Vilka blöjor använder ni?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Vilka blöjor använder ni?

    Vi har använt Liberos näst minsta blöja, men förra veckan bytte vi till Pampers Active Fit(tror dom heter det, ett lila paket). Vi bytte för att Lilla Bus är så rund om magen och Pampers blöjorna har stretch tejp vilket jag har fått för mig vore skönt för hennes mage men jag tycker att dom läcker en heldel.

    Vilka blöjor använder ni och vad väger ert barn? (Lilla Bus väger ca 5,5 kg)
  2. 1
    Vilka blöjor använder ni? Vi har använt Liberos näst minsta blöja, men förra veckan bytte vi till Pampers Active Fit(tror dom heter det, ett lila paket). Vi bytte för att Lilla Bus är så rund om magen och Pampers blöjorna har stretch tejp vilket jag har fått för mig vore skönt för hennes mage men jag tycker att dom läcker en heldel.

    Vilka blöjor använder ni och vad väger ert barn? (Lilla Bus väger ca 5,5 kg)
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Vi använder...

    Libero 5-8 kg. De är lite stora men den förra storleken är för liten. Funkar bra men läcker ibland när de är sunkiga. Killen väger 6,5 kg.
  4. 2
    Vi använder... Libero 5-8 kg. De är lite stora men den förra storleken är för liten. Funkar bra men läcker ibland när de är sunkiga. Killen väger 6,5 kg.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    libero

    Vi använder...
    Libero 3-6 kg tror jag de heter. De läcker aldrig och min lille vägde 5.100 g förra veckan.
  6. 3
    libero Vi använder...
    Libero 3-6 kg tror jag de heter. De läcker aldrig och min lille vägde 5.100 g förra veckan.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Vi använder

    just nu Liberos näst minsta storlek, för vi hade en kupong på liberoblöjor nämligen. Annars har det mest blivit pampers, jag tror vi kan börja med storlek 2 även där nu. Love vägde 4,3 förra veckan.
  8. 4
    Vi använder just nu Liberos näst minsta storlek, för vi hade en kupong på liberoblöjor nämligen. Annars har det mest blivit pampers, jag tror vi kan börja med storlek 2 även där nu. Love vägde 4,3 förra veckan.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Här använder vi libero 5-8 kg.

    Isak vägde förra veckan 6,6 kg. Samtliga märken och storlekar vi har använt har läckt. Det blir många klädbyten per dag hos oss.
  10. 5
    Här använder vi libero 5-8 kg.

    Isak vägde förra veckan 6,6 kg. Samtliga märken och storlekar vi har använt har läckt. Det blir många klädbyten per dag hos oss.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    Libero

    Här hemma har vi libero 3-6 kg sitter som gjutet på madam
  12. 6
    Libero Här hemma har vi libero 3-6 kg sitter som gjutet på madam
  13. Jennie, Jesper 12/10
    #7

    Pampers

    New Baby 2, 3-6 kg.
    Jag tror Jesper väger ungefär 5 kg och passar jättebra till honom (läcker inte). Jesper är ganska lång (ca 62 cm) och smal och då tycker jag Pampers passar bra.

    / Jennie
  14. 7
    Pampers New Baby 2, 3-6 kg.
    Jag tror Jesper väger ungefär 5 kg och passar jättebra till honom (läcker inte). Jesper är ganska lång (ca 62 cm) och smal och då tycker jag Pampers passar bra.

    / Jennie
  15. Cissi med G och A
    #8

    Libero

    Och det har funkat bra. Annie väger ca 5 kg och vi har storlek 3-6 kg. Hon är inte särskilt rund om magen däremot om kinder och så har hon lår som korvar
  16. 8
    Libero Och det har funkat bra. Annie väger ca 5 kg och vi har storlek 3-6 kg. Hon är inte särskilt rund om magen däremot om kinder och så har hon lår som korvar
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Pampers baby dry 4-9 kg.. Såldes för 89 kr/storpack.. Gick ej att motstå!

    Lillskiten väger ca 5 kg & blöjorna har inte läckt så här långt..

    Har haft funderingar på pampers active fit men då e dom kanske inga höjdare?!
  18. 9
    Pampers baby dry 4-9 kg.. Såldes för 89 kr/storpack.. Gick ej att motstå!

    Lillskiten väger ca 5 kg & blöjorna har inte läckt så här långt..

    Har haft funderingar på pampers active fit men då e dom kanske inga höjdare?!
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Euroshopper Midi

    4-9 kg är de för.

    Tycker de är jättebra, lite stretch i ryggen så att de sitter bra, inte stumma som Pampers "Original" (ej active fit, de är jättebra, men dyra...) Dessutom kostar ett paket 59:- så det blir ca 1kr/blöja. Vi använder även Euroshopper till storebror. Funkar bra där med.
  20. 10
    Euroshopper Midi 4-9 kg är de för.

    Tycker de är jättebra, lite stretch i ryggen så att de sitter bra, inte stumma som Pampers "Original" (ej active fit, de är jättebra, men dyra...) Dessutom kostar ett paket 59:- så det blir ca 1kr/blöja. Vi använder även Euroshopper till storebror. Funkar bra där med.
  21. Marmelad
    #11
    Liberos 5-8 kg vad de nu heter. Har precis bytt för storleken mindre var för tajt och läckte. Hon väger 5,5 kg också ungefär. Tycker pampers är mer för smalisar *s*
  22. 11
    Liberos 5-8 kg vad de nu heter. Har precis bytt för storleken mindre var för tajt och läckte. Hon väger 5,5 kg också ungefär. Tycker pampers är mer för smalisar *s*
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Våra tjocka barn har brukat passa bättre i Libero än i Pampers. Pampers har kännts högre, men smalare. Just nu har vi dock Pampers pga att vi fick nån fördelaktig kupong
  24. 12
    Våra tjocka barn har brukat passa bättre i Libero än i Pampers. Pampers har kännts högre, men smalare. Just nu har vi dock Pampers pga att vi fick nån fördelaktig kupong
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Libero 3-6 kg. Börjar bli små. Ska byta till 5-8
  26. 13
    Libero 3-6 kg. Börjar bli små. Ska byta till 5-8
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Storlek 2. Hon väger knappa 5 kg tror jag.
  28. 14
    Storlek 2. Hon väger knappa 5 kg tror jag.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Vad kul att höra att nåt billigt kan vara bra! Ska testa dem!
  30. 15
    Vad kul att höra att nåt billigt kan vara bra! Ska testa dem!
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16
    Libero midi (5-8 kg), funkar bra på Alva, de läcker inte. Hon väger ca 5,7 kg. Precis innan vi bytte läckte Liberos miniblöjor.
  32. 16
    Libero midi (5-8 kg), funkar bra på Alva, de läcker inte. Hon väger ca 5,7 kg. Precis innan vi bytte läckte Liberos miniblöjor.
  33. Lotta m M+L
    #17
    L använder nu sitt första paket Libero 5-8 kg blöjor. Han väger 6 kg och vi har några Libero från storleken innan kvar och de funkar också men är på gränsen.
    Han bajsar en hel del och båda stl klarar (oftast) att stå emot hans laddningar...
  34. 17
    L använder nu sitt första paket Libero 5-8 kg blöjor. Han väger 6 kg och vi har några Libero från storleken innan kvar och de funkar också men är på gränsen.
    Han bajsar en hel del och båda stl klarar (oftast) att stå emot hans laddningar...
  35. Erika m Gabriel
    #18
    ICAS faktiskt (medi 4-9kg) funkar bra tycker jag och så är de billiga.. Syrran har icas byxblöjor på natten.
    G vägde 5.5kg förra veckan så lägg på några hekto till nu ;-)
  36. 18
    ICAS faktiskt (medi 4-9kg) funkar bra tycker jag och så är de billiga.. Syrran har icas byxblöjor på natten.
    G vägde 5.5kg förra veckan så lägg på några hekto till nu ;-)
  37. Medlem sedan
    Dec 2000
    #19
    Pampers nr 2.
  38. 19
    Pampers nr 2.

Liknande trådar

  1. Vilka blöjor använder ni?
    By mamma T in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 11:36
  2. vilka blöjor använder ni??
    By lelilia in forum _0906 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 18:51
  3. Vilka blöjor använder ni?
    By malaika in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:05
  4. Vilka blöjor använder ni?
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 13:24
  5. Vilka blöjor använder ni??
    By Elin, Vilme & Eira in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar