Evigheter sen...
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Evigheter sen...

    Hej allihopa!!!!
    Nu var det verkligen urlänge sedan jag var härinne *skäms* Tänker på er allihopa lite nu och då :-)

    Med oss är det bra. Med barnen och mannen iaf. Själv har jag haft lite slängar av ett lätt diskbråck i nackkotpelaren, konstaterades det på hospitalet när jag äntligen masade mig dit med höstens fjärde nackskott. Trodde jag.

    Annars är allt som det ska. Tjejerna växer så det knakar och är otroligt förväntansfulla inför julen. Undrans om Wilda (5 år nu) och Fideli köper att Tomten är Tomten och inte alls en utklädd Farfar i år också?

    Nähäpp, nu ska jag kasta mig över lite gamla inlägg och läsa ikapp :-)

    Hoppas att ni mår bra och att ingen råkat ut för nåt hemskt eller ledsamt!!!

    Ha en bra Lucia imorgon!!!
  2. 1
    Evigheter sen... Hej allihopa!!!!
    Nu var det verkligen urlänge sedan jag var härinne *skäms* Tänker på er allihopa lite nu och då :-)

    Med oss är det bra. Med barnen och mannen iaf. Själv har jag haft lite slängar av ett lätt diskbråck i nackkotpelaren, konstaterades det på hospitalet när jag äntligen masade mig dit med höstens fjärde nackskott. Trodde jag.

    Annars är allt som det ska. Tjejerna växer så det knakar och är otroligt förväntansfulla inför julen. Undrans om Wilda (5 år nu) och Fideli köper att Tomten är Tomten och inte alls en utklädd Farfar i år också?

    Nähäpp, nu ska jag kasta mig över lite gamla inlägg och läsa ikapp :-)

    Hoppas att ni mår bra och att ingen råkat ut för nåt hemskt eller ledsamt!!!

    Ha en bra Lucia imorgon!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Om nån är nyfiken så finns det hyggligt nya bilder på tjejerna på deras sidor
    www.almblad.com
    Om inte annat så finns det på första sidan en sensommarbild på varje tjej.
    Om nån är nyfiken, alltså ;-)

    Det brukar nämligen jag vara... *flin*
  4. 2
    Om nån är nyfiken så finns det hyggligt nya bilder på tjejerna på deras sidor
    www.almblad.com
    Om inte annat så finns det på första sidan en sensommarbild på varje tjej.
    Om nån är nyfiken, alltså ;-)

    Det brukar nämligen jag vara... *flin*
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Hej!
    Vad kul att höra av dig!

    Vad söta de är och mamma upp i dagen!

    Jag hoppas att du får fason på nackproblemen för sådant är ju inte kul.

    Hemma hos oss är allt som vanligtm ungarna växer och blir större oh större :-P
    bilder finns några här i albumet men lite fler på http://www.familjeliv.se/hem/singoalla/galleri.php fast där är det bara scrappade bilde rpå olika sätt..
  6. 3
    Hej!
    Vad kul att höra av dig!

    Vad söta de är och mamma upp i dagen!

    Jag hoppas att du får fason på nackproblemen för sådant är ju inte kul.

    Hemma hos oss är allt som vanligtm ungarna växer och blir större oh större :-P
    bilder finns några här i albumet men lite fler på http://www.familjeliv.se/hem/singoalla/galleri.php fast där är det bara scrappade bilde rpå olika sätt..
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Hej! Kul att se dig med. Inget hemskt och ledsamt här Bara bra och roliga saker! Trist på diskarna, gäller väl å träna hårt då? Eller finns det andra lösningar?
    Hoppas ni får en fin jul själva.
    Varma kramar
  8. 4
    Hej! Kul att se dig med. Inget hemskt och ledsamt här Bara bra och roliga saker! Trist på diskarna, gäller väl å träna hårt då? Eller finns det andra lösningar?
    Hoppas ni får en fin jul själva.
    Varma kramar
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Men hej!

    Kul att "se" dig!

    Vad stora tjejerna har blivit, och jättekul att se lilla Rosanna! De är verkligen otroligt söta, alla tre! Det är otroligt hur fort tiden går. Känns inte som det var så länge sen som vi satt och fick våra fötter ompysslade med magarna i vädret. Och nu är småknottarna snart inte så små längre...

    Hos oss har det hänt en hel del. Vi bor numera i Nyköping, i ett hus på 7 rok :-D Trivs hur bra som helst!

    Har inte uppdaterat vår hemsida på evigheter, men har en del nya bilder på Familjeliv om du är nyfiken :-)

    http://www.familjeliv.se/krypin/cmaon/galleri.php

    Krya på dig nu!

    Kram Carina
    Mamma till världens finaste killar, Anton 030920, Noah 060219 och Fabian 090813.
  10. 5
    Men hej! Kul att "se" dig!

    Vad stora tjejerna har blivit, och jättekul att se lilla Rosanna! De är verkligen otroligt söta, alla tre! Det är otroligt hur fort tiden går. Känns inte som det var så länge sen som vi satt och fick våra fötter ompysslade med magarna i vädret. Och nu är småknottarna snart inte så små längre...

    Hos oss har det hänt en hel del. Vi bor numera i Nyköping, i ett hus på 7 rok :-D Trivs hur bra som helst!

    Har inte uppdaterat vår hemsida på evigheter, men har en del nya bilder på Familjeliv om du är nyfiken :-)

    http://www.familjeliv.se/krypin/cmaon/galleri.php

    Krya på dig nu!

    Kram Carina
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Kul att höra ifrån dig

    Söta flickor du har!
    Hör av dig om du vill fika någon gång, när vi båda(fortfarande) är lediga. vi bor ju nera varandra och så jobabr Trixie i närheten, så vi kanske kan fixa en lunch eller nåt!
    Kram
    Jelena med L,MoA
  12. 6
    Kul att höra ifrån dig Söta flickor du har!
    Hör av dig om du vill fika någon gång, när vi båda(fortfarande) är lediga. vi bor ju nera varandra och så jobabr Trixie i närheten, så vi kanske kan fixa en lunch eller nåt!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    hejsan!

    Vad kul att se DIG igen. Skönt att höra att allt är bra med dig och tjejerna. Hur gammal (el ska jag säga ung) är minsta fröken nu?

    Så jobbigt med diskbrock. Vad gör man åt det? Kram
  14. 7
    hejsan! Vad kul att se DIG igen. Skönt att höra att allt är bra med dig och tjejerna. Hur gammal (el ska jag säga ung) är minsta fröken nu?

    Så jobbigt med diskbrock. Vad gör man åt det? Kram
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Men ajje!

    Det låter inget vidare alls det där du! Vad gör du åt saken? Får du nån hjälp?

    Det är verkligen skoj att se när det trillar in oldies lite emellanåt. Oss är det bara bra med.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  16. 8
    Men ajje! Det låter inget vidare alls det där du! Vad gör du åt saken? Får du nån hjälp?

    Det är verkligen skoj att se när det trillar in oldies lite emellanåt. Oss är det bara bra med.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Halloj!

    Du är nog ungefär lika kass som jag. Fattar inte vart tiden tar vägen... Hoppas diskbråcket inte utvecklas och blir mer otäckt än det redan är (fast 4 ggr under hösten låter inte helt lyckat). Kul att se dig igen och hoppas att både du och jag frekventerar den här sidan mer ofta framöver.
    Galotta, mamma till Axel (sept-03), Alma (aug-06) och Elsa (14/2-09)
  18. 9
    Halloj! Du är nog ungefär lika kass som jag. Fattar inte vart tiden tar vägen... Hoppas diskbråcket inte utvecklas och blir mer otäckt än det redan är (fast 4 ggr under hösten låter inte helt lyckat). Kul att se dig igen och hoppas att både du och jag frekventerar den här sidan mer ofta framöver.
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Tjohoo vad kul med lite svar!
    Kanske smålarvigt, men eftersom jag tittar in så hiiiimla sällan så känns det som att man liksom hunnit glömmas bort en smula... Å så är ni där i alla fall! *glad*

    Hur som helst var det skönt att inga stora katastrofer drabbat nån :-)

    Nacken... jo, sjukgymnastik *urrrgghh, pensionärskänsla...* och en sabla massa citodonpiller när det värker för att inte stelna till. Fast det känns bra olustigt eftersom jag ff ammar Rosanna ganska mkt. Doktorn ordinerade 4-8 tabletter dagligen, men jag blir lurvig i hjärnan av bara en. Sååå, jag tar det rätt vackert med tabletterna. En- ibland.

    Rosanna ja, hon är 9 månader och har varit förkyld i stort sett hela tiden de senaste sex månaderna. Och så kom 4 tänder inom loppet av 10 dagar. Hennes aptit är verkligen kass, så hon tuttar på i godan ro och jag försöker med frukost, luch och middagsmat till henne, men hon spottar ut. Rubbet. Skriker som om maten vore fylld med glasskärvor eller nåt. Inte suger hon på nappen och inte dricker hon från flaska.
    Så- jag är napp, välling, tröst, gos, sömnpiller samt näringskällan för den lilla damen. Och det är ok. Fast det vore ju skönt om Fadern kunde natta henne NÅNGÅNG. Eller en barnvakt för all del.

    Nåväl, hon är en liten solstråle så allt är henne förlåtet. Hon har aldrig gråtit mer än ett par minuter i sträck. Total gråttid är max en-två timmar på nio månader :-) Otroligt!

    Fideli-septemberbruden:
    Idag sydde jag nya vita fleecekjolar till tjejerna på morgonen och det blev ett par tygremsor över. Fideli tar genast en remsa och tejpar fast på hakan och förkunnar högt och ljudligt:
    "Idag ska jag vara Lucia på dagis. En SKÄGGLUCIA!"

    Ska bli roligt att se på Luciattåget på dagis i eftermiddag. Med största sannolikhet finns det en enveten lite skägglucia i ledet :-)

    Ha en bra Lucia!!!
    Kramar från Xenia/Anna med småtjejerna
  20. 10
    Tjohoo vad kul med lite svar!
    Kanske smålarvigt, men eftersom jag tittar in så hiiiimla sällan så känns det som att man liksom hunnit glömmas bort en smula... Å så är ni där i alla fall! *glad*

    Hur som helst var det skönt att inga stora katastrofer drabbat nån :-)

    Nacken... jo, sjukgymnastik *urrrgghh, pensionärskänsla...* och en sabla massa citodonpiller när det värker för att inte stelna till. Fast det känns bra olustigt eftersom jag ff ammar Rosanna ganska mkt. Doktorn ordinerade 4-8 tabletter dagligen, men jag blir lurvig i hjärnan av bara en. Sååå, jag tar det rätt vackert med tabletterna. En- ibland.

    Rosanna ja, hon är 9 månader och har varit förkyld i stort sett hela tiden de senaste sex månaderna. Och så kom 4 tänder inom loppet av 10 dagar. Hennes aptit är verkligen kass, så hon tuttar på i godan ro och jag försöker med frukost, luch och middagsmat till henne, men hon spottar ut. Rubbet. Skriker som om maten vore fylld med glasskärvor eller nåt. Inte suger hon på nappen och inte dricker hon från flaska.
    Så- jag är napp, välling, tröst, gos, sömnpiller samt näringskällan för den lilla damen. Och det är ok. Fast det vore ju skönt om Fadern kunde natta henne NÅNGÅNG. Eller en barnvakt för all del.

    Nåväl, hon är en liten solstråle så allt är henne förlåtet. Hon har aldrig gråtit mer än ett par minuter i sträck. Total gråttid är max en-två timmar på nio månader :-) Otroligt!

    Fideli-septemberbruden:
    Idag sydde jag nya vita fleecekjolar till tjejerna på morgonen och det blev ett par tygremsor över. Fideli tar genast en remsa och tejpar fast på hakan och förkunnar högt och ljudligt:
    "Idag ska jag vara Lucia på dagis. En SKÄGGLUCIA!"

    Ska bli roligt att se på Luciattåget på dagis i eftermiddag. Med största sannolikhet finns det en enveten lite skägglucia i ledet :-)

    Ha en bra Lucia!!!
    Kramar från Xenia/Anna med småtjejerna

Liknande trådar

  1. Nu har hon sovigt i evigheter min
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 14:23
  2. Evigheter sedan...
    By CocoGbg in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 01:46
  3. Evigheter sen jag skrev här!
    By Azalea in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 10:58
  4. Det känns som evigheter sen
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 10:02
  5. Evigheter sen....
    By Teckna in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar