Julklapp till flicka 2,5 år
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Julklapp till flicka 2,5 år

    Vet inte vad dottern ska få i present! Hon har en bror på 4 som hon fått "ärva" många fina pussel och böcker av, men vad kan man annars hitta på till ett ganska litet barn? Jag gillar inte typiska rosa flickprylar, ej heller mördarrobotar. Tacksam för tips som kan väga upp brorsans ösnkemål om ganska dyra piratskepp, lego mm.
  2. 1
    Julklapp till flicka 2,5 år Vet inte vad dottern ska få i present! Hon har en bror på 4 som hon fått "ärva" många fina pussel och böcker av, men vad kan man annars hitta på till ett ganska litet barn? Jag gillar inte typiska rosa flickprylar, ej heller mördarrobotar. Tacksam för tips som kan väga upp brorsans ösnkemål om ganska dyra piratskepp, lego mm.
  3. tips kanske..
    #2
    min flicka som är tre verkligen älskar att leka med sin skrållan docka fast det är kanske för flickigt...
    skrållan har en lilla syster som heter lillan som oxå kan prata kan ju tillägga att skrållan pratar när man trycker på hennes mage..
    lycka till!!
    doktorsväska är oxå poppis..
  4. 2
    min flicka som är tre verkligen älskar att leka med sin skrållan docka fast det är kanske för flickigt...
    skrållan har en lilla syster som heter lillan som oxå kan prata kan ju tillägga att skrållan pratar när man trycker på hennes mage..
    lycka till!!
    doktorsväska är oxå poppis..
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    En leksaksspis i trä med tillbehör fick min son när han fyllde 2 och den hade han mycket roligt med. Och en egen brandbil behöver väl alla små flickor.
  6. 3
    En leksaksspis i trä med tillbehör fick min son när han fyllde 2 och den hade han mycket roligt med. Och en egen brandbil behöver väl alla små flickor.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Jag har en dotter på drygt 2, och hon ska i år få lite klossar, för hon fullkommligt älskar att bygga. Sen får alla barnen papper och pennor och dyligt. Håller med dig om att det är svårt när man får ärva, har en tjej till på 3.5 så det blir mycket ärvegods. =) Lera är en annan höjdare, men jag tycker att playdo-leran som man gör själv är bättre än de man köper... hoppas du hittar något. =)
  8. 4
    Jag har en dotter på drygt 2, och hon ska i år få lite klossar, för hon fullkommligt älskar att bygga. Sen får alla barnen papper och pennor och dyligt. Håller med dig om att det är svårt när man får ärva, har en tjej till på 3.5 så det blir mycket ärvegods. =) Lera är en annan höjdare, men jag tycker att playdo-leran som man gör själv är bättre än de man köper... hoppas du hittar något. =)
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    Vår dotter...

    som är 2,5 år kommer att få en BRIOspis(i trä) och en leksaksdammsugare. Ett annat tips är duplo-lego. Finns ju fina bondgårdar tex., och i år tycks det ha kommit duplo-lego med djurparksdjur -jättefin! Dottern har bondgården och hon leker ofta med den. Eller nån fin uteleksak, pulka el. kälke.
    Vi har lite samma dilemma för vi har en son på snart 6 år. Jag tycker ändå inte att julklapparnas värde behöver vara så lika, däremot tycker jag att paketens antal bör vara någotsånär. Barnen är så små ännu så de vet inte vad saker kostar. Annat blir det antagligen då de blir äldre. Tycker också att det inte gör nåt här fastän lillasyster får lite mindre med julklappar, hon har ju ändå så mycket mera leksaker att leka med än vad storebror hade då han var i samma ålder!
  10. 5
    Vår dotter... som är 2,5 år kommer att få en BRIOspis(i trä) och en leksaksdammsugare. Ett annat tips är duplo-lego. Finns ju fina bondgårdar tex., och i år tycks det ha kommit duplo-lego med djurparksdjur -jättefin! Dottern har bondgården och hon leker ofta med den. Eller nån fin uteleksak, pulka el. kälke.
    Vi har lite samma dilemma för vi har en son på snart 6 år. Jag tycker ändå inte att julklapparnas värde behöver vara så lika, däremot tycker jag att paketens antal bör vara någotsånär. Barnen är så små ännu så de vet inte vad saker kostar. Annat blir det antagligen då de blir äldre. Tycker också att det inte gör nåt här fastän lillasyster får lite mindre med julklappar, hon har ju ändå så mycket mera leksaker att leka med än vad storebror hade då han var i samma ålder!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Tack för tipsen! Det blev en keyboard, en ganska enkel modell, samt en hund som gör konster när man killar den på magen. Ska fixa en flexitraxbil också. Plus såklart lite böcker och kläder. Jag är mycket nöjd med inköpen!
  12. 6
    Tack för tipsen! Det blev en keyboard, en ganska enkel modell, samt en hund som gör konster när man killar den på magen. Ska fixa en flexitraxbil också. Plus såklart lite böcker och kläder. Jag är mycket nöjd med inköpen!
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7
    Ja vad bra tips! En keyboard måste nog min yngsta dotter (2år i jan dessutom) också få nu när du för det på tal. =)

    Vart hittade du den sköna hunden? Låter ju jättegullig!!
  14. 7
    Ja vad bra tips! En keyboard måste nog min yngsta dotter (2år i jan dessutom) också få nu när du för det på tal. =)

    Vart hittade du den sköna hunden? Låter ju jättegullig!!

Liknande trådar

  1. Julklapp till man
    By -magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 20:18
  2. Julklapp/ar till era män?
    By Vikctoria in forum Hem & fritid
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 09:14
  3. Julklapp till min man??
    By Sonne in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 10:37
  4. Julklapp till...
    By Eeva in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 10:32
  5. Julklapp till mor & far.....
    By Helena in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 00:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar