Mollusker?
Barnsjukdomar
  1. Anna med 2
    #1

    Mollusker?

    Hej,

    Finns det INGET man kan göra för att få bort mollusker? Jag har hört att så inte är fallet tyvärr, men vill ändå höra här. Jag tar på asolsprit och smörjer in med mjukgörande (för att jag hört att dom trivs extra bra i torr hud).

    Dottern lider verkligen av molluskerna. Hon har haft dom över ett halvår, massor i knävecken och på rumpan. Ser enstaka även på benen. Varje morgon vaknar hon i blodig säng eftersom hon rivit och rivit under natten så det blöder en hel del.

    Hur länge har man kvar dom, ngn som vet?

    Stort tack!

    /Anna
  2. 1
    Mollusker? Hej,

    Finns det INGET man kan göra för att få bort mollusker? Jag har hört att så inte är fallet tyvärr, men vill ändå höra här. Jag tar på asolsprit och smörjer in med mjukgörande (för att jag hört att dom trivs extra bra i torr hud).

    Dottern lider verkligen av molluskerna. Hon har haft dom över ett halvår, massor i knävecken och på rumpan. Ser enstaka även på benen. Varje morgon vaknar hon i blodig säng eftersom hon rivit och rivit under natten så det blöder en hel del.

    Hur länge har man kvar dom, ngn som vet?

    Stort tack!

    /Anna
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Nä...:(

    Äldsta dottern hade jättepoblem med sina mollusker, vi sökte hjälp flera ggr pga det inte gick över (hon har haft sina i 4 år). Förra vintern blev det bölder av ett flertal av molluskerna och iomed att de sitter på hennes innanlår kunde hon knppt gå. Bölderna sprack och det rann var på hennes ben, men vi fick salva på recept (hjälpte inget). Efter det fick hon svinkoppor och då försvann några. Nu har hon bara en kvar....
    Näst äldsta dotter hade oxå mollusker men där förvann alla över en natt efter ett halvår ungefär, så det kan tydligen vara väldigt olika.
    Hoppas att din dotters mollusker bara förvinner =)
  4. 2
    Nä...:( Äldsta dottern hade jättepoblem med sina mollusker, vi sökte hjälp flera ggr pga det inte gick över (hon har haft sina i 4 år). Förra vintern blev det bölder av ett flertal av molluskerna och iomed att de sitter på hennes innanlår kunde hon knppt gå. Bölderna sprack och det rann var på hennes ben, men vi fick salva på recept (hjälpte inget). Efter det fick hon svinkoppor och då försvann några. Nu har hon bara en kvar....
    Näst äldsta dotter hade oxå mollusker men där förvann alla över en natt efter ett halvår ungefär, så det kan tydligen vara väldigt olika.
    Hoppas att din dotters mollusker bara förvinner =)
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Har oxå fått som svar att det inte finns någon hjälp. Jag smörjer min tjejs innanlår och böjveck med miniderm morgon och kväll för att hålla det mjukt och sakta sakta har det hjälpt. De försvinner inte, men det är inte så rött och inflamerat runt omkring. När de mognat är det viktigt att inte klia och sprida dem...men hur lätt är det att säga till ett barn. Jag hade oxå mollusker och då hade jag en salva som sved helvetiskt, och hotet om att skrapa bort dem hängde över mig.
  6. 3
    Har oxå fått som svar att det inte finns någon hjälp. Jag smörjer min tjejs innanlår och böjveck med miniderm morgon och kväll för att hålla det mjukt och sakta sakta har det hjälpt. De försvinner inte, men det är inte så rött och inflamerat runt omkring. När de mognat är det viktigt att inte klia och sprida dem...men hur lätt är det att säga till ett barn. Jag hade oxå mollusker och då hade jag en salva som sved helvetiskt, och hotet om att skrapa bort dem hängde över mig.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Jag la på en kompress med alsolsprit över några nätter och de blev mycket mindre och de som var inflamerade gick tillbaka. De är inte borta men besävrar mycket mindre nu.
    Hon har haft dem i ett halvår snart!!!
  8. 4
    Jag la på en kompress med alsolsprit över några nätter och de blev mycket mindre och de som var inflamerade gick tillbaka. De är inte borta men besävrar mycket mindre nu.
    Hon har haft dem i ett halvår snart!!!

Liknande trådar

  1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:26
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar