Det är nog mig det skrivits om
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Det är nog mig det skrivits om

    Såg att någon skrivit å skvallrat att första jan. bebisen är född, låter som mig det.....
    Fick nämligen en son (Lucas) i lö morse 2/12 kl 06:33. Vikt 2936g å 47cm, tur att han inte stannade tiden ut, hi hi. Vattnet började sippra på fre. morgon, blev tveksam om det va vattnet men misstänkte det....ringde förl. å de tyckte jag skulle komma in då jag va i v 34+5 och hade rörligt huvud. Inne på förl. var det ingen tvekan att det var vtn som gått. Hade dock inga värkar. Fick stanna kvar för att invänta värkar, annars skulle det bli igångsättning efter 48h om inget avvikande skett innan dess.

    Satt å kolla på Idolfinalen å då började jag känna av lite mensmol. Försökte sedan sova men då blev mensvärken värre. BM satte då antibiotika i förebyggande syfte (om jag har någon infektion pga att vtn gått). Gjorde en vaginal u.s kl 03:00 va då öppen 3-4 cm, sedan rullade det på en rasande fart, kl 06:00 va jag öppen 8cm, kl 06:10 började jag krysta å som sagt 06:33 var han ute. Hann bara med lite lustgas på slutet annars använde jag andningen. Säger bara det....psykoprofylaxen va super å min man kunde verkligen guida mig då jag tappade fokus.

    Då Lucas kom i v 35+0 så har han observerats på barn avd. Haft sockerdropp, fått mat via sond, fick gulsot å har solat. Men han har varit fantastiskt duktig på att amma. Gjorde det första gången efter 6h ålder, blev sååå imponerad.

    Fick komma hem igår....då allt gått så bra. Var så skönt, längtade verkligen hem efter nästan 1v på sjh. Ska på ett ÅB på sö för att se att gulprovet gått ner å hur vikten e då.

    Kramisar från mig....å lycka till alla ni andrá som har det framför er. För mig va det en helt fantastisk upplevelse att föda barn, vi kvinnor e gjorda för det.

    C BP 5/1-07
  2. 1
    Det är nog mig det skrivits om Såg att någon skrivit å skvallrat att första jan. bebisen är född, låter som mig det.....
    Fick nämligen en son (Lucas) i lö morse 2/12 kl 06:33. Vikt 2936g å 47cm, tur att han inte stannade tiden ut, hi hi. Vattnet började sippra på fre. morgon, blev tveksam om det va vattnet men misstänkte det....ringde förl. å de tyckte jag skulle komma in då jag va i v 34+5 och hade rörligt huvud. Inne på förl. var det ingen tvekan att det var vtn som gått. Hade dock inga värkar. Fick stanna kvar för att invänta värkar, annars skulle det bli igångsättning efter 48h om inget avvikande skett innan dess.

    Satt å kolla på Idolfinalen å då började jag känna av lite mensmol. Försökte sedan sova men då blev mensvärken värre. BM satte då antibiotika i förebyggande syfte (om jag har någon infektion pga att vtn gått). Gjorde en vaginal u.s kl 03:00 va då öppen 3-4 cm, sedan rullade det på en rasande fart, kl 06:00 va jag öppen 8cm, kl 06:10 började jag krysta å som sagt 06:33 var han ute. Hann bara med lite lustgas på slutet annars använde jag andningen. Säger bara det....psykoprofylaxen va super å min man kunde verkligen guida mig då jag tappade fokus.

    Då Lucas kom i v 35+0 så har han observerats på barn avd. Haft sockerdropp, fått mat via sond, fick gulsot å har solat. Men han har varit fantastiskt duktig på att amma. Gjorde det första gången efter 6h ålder, blev sååå imponerad.

    Fick komma hem igår....då allt gått så bra. Var så skönt, längtade verkligen hem efter nästan 1v på sjh. Ska på ett ÅB på sö för att se att gulprovet gått ner å hur vikten e då.

    Kramisar från mig....å lycka till alla ni andrá som har det framför er. För mig va det en helt fantastisk upplevelse att föda barn, vi kvinnor e gjorda för det.

    C BP 5/1-07
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Nämen grattis!!! Vad skönt att höra att allt gått bra och att Lucas är duktig med maten!
  4. 2
    Nämen grattis!!! Vad skönt att höra att allt gått bra och att Lucas är duktig med maten!
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Grattis!!!! Vad mysigt med en liten decemberbebis och att allt gått bra och att du och Lucas mår bra! Tolkar jag det rätt att Lucas också fått åka hem från BB...i så fall är han en pigg och mycket stark kille!

    KRAM
  6. 3
    Grattis!!!! Vad mysigt med en liten decemberbebis och att allt gått bra och att du och Lucas mår bra! Tolkar jag det rätt att Lucas också fått åka hem från BB...i så fall är han en pigg och mycket stark kille!

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ett stort GRATTIS till gossen!!!!
  8. 4
    Ett stort GRATTIS till gossen!!!!
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Va kul! Grattis! Skönt att det gick så bra! Och skönt att komma hem! Själv fick jag stanna 2 veckor första gången och det är inte så kul. Grattis igen och kram!
  10. 5
    Va kul! Grattis! Skönt att det gick så bra! Och skönt att komma hem! Själv fick jag stanna 2 veckor första gången och det är inte så kul. Grattis igen och kram!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Grattis till sonen!!

    Vad skönt att allt gick så bra och att det var en stor o stark liten son du fick.
    Blev så glad av att läsa din förlossningsberättelse, precis så positiv och självklar som jag behöver höra just nu, så jag kan oroa mig lite mindre för vad som komma skall .
    Håller tummarna nu att allt fortsätter på samma bra spår och att värdena är bra i fortsättningen också. Lite avis på att du redan får snusa bebis så du får snusa lite åt mig också.

    Kramar!!
    Anis m Leanna, Viking, *Ängla* och Mimer 20/1-07
  12. 6
    Grattis till sonen!! Vad skönt att allt gick så bra och att det var en stor o stark liten son du fick.
    Blev så glad av att läsa din förlossningsberättelse, precis så positiv och självklar som jag behöver höra just nu, så jag kan oroa mig lite mindre för vad som komma skall .
    Håller tummarna nu att allt fortsätter på samma bra spår och att värdena är bra i fortsättningen också. Lite avis på att du redan får snusa bebis så du får snusa lite åt mig också.

    Kramar!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Grattis!!!
  14. 7
    Grattis!!!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Åååååh Grattis!!! Gud vad vi har funderat!! Skönt att alt gått bra! Kramar till er alla!
  16. 8
    Åååååh Grattis!!! Gud vad vi har funderat!! Skönt att alt gått bra! Kramar till er alla!
  17. Retstickan
    #9
    Underbart att läsa om din förlossning...Det är du såå väl värd (fast nu fick man ju lite prestationsångest ;-)) Stort grattis igen till Lucas...

    Din vän (och retstickan) E
  18. 9
    Underbart att läsa om din förlossning...Det är du såå väl värd (fast nu fick man ju lite prestationsångest ;-)) Stort grattis igen till Lucas...

    Din vän (och retstickan) E
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10
    Grattis så jättemycket! Skönt att höra att allt är bra och att ni är hemma nu!
  20. 10
    Grattis så jättemycket! Skönt att höra att allt är bra och att ni är hemma nu!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Åh grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
    Låter som en underbar förlossning trots att det blev lite tidigt!
    Mys nu och sitt i soffan o amma och bara må gott !
  22. 11
    Åh grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
    Låter som en underbar förlossning trots att det blev lite tidigt!
    Mys nu och sitt i soffan o amma och bara må gott !
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Grattis till grynet!
    Åh nu blir jag ju bara mer otålig på att Tuva ska kika ut *suck*
    Snusa nu bebis _ordentligt_ åt oss alla som har veeeeckor kvar att vänta.
  24. 12
    Grattis till grynet!
    Åh nu blir jag ju bara mer otålig på att Tuva ska kika ut *suck*
    Snusa nu bebis _ordentligt_ åt oss alla som har veeeeckor kvar att vänta.
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    grattis till lille bebisen!!!!!!!!!
  26. 13
    grattis till lille bebisen!!!!!!!!!
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14

    Aha!

    Vad roligt, grattis!!!
    When something's not right it's wrong - Dylan
  28. 14
    Aha! Vad roligt, grattis!!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Grattis!
    Vad skönt det är att läsa om förlossningar som går "lätt". Har börjat bli lite rädd.
  30. 15
    Grattis!
    Vad skönt det är att läsa om förlossningar som går "lätt". Har börjat bli lite rädd.
  31. Medlem sedan
    Nov 2005
    #16
    Inställer mig i kören: GRATTIS!!!!!!!!!! Jag vill också ha bebis.
  32. 16
    Inställer mig i kören: GRATTIS!!!!!!!!!! Jag vill också ha bebis.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Grattis!!!

    Åh, vad härligt att ha en liten bebis att snusa på! Skönt att höra att allt gått bra.
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  34. 17
    Grattis!!! Åh, vad härligt att ha en liten bebis att snusa på! Skönt att höra att allt gått bra.
  35. Annam.4
    #18
    Grattis!!! Så mysigt att läsa din berättelse, längtar tills vi har vår lillbebis utanför magen... Vad stor han var för att va så liten

    Kram!
  36. 18
    Grattis!!! Så mysigt att läsa din berättelse, längtar tills vi har vår lillbebis utanför magen... Vad stor han var för att va så liten

    Kram!
  37. Medlem sedan
    Feb 2001
    #19
    Grattis till er pojk. Vad skönt att allt gick bra. Måste va underbart att få komma hem med lillen efter en vecka på sjukhus. Det är min fasa att behöva ligga kvar. Jag skulle få värsta hemlängtan. Åh, tänk att du snusar bebis nu. Vill också....
  38. 19
    Grattis till er pojk. Vad skönt att allt gick bra. Måste va underbart att få komma hem med lillen efter en vecka på sjukhus. Det är min fasa att behöva ligga kvar. Jag skulle få värsta hemlängtan. Åh, tänk att du snusar bebis nu. Vill också....
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20
    Grattis!

    låter som en riktigt härlig förlossning och tid på sjukhuset.
  40. 20
    Grattis!

    låter som en riktigt härlig förlossning och tid på sjukhuset.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. här har det skrivits
    By mizen in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 17:00
  2. Här har det skrivits
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 08:09
  3. Det har skrivits om Diakon här
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 17:42
  4. Det har skrivits
    By ks-redax in forum Omhändertagna barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 23:45
  5. Vi går igenom det som har skrivits...
    By Scout Aff in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 08:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar