Akuten igår kväll...
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Akuten igår kväll...

    alltså hoppas sonen lär sig att hålla på och bita på smågrejer. Han lyckades få ner en legobit (inte minsta sorten, sån där parabolformad med en plupps hål i mitten) när han hostade till, sen hostade han som en galning men fick ju luft hela tiden som tur var.
    Efter att ha ringt o kollat ville de ha in oss för att kolla så den inte hade fastnat halvvägs.
    Hemskt långa väntetider, fem timmar senare när doktorn kom, fick han proväta isglass o dricka saft, och det såg ut att funka så då fick vi åka hem, och var hemma lite efter 02. Seeegt idag!!
  2. 1
    Akuten igår kväll... alltså hoppas sonen lär sig att hålla på och bita på smågrejer. Han lyckades få ner en legobit (inte minsta sorten, sån där parabolformad med en plupps hål i mitten) när han hostade till, sen hostade han som en galning men fick ju luft hela tiden som tur var.
    Efter att ha ringt o kollat ville de ha in oss för att kolla så den inte hade fastnat halvvägs.
    Hemskt långa väntetider, fem timmar senare när doktorn kom, fick han proväta isglass o dricka saft, och det såg ut att funka så då fick vi åka hem, och var hemma lite efter 02. Seeegt idag!!
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Usch och fy!

    Visst kan man bli galen på när barnen envisas med att stoppa grejer i munnen. För ett tag sedan låg lillan i sängen på kvällen och sög på huvudet till en barbiebäbis. Tänk om hon hade somnat med den i munnen.
    Stackars din kille. Skönt att det inte var någon riktig fara men vad trist att behöva sitta på akuten så länge. Hoppas verkligen att han lär sig nu då.
  4. 2
    Usch och fy! Visst kan man bli galen på när barnen envisas med att stoppa grejer i munnen. För ett tag sedan låg lillan i sängen på kvällen och sög på huvudet till en barbiebäbis. Tänk om hon hade somnat med den i munnen.
    Stackars din kille. Skönt att det inte var någon riktig fara men vad trist att behöva sitta på akuten så länge. Hoppas verkligen att han lär sig nu då.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Ja, jag vet inte hur många gånger jag sagt till honom om just legobitarna, sagt att jag kommer att bli tvungen att livrädda honom om de åker ner i halsen osv, hotat med att ta bort smålegot om han inte slutar (kanske borde ha gjort det också... hmm...?).
    Jo, jag hoppas verkligen att detta blev en läxa.
  6. 3
    Ja, jag vet inte hur många gånger jag sagt till honom om just legobitarna, sagt att jag kommer att bli tvungen att livrädda honom om de åker ner i halsen osv, hotat med att ta bort smålegot om han inte slutar (kanske borde ha gjort det också... hmm...?).
    Jo, jag hoppas verkligen att detta blev en läxa.

Liknande trådar

  1. Åkte till akuten igår kväll
    By Lola_79 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 23:08
  2. Akuten igår kväll.
    By kickik75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 20:17
  3. VAr på akuten igår kväll/natt
    By ångest in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 17:52
  4. Igår kväll var jag till akuten...
    By Becka + 3 barn in forum _0307 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 15:47
  5. Gyn akuten igår kväll
    By h_oney in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar