna in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:35
  3. har haft feber
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 16:31
  4. Har haft feber idag 39,5
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:10
  5. Lillan har haft feber i snart 3d
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar