Obetalda fakturor hjälp hjälp
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonym just nu
    #1

    Obetalda fakturor hjälp hjälp

    Kan någon tala om hur jag hanterar en obetald faktura... Erbjöd från början faktura enbart på egen hand, det inser jag ju var en miss! Nåja, gjort är gjort. Nu undrar jag bara vart jag tar vägen med en obetald faktura. Vart vänder jag mig för att få den betald???
  2. 1
    Obetalda fakturor hjälp hjälp Kan någon tala om hur jag hanterar en obetald faktura... Erbjöd från början faktura enbart på egen hand, det inser jag ju var en miss! Nåja, gjort är gjort. Nu undrar jag bara vart jag tar vägen med en obetald faktura. Vart vänder jag mig för att få den betald???
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Hur stor är fakturan?

    Vem är den utställd på?

    Tja lämna den till inkasso är ett förslag, kronofogdemyndigheten etc, sedan finns det firmor som kper sådana fakturor för en bråkdel av beloppet, och chansar på att de kan driva in dem.

    Jag hade en faktura till falcon bryggerier för ett antal år sedan, den drog de på länge länge och efter två månader var det inte kul längre så jag fyllde i en konkursansökan och faxade den till dem med texten att jag tänkte skicka in denna nästa vecka....

    det tog 20 minuter innan jag hade en kopia av inbetalningen på MIN fax....

    Svårt att avgöra beroende på vem det är alltså... och beloppet så klart ...
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  4. 2
    Hur stor är fakturan? Vem är den utställd på?

    Tja lämna den till inkasso är ett förslag, kronofogdemyndigheten etc, sedan finns det firmor som kper sådana fakturor för en bråkdel av beloppet, och chansar på att de kan driva in dem.

    Jag hade en faktura till falcon bryggerier för ett antal år sedan, den drog de på länge länge och efter två månader var det inte kul längre så jag fyllde i en konkursansökan och faxade den till dem med texten att jag tänkte skicka in denna nästa vecka....

    det tog 20 minuter innan jag hade en kopia av inbetalningen på MIN fax....

    Svårt att avgöra beroende på vem det är alltså... och beloppet så klart ...
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    *fniss*

    Snacka om att slå på stora trumman...

    När jag hade problem med en faktura förra sommaren så sa factoringbolaget jag pratade med att de inte tog emot fakturor i konflikt öht, hade betaldagen passerat så var det tvärstopp.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    *fniss* Snacka om att slå på stora trumman...

    När jag hade problem med en faktura förra sommaren så sa factoringbolaget jag pratade med att de inte tog emot fakturor i konflikt öht, hade betaldagen passerat så var det tvärstopp.
  7. Anonym just nu
    #4
    Ok ok, tack för svaren! Jag får försöka kolla upp hur jag går vidare med det. Det är väl inga enormt stora belopp men jag vill ju ändå ha in allt jag säljer för.
  8. 4
    Ok ok, tack för svaren! Jag får försöka kolla upp hur jag går vidare med det. Det är väl inga enormt stora belopp men jag vill ju ändå ha in allt jag säljer för.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Kontakta kronofogden! Gå in på deras hemsida och skriv ut en ansökningsblankett. Skicka sedan in den och håll tummarna för att du får betalt snabbt.

    Är det en privatperson det gäller så ska du använda blankett 9012 och du kan läsa allt viktigt som är bra att veta i broschyren 926.

    Lycka till!
  10. 5
    Kontakta kronofogden! Gå in på deras hemsida och skriv ut en ansökningsblankett. Skicka sedan in den och håll tummarna för att du får betalt snabbt.

    Är det en privatperson det gäller så ska du använda blankett 9012 och du kan läsa allt viktigt som är bra att veta i broschyren 926.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Nuså, har min obetalda
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 11:50
  2. Obetalda CSN-skulder -
    By anonym pga ämnet in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 22:27
  3. obetalda skatter
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 22:04
  4. Obetalda semesterdagar & SGI
    By Marija m S-02 & I-05 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 15:23
  5. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar