Nu har vi flyttat
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Nu har vi flyttat

    hem till Sverige igen!

    Det har varit en tuff vecka, att tömma et hus, städa och sedan åka 90 mil med flyttsläpet är tufft, och särkilt med två aktiva barn...

    Vårt hus som vi hyrt ut, var inte riktigt i samma standard som för ett år sedan, men det är slitage och renovering har behövts länge...

    Så, nu är vi nästan helt på plats, fast vi har inte internet eller telefon än, för det tar minst en vecka att bli registrerad på skattemyndigheten och innan dess kan vi inte få abonnemang. Men jag är anmäld på arbetsförmedlingen, och hoppas HOPPAS på ett jobb snart, har sökt flera redan och väntar på svar. Ska försöka läsa igen alla inlägg, sitter hos svärföräldrarna, så jag hinner nog inte, måste ju vara trevlig också. Håller tummar för Sofia och hoppas att allt gått/går bra!

    Kramar
    /Tintin med Elin och Victor
  2. 1
    Nu har vi flyttat hem till Sverige igen!

    Det har varit en tuff vecka, att tömma et hus, städa och sedan åka 90 mil med flyttsläpet är tufft, och särkilt med två aktiva barn...

    Vårt hus som vi hyrt ut, var inte riktigt i samma standard som för ett år sedan, men det är slitage och renovering har behövts länge...

    Så, nu är vi nästan helt på plats, fast vi har inte internet eller telefon än, för det tar minst en vecka att bli registrerad på skattemyndigheten och innan dess kan vi inte få abonnemang. Men jag är anmäld på arbetsförmedlingen, och hoppas HOPPAS på ett jobb snart, har sökt flera redan och väntar på svar. Ska försöka läsa igen alla inlägg, sitter hos svärföräldrarna, så jag hinner nog inte, måste ju vara trevlig också. Håller tummar för Sofia och hoppas att allt gått/går bra!

    Kramar
    /Tintin med Elin och Victor
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Jobbigt att flytta men skönt när det är över eller hur? Vi flyttade ju precis när Sofia var nyfödd och det var nog det jobbigaste jag gjort.
    Förbered er på att internet tar minst 100 år att få, för oss tog det två månader och jag var sååå trött på att vänta.
    Tack för att du höll tummarna för Sofia, så gulligt! Det gick jättebra men var jättejobbigt!
    Kram och välkommen hem!
  4. 2
    Jobbigt att flytta men skönt när det är över eller hur? Vi flyttade ju precis när Sofia var nyfödd och det var nog det jobbigaste jag gjort.
    Förbered er på att internet tar minst 100 år att få, för oss tog det två månader och jag var sååå trött på att vänta.
    Tack för att du höll tummarna för Sofia, så gulligt! Det gick jättebra men var jättejobbigt!
    Kram och välkommen hem!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Välkommen tillbaka till fäderneslandet! Flytta är verkligen jättejobbigt, jag har aldrig gjort det med barn men ungefär 25 ggr dessförinnan! Hoppas att det går bra med bredband och allt!
  6. 3
    Välkommen tillbaka till fäderneslandet! Flytta är verkligen jättejobbigt, jag har aldrig gjort det med barn men ungefär 25 ggr dessförinnan! Hoppas att det går bra med bredband och allt!
  7. S-mamman
    #4

    Vad skönt

    att ha flytten överstökad! Det är ju skitjobbigt att flytta, det kan man inte komma ifrån.
    Hoppas det nappar på jobbfronten snart! Jag söker också jobb och har flera ansökningar liggande ute...Hoppas på napp snart jag med.
  8. 4
    Vad skönt att ha flytten överstökad! Det är ju skitjobbigt att flytta, det kan man inte komma ifrån.
    Hoppas det nappar på jobbfronten snart! Jag söker också jobb och har flera ansökningar liggande ute...Hoppas på napp snart jag med.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Välkommen tillbaka till Sverig

    Jobbigt med flytt! Måste vara skönt att det är klar. Lycka till med jobbsökande!
  10. 5
    Välkommen tillbaka till Sverig Jobbigt med flytt! Måste vara skönt att det är klar. Lycka till med jobbsökande!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Säkert både jobbigt & skönt..

    Men nu är du på plats! Hoppas att det ordnar sig med arbete snart! (Säger jag som inte har något...)

    Välkommen tillbaka!
  12. 6
    Säkert både jobbigt & skönt.. Men nu är du på plats! Hoppas att det ordnar sig med arbete snart! (Säger jag som inte har något...)

    Välkommen tillbaka!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Välkommen "hem" igen! Hoppas att det går fort för er att det inte tar alltför lång tid att få ordning på telefoni och bredband och allt annat som ska fixas och donas med.
  14. 7
    Välkommen "hem" igen! Hoppas att det går fort för er att det inte tar alltför lång tid att få ordning på telefoni och bredband och allt annat som ska fixas och donas med.

Liknande trådar

  1. Flyttat
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 20:12
  2. Flyttat BF?
    By eelina in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 11:31
  3. Nu har vi flyttat
    By Monkan_M in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 10:44
  4. Flyttat!
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:04
  5. Vi har flyttat!!
    By Dina_KL in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar