Bajs som luktar jäst?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Bajs som luktar jäst?

    Finns det några bajsproffs här?

    Nu sen Hanna hade magsjuka så är hon fortfarande rätt lös i magen & det luktar jätteilla. Jättesyrligt, men ändå som vanlig jäst (bakjäst). Någon som vet vad det kan bero på? Har aldrig känt något liknande förr...

    Skruttan är iallafall pigg & alert nu, men har tagit några dagar på sig för att vätska upp sig. Det är först idag som hon börjat kissa fler än ca 3 ggr/dygn. Därmed har den här hispiga mamman (som annars brukar vara rätt så cool) ringt Barnmottagningen och Sjukvårdsrådgivningen vid ett flertal tillfällen. jag fick förklaringen att hon ick i sig det hon behövde, men att det inte blev något över att kissa ut. ingen fara så länge hon var pigg! Skönt att det är över iallafall! Nu slipper vi väl förhoppningsvis magsjuka till jul...
    Helena m. Jonathan 020919 & Hanna 051007
  2. 1
    Bajs som luktar jäst? Finns det några bajsproffs här?

    Nu sen Hanna hade magsjuka så är hon fortfarande rätt lös i magen & det luktar jätteilla. Jättesyrligt, men ändå som vanlig jäst (bakjäst). Någon som vet vad det kan bero på? Har aldrig känt något liknande förr...

    Skruttan är iallafall pigg & alert nu, men har tagit några dagar på sig för att vätska upp sig. Det är först idag som hon börjat kissa fler än ca 3 ggr/dygn. Därmed har den här hispiga mamman (som annars brukar vara rätt så cool) ringt Barnmottagningen och Sjukvårdsrådgivningen vid ett flertal tillfällen. jag fick förklaringen att hon ick i sig det hon behövde, men att det inte blev något över att kissa ut. ingen fara så länge hon var pigg! Skönt att det är över iallafall! Nu slipper vi väl förhoppningsvis magsjuka till jul...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Inget proffs men liknande har mina barn haft. Det gick över på en vecka ungefär och jag försökte undvika mjölkprodukter för det verkade göra det hela värre.
  4. 2
    Inget proffs men liknande har mina barn haft. Det gick över på en vecka ungefär och jag försökte undvika mjölkprodukter för det verkade göra det hela värre.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Jag har försökt undvika det, men igår fick hon ½ dl naturell youghurt till frukost. Kanske behövs det inte mer?

    Tack!
  6. 3
    Jag har försökt undvika det, men igår fick hon ½ dl naturell youghurt till frukost. Kanske behövs det inte mer?

    Tack!
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4

    Undvik mjölk

    Tror precis som Anna-ca. Det är ganska vanligt att barn blir tillfällit överkänsliga mot mjölk laktos efter magsjuka. Det kan hålla i sig i någon månad.
  8. 4
    Undvik mjölk Tror precis som Anna-ca. Det är ganska vanligt att barn blir tillfällit överkänsliga mot mjölk laktos efter magsjuka. Det kan hålla i sig i någon månad.

Liknande trådar

  1. medicinen luktar bajs?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 21:02
  2. bajs luktar illa..
    By Willesmor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 16:37
  3. Nu luktar det bajs
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 18:05
  4. Vad luktar bajs?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:02
  5. Varför luktar mina bullar jäst?
    By L8P8 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 13:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar