Meningsfull utelek *långt*
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Meningsfull utelek *långt*

    Jag och barnen är hemma idag, Tea är ledig från dagis och D jobbar. Vi har en mysig start på dagen med frukost och julmusik. Efter en lunch bestående av lasagne, som alla gillade (!) bestämde jag mig för att vi skulle gå ut. De stackars barnen behöver ju frisk luft och nu när det för en gång skull inte regnar så gäller det att passa på. Tea tar på sig själv, vill bara ha hjälp att dra ner gummiflärpena under overallen under stövlarna. Bra - ut med unge nr 1. Max var ovanligt samrbetsvillig vid påklädningen, på med ullstrumpor, overall, mössa, vantar och skor. Bra - ut med unge nr 2 för att passas av unge nr. 1 tills dess att mamman snabbt kastat på sig överdragsbyxkor, jacka och gummistövlar. Påklädning av mamman tog 60 sek - absolut inte mer. Under tiden jag klär på mig hör jag brevbäraren utanför säga - Nu blir nog mamma glad. Jag undrar om det är ironiskt menat. Kommer ut, ser barnen och hinner tänka - Ha ha brevbäraren har du ingen koll alls! Det gör inget att 4 åringen hoppar i en vattenpöl, hon har gummistövlar och snordyr vattentät overall på sig. Det gör heller inget att 1 åringen sitter i nämnda vattenpöl, för även han har snordyr vattentät overall. Ungefär 5 sekunder hinner jag tänka så. Sen ser jag att unge nr 2. (även kallad 1 åringen eller Max) har sparkat av sig skorna en bit från vattenpölen. Och tagit av sig vantarna och sitter och plaskar med sina små små (vid det här laget illröda) händer i det ganska kalla vattnet. Han har också tagit av sig mössan och lagt den i vattenpölen.
    Unge nr. 2 är väldigt nöjd och glad. Det är unge nr 1 också för den delen. Jag är inte riktigt lika nöjd. Både unge nr. 1 och unge nr. 2 blir ganska missnöjda när jag aviserar att jag och ungen nr. 2 måste gå in.
    Tur att ungen nr. 1 har en kompis som bor nära som också är ledig idag så att de kunde leka ute en stund. Och tur att det låg en bil precis innanför ytterdörren så att unge nr. 2 blir så distraherad när vi kommer in så han glömmer att bli arg.

    Undrar när det kommer fiskar vadarbyxor (ni vet, sådana där med stövlar som sitter fast i galonisarna)för barn som är för stora för att sitta i vagn ute, men inte kan gå än. Borde kanske tipsa reima...
  2. 1
    Meningsfull utelek *långt* Jag och barnen är hemma idag, Tea är ledig från dagis och D jobbar. Vi har en mysig start på dagen med frukost och julmusik. Efter en lunch bestående av lasagne, som alla gillade (!) bestämde jag mig för att vi skulle gå ut. De stackars barnen behöver ju frisk luft och nu när det för en gång skull inte regnar så gäller det att passa på. Tea tar på sig själv, vill bara ha hjälp att dra ner gummiflärpena under overallen under stövlarna. Bra - ut med unge nr 1. Max var ovanligt samrbetsvillig vid påklädningen, på med ullstrumpor, overall, mössa, vantar och skor. Bra - ut med unge nr 2 för att passas av unge nr. 1 tills dess att mamman snabbt kastat på sig överdragsbyxkor, jacka och gummistövlar. Påklädning av mamman tog 60 sek - absolut inte mer. Under tiden jag klär på mig hör jag brevbäraren utanför säga - Nu blir nog mamma glad. Jag undrar om det är ironiskt menat. Kommer ut, ser barnen och hinner tänka - Ha ha brevbäraren har du ingen koll alls! Det gör inget att 4 åringen hoppar i en vattenpöl, hon har gummistövlar och snordyr vattentät overall på sig. Det gör heller inget att 1 åringen sitter i nämnda vattenpöl, för även han har snordyr vattentät overall. Ungefär 5 sekunder hinner jag tänka så. Sen ser jag att unge nr 2. (även kallad 1 åringen eller Max) har sparkat av sig skorna en bit från vattenpölen. Och tagit av sig vantarna och sitter och plaskar med sina små små (vid det här laget illröda) händer i det ganska kalla vattnet. Han har också tagit av sig mössan och lagt den i vattenpölen.
    Unge nr. 2 är väldigt nöjd och glad. Det är unge nr 1 också för den delen. Jag är inte riktigt lika nöjd. Både unge nr. 1 och unge nr. 2 blir ganska missnöjda när jag aviserar att jag och ungen nr. 2 måste gå in.
    Tur att ungen nr. 1 har en kompis som bor nära som också är ledig idag så att de kunde leka ute en stund. Och tur att det låg en bil precis innanför ytterdörren så att unge nr. 2 blir så distraherad när vi kommer in så han glömmer att bli arg.

    Undrar när det kommer fiskar vadarbyxor (ni vet, sådana där med stövlar som sitter fast i galonisarna)för barn som är för stora för att sitta i vagn ute, men inte kan gå än. Borde kanske tipsa reima...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Kani nte låta bli att fnissa..

    lite. ;-) Inget illa ment men det är ju så mkt roligare när det inte är ens egna barn. *ha ha*

    Vi har regn/vattentäta utebyxor med fot, har viserligen inte testat dem i vattenpölar men de är superbra annars. Perfekt för minibusen som inte direkt går utan mer står ibland och flyttar sig lite försiktigt. Sitter och kryper mest. Det enda negativa med dessa byxor som jag kan komma på är att de är midjebyxor, de hade varit ännu mer superbra om de var hängselbyxor. De är av överdragstyp så man kan ha dem utanpå tjockare kläder och tossar. Gillar dem skarpt!
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  4. 2
    Kani nte låta bli att fnissa.. lite. ;-) Inget illa ment men det är ju så mkt roligare när det inte är ens egna barn. *ha ha*

    Vi har regn/vattentäta utebyxor med fot, har viserligen inte testat dem i vattenpölar men de är superbra annars. Perfekt för minibusen som inte direkt går utan mer står ibland och flyttar sig lite försiktigt. Sitter och kryper mest. Det enda negativa med dessa byxor som jag kan komma på är att de är midjebyxor, de hade varit ännu mer superbra om de var hängselbyxor. De är av överdragstyp så man kan ha dem utanpå tjockare kläder och tossar. Gillar dem skarpt!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Meningen är snarare att man ska asgarva ;-) Det gjorde jag också :-)
    Bra brallor du har, vart har du hittat dom?
    Kram Elena
  6. 3
    Meningen är snarare att man ska asgarva ;-) Det gjorde jag också :-)
    Bra brallor du har, vart har du hittat dom?
    Kram Elena
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Ha, ha!!!
    Kreativa barn har du iallafall. Kan inte annat än skratta.
    Har kommit på att många av barnens bus är ganska roliga som man kan skratta åt gott - iallafall efteråt. Jag brukar berätta dagens bus för sambon när han kommer hem och då brukar jag skratta åt dem men innan på dagen har jag ofta varit arg.

    Letar också efter sådana galonisar!
  8. 4
    Ha, ha!!!
    Kreativa barn har du iallafall. Kan inte annat än skratta.
    Har kommit på att många av barnens bus är ganska roliga som man kan skratta åt gott - iallafall efteråt. Jag brukar berätta dagens bus för sambon när han kommer hem och då brukar jag skratta åt dem men innan på dagen har jag ofta varit arg.

    Letar också efter sådana galonisar!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Var?????
    Var har du köpt dessa överdragsbyxor - vill oxå ha sådana. Vad fruktansvärt praktiskt.
  10. 5
    Var?????
    Var har du köpt dessa överdragsbyxor - vill oxå ha sådana. Vad fruktansvärt praktiskt.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Skrattar högt! Det är inte lika roligt just när det händer, men efteråt kan man i alla fall se det komiska
  12. 6
    Skrattar högt! Det är inte lika roligt just när det händer, men efteråt kan man i alla fall se det komiska
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Här har vi köpt våra supersmarta överdragsbrallor, under "barn" i menyn:

    http://www.mammabarn.se/
  14. 7
    Här har vi köpt våra supersmarta överdragsbrallor, under "barn" i menyn:

    http://www.mammabarn.se/
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Hi hi, ja vad annat kan man göra än skratta... Alltid händer nåt med de små liven!
    jag är så himla dålig på att vara ute i detta vädret. När det inte regnar är vi ute lite på gården både på morgonen efter lämning på dagis/skola, och en stund på em. men inte långa stunder...
  16. 8
    Hi hi, ja vad annat kan man göra än skratta... Alltid händer nåt med de små liven!
    jag är så himla dålig på att vara ute i detta vädret. När det inte regnar är vi ute lite på gården både på morgonen efter lämning på dagis/skola, och en stund på em. men inte långa stunder...

Liknande trådar

  1. Utelek?
    By Claudden in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 08:00
  2. Meningsfull att dissekera händelser?
    By Lärare in forum Skolbarn
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 15:40
  3. Kan man känna sig meningsfull
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 20:14
  4. Utelek
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 20:24
  5. Högst meningsfull låt:
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 10:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar