Första inskolningsdagen...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Första inskolningsdagen...

    ... avklarad och förutom att det första hon gjorde var att snubbla och slå i läppen i en innegunga så att det började blöda, så gick det väldigt bra. Det enda som var jobbigt var samlingen. Men när de började sjunga gick det bra igen och Alva klappade händerna åt dem

    Var på dagis 08.30-10.30 och när vi kom hem och hon skulle äta vid 11-tiden var hon så trött att hon inte orkade äta. Så det blev en flaska välling och så sov hon 2,5 timme och så fick hon lunch efter sovstunden istället...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  2. 1
    Första inskolningsdagen... ... avklarad och förutom att det första hon gjorde var att snubbla och slå i läppen i en innegunga så att det började blöda, så gick det väldigt bra. Det enda som var jobbigt var samlingen. Men när de började sjunga gick det bra igen och Alva klappade händerna åt dem

    Var på dagis 08.30-10.30 och när vi kom hem och hon skulle äta vid 11-tiden var hon så trött att hon inte orkade äta. Så det blev en flaska välling och så sov hon 2,5 timme och så fick hon lunch efter sovstunden istället...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Ajaj, vilken osis att ramla och slå i läppen på första dagisdagen! Skönt att det gick bra sedan. Förstår att hon var trött när hon kom hem - är ju jobbigt med dagis ju Linnea påbörjade sin andra inskolningsvecka idag och orkade inte heller äta lunch när hon kom hem - hon stupade i säng och sov 2 1/2 timme hon med
  4. 2
    Ajaj, vilken osis att ramla och slå i läppen på första dagisdagen! Skönt att det gick bra sedan. Förstår att hon var trött när hon kom hem - är ju jobbigt med dagis ju Linnea påbörjade sin andra inskolningsvecka idag och orkade inte heller äta lunch när hon kom hem - hon stupade i säng och sov 2 1/2 timme hon med
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Kul och spännande att ha första dagen avklarad. Otur med läppen, men det verkar ju gått bra. Förstår att hon var trött sen, tänk så mycket nya intryck. Jag både bävar och ser fram emot att skola in Isac på dagis....
  6. 3
    Kul och spännande att ha första dagen avklarad. Otur med läppen, men det verkar ju gått bra. Förstår att hon var trött sen, tänk så mycket nya intryck. Jag både bävar och ser fram emot att skola in Isac på dagis....
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Ajaj ont

    Men är de med på samlingen redan första dagen? Här kör de bara en fröken första dagarna. Låter tufft att hamna i guppen direkt. Skönt att det känns bra i alla fall
  8. 4
    Ajaj ont Men är de med på samlingen redan första dagen? Här kör de bara en fröken första dagarna. Låter tufft att hamna i guppen direkt. Skönt att det känns bra i alla fall
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Ja, det är det...

    ... Jobbigt alltså. Idag somnade hon i bilen på väg hem och åt en flaska välling i sömnen, får se hur länge hon sover idag...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  10. 5
    Ja, det är det... ... Jobbigt alltså. Idag somnade hon i bilen på väg hem och åt en flaska välling i sömnen, får se hur länge hon sover idag...
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Jo, det gick bra.

    Det blev inte ens någon fläskläpp så hon klarade sig bra. Jag tycker att det är jättekul att se Alva i en dagisgrupp men samtidigt är det lite läskigt att tiden gått så fruktansvärt snabbt...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  12. 6
    Jo, det gick bra. Det blev inte ens någon fläskläpp så hon klarade sig bra. Jag tycker att det är jättekul att se Alva i en dagisgrupp men samtidigt är det lite läskigt att tiden gått så fruktansvärt snabbt...
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Ja...

    ... de är med på samlingen första dagen redan. Och det var fler än Alva inne och lekte och ingen speciell fröken tar hand om henne utan de är med lika mycket allihopa. Jag tycker att det känns bra och idag gick det superbra. Alva satt med vid bordet och åt frukt med de andra barnen och jag satt i soffan en bit därifrån och läste tidningen. Nu första veckan går vi 08.30-10.30 och jag är med hela tiden. Andra veckan börjar jag gå iväg...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  14. 7
    Ja... ... de är med på samlingen första dagen redan. Och det var fler än Alva inne och lekte och ingen speciell fröken tar hand om henne utan de är med lika mycket allihopa. Jag tycker att det känns bra och idag gick det superbra. Alva satt med vid bordet och åt frukt med de andra barnen och jag satt i soffan en bit därifrån och läste tidningen. Nu första veckan går vi 08.30-10.30 och jag är med hela tiden. Andra veckan börjar jag gå iväg...
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Skönt att det gick bra men trist att göra illa sig! Hoppas att det gått lika bra idag men utan blod
    Kram!
  16. 8
    Skönt att det gick bra men trist att göra illa sig! Hoppas att det gått lika bra idag men utan blod
    Kram!

Liknande trådar

  1. Första inskolningsdagen...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:51
  2. Första inskolningsdagen
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:15
  3. Första inskolningsdagen...
    By Geri in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 11:12
  4. Första inskolningsdagen
    By Trigger in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 11:56
  5. Första inskolningsdagen!
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar