Barnvakt...
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Barnvakt...

    Oj, oj. Ikväll ska vi för första gången gå ifrån Stella en lite längre stund. Min mamma och hennes sambo ska komma ut till oss och vara barnvakt. Vi ska bara gå in till grannen på 40- årsfest och jag kommer inte att vara hela kvällen.
    Så vi är ju på andra sidan gatan bara några sek ifrån henne, men ändå. Hoppas ju det ska gå bra. Det gör det nog, dessutom är det ju en utmaning som kan vara nyttig.

    Idag var Stella jätteduktig på babysimmet och gjorde dyket för första gången, två gånger tom! Åh, jag var så stolt!!!

    Jaha, det var allt från mig, trevlig helg!
    Sara med Stella -06 & Liam -09
  2. 1
    Barnvakt... Oj, oj. Ikväll ska vi för första gången gå ifrån Stella en lite längre stund. Min mamma och hennes sambo ska komma ut till oss och vara barnvakt. Vi ska bara gå in till grannen på 40- årsfest och jag kommer inte att vara hela kvällen.
    Så vi är ju på andra sidan gatan bara några sek ifrån henne, men ändå. Hoppas ju det ska gå bra. Det gör det nog, dessutom är det ju en utmaning som kan vara nyttig.

    Idag var Stella jätteduktig på babysimmet och gjorde dyket för första gången, två gånger tom! Åh, jag var så stolt!!!

    Jaha, det var allt från mig, trevlig helg!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Ha det så trevligt!

    Hoppas att ni får det skojigt! Lagom avstånd också och sådär..

    Själv tillhör jag ju typen av människor som helst inte har barnvakt förräns barnen själva ber om att få vara utan oss föräldrar, men det är ju jag det..

    Kram!
    Tessie
  4. 2
    Ha det så trevligt! Hoppas att ni får det skojigt! Lagom avstånd också och sådär..

    Själv tillhör jag ju typen av människor som helst inte har barnvakt förräns barnen själva ber om att få vara utan oss föräldrar, men det är ju jag det..

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Vad skönt att ni ska på en fest som ändå är nära..Håller tummarna för att det går bra med Stella vilket det säkert gör.
  6. 3
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Vad skönt att ni ska på en fest som ändå är nära..Håller tummarna för att det går bra med Stella vilket det säkert gör.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Tack!
    Det gick jättebra! Mellan 17.30 - 21.30 var jag inne en gång och ammade och satt med henne nån halvtimme, 40 min vid ca. 20.00.
    Då hade hon sovit en halvtimme och varit jättesnäll!
    Nu när jag kom hem vid 21.30 hade hon sovit 45 min i sin egna säng. Somnat själv när mormor lagt henne.
    Nu la jag henne efter att hon ätit sista gången och hon somnar så snällt!
    Så det har gått jättebra!
  8. 4
    Tack!
    Det gick jättebra! Mellan 17.30 - 21.30 var jag inne en gång och ammade och satt med henne nån halvtimme, 40 min vid ca. 20.00.
    Då hade hon sovit en halvtimme och varit jättesnäll!
    Nu när jag kom hem vid 21.30 hade hon sovit 45 min i sin egna säng. Somnat själv när mormor lagt henne.
    Nu la jag henne efter att hon ätit sista gången och hon somnar så snällt!
    Så det har gått jättebra!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Hoppas det gick bra(det gjorde det säkert)!
  10. 5
    Hoppas det gick bra(det gjorde det säkert)!
  11. Sabina m A&Isabella
    #6

    Roligt att det gick bra!

    Visst är det skönt när det fungerar!
    Var själv igår på Nallekonsert med Anton och farmor, ISabella lämnades med farfar (och pappa som gick och sov), var borta i drygt två timmar och gick hur bra som helst.
    Får kanske kalla in farfar när det blir krångligt här hemma... hon hade sovit mer än halva tiden (apropå mitt inlägg om sovvanor nedanför).
  12. 6
    Roligt att det gick bra! Visst är det skönt när det fungerar!
    Var själv igår på Nallekonsert med Anton och farmor, ISabella lämnades med farfar (och pappa som gick och sov), var borta i drygt två timmar och gick hur bra som helst.
    Får kanske kalla in farfar när det blir krångligt här hemma... hon hade sovit mer än halva tiden (apropå mitt inlägg om sovvanor nedanför).

Liknande trådar

  1. Barnvakt eller inte barnvakt
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:06
  2. Barnvakt
    By emda in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 21:33
  3. Barnvakt
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 14:58
  4. Barnvakt?
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:39
  5. Barnvakt
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar