Hjääälp
Omhändertagna barn
  1. trasig, ledsen mamma
    #1

    Hjääälp

    Sitter med en bunt papper från soc nu. Läser och förundras över hur dom har fått till det.. Inget är daterat, många av dom som blivit "intervjuvade" har ej fått läsa det som skrivits. Hela utredningen genosyras av fokus på MIG, inte mina barn.

    Jag mår skit, ska upp i socnämnden imorgon, vägrar låta allt vara emotsagt, så jag ska lämna in ett skriftligt intyg, samt få yttra mig själv.

    Behöver all stöd jag bara kan få! Nån som kan hjälpa mig att få orning i tankar, bolla lite med mig och ge mig lite feedback här???

    *gråter inombords*
  2. 1
    Hjääälp Sitter med en bunt papper från soc nu. Läser och förundras över hur dom har fått till det.. Inget är daterat, många av dom som blivit "intervjuvade" har ej fått läsa det som skrivits. Hela utredningen genosyras av fokus på MIG, inte mina barn.

    Jag mår skit, ska upp i socnämnden imorgon, vägrar låta allt vara emotsagt, så jag ska lämna in ett skriftligt intyg, samt få yttra mig själv.

    Behöver all stöd jag bara kan få! Nån som kan hjälpa mig att få orning i tankar, bolla lite med mig och ge mig lite feedback här???

    *gråter inombords*
  3. marib
    #2

    Gärna det men VAD är det

    som hänt?
  4. 2
    Gärna det men VAD är det som hänt?
  5. trasig, ledsen mamma
    #3
    Igår fick jag beslut på att LVU ska prövas i länsrätten.
    Socialnämnden oenig, jag har mina barn kvar hos mig. Hur gör j ag nu??

    Personligt ombud/advokat? Vad ska jag göra nu?
  6. 3
    Igår fick jag beslut på att LVU ska prövas i länsrätten.
    Socialnämnden oenig, jag har mina barn kvar hos mig. Hur gör j ag nu??

    Personligt ombud/advokat? Vad ska jag göra nu?
  7. marib
    #4

    Du ska sätta dig ner med

    papperet från soc. Bemöta punkt för punkt lugnt och sakligt. Påpeka varenda miss de ev har gjort och klartgör det som ev är oklart. Det kommer att ta lite tid, bit ihop och gör det _i kväll_
    Imorgon ringer du runt och kollar om ni har nån advokat på orten som ägnar sig åt familjerätt och dit tar du med socpapper och din lista för en konsultation.

    Det finns en grupp människor, förening om du så vill som arbetar med att hjälpa föräldrar som känner sig överkörda av myndigheterna. Minns jag rätt så har de även jurister. Tyvärr minns jag inte vad de hette men nån annan kanske läser detta och kan komplettera. Lycka till.
  8. 4
    Du ska sätta dig ner med papperet från soc. Bemöta punkt för punkt lugnt och sakligt. Påpeka varenda miss de ev har gjort och klartgör det som ev är oklart. Det kommer att ta lite tid, bit ihop och gör det _i kväll_
    Imorgon ringer du runt och kollar om ni har nån advokat på orten som ägnar sig åt familjerätt och dit tar du med socpapper och din lista för en konsultation.

    Det finns en grupp människor, förening om du så vill som arbetar med att hjälpa föräldrar som känner sig överkörda av myndigheterna. Minns jag rätt så har de även jurister. Tyvärr minns jag inte vad de hette men nån annan kanske läser detta och kan komplettera. Lycka till.
  9. trasig, ledsen mamma
    #5
    TACK!
    Har ringt runt idag. Fick tag i en bra, verkade bra jurist/advokat, men han hade ej tid när detta ska tas i länsrätten!

    HJÄÄÄLP, mig någon med tips på föreningens namn som marib_no1 skriver om, samt tips på bra advokater inom familjerätt och LVU!!!
  10. 5
    TACK!
    Har ringt runt idag. Fick tag i en bra, verkade bra jurist/advokat, men han hade ej tid när detta ska tas i länsrätten!

    HJÄÄÄLP, mig någon med tips på föreningens namn som marib_no1 skriver om, samt tips på bra advokater inom familjerätt och LVU!!!
  11. marib
    #6

    Letat lite

    kika här

    http://www.nkmr.org/index.html

    Vet inte mera än så men önskar dig lycka till.
  12. 6
    Letat lite kika här

    http://www.nkmr.org/index.html

    Vet inte mera än så men önskar dig lycka till.
  13. ANNAKLARA
    #7
    Vill bara skriva och säga lycka till. Hoppas det går bra för er!!!!!!!!!! KRAM
  14. 7
    Vill bara skriva och säga lycka till. Hoppas det går bra för er!!!!!!!!!! KRAM
  15. Anonym
    #8
    Det kanske är sent men,
    Har Du inte fått något offentligt biträde förordnat för Dig. I så fall måste Du aktivit disktuera saken med denne.
  16. 8
    Det kanske är sent men,
    Har Du inte fått något offentligt biträde förordnat för Dig. I så fall måste Du aktivit disktuera saken med denne.
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    gå till stulen barndom vet jag
  18. 9
    gå till stulen barndom vet jag
  19. vallesmamma
    #10
    Hej trasig, leden mamma! Hur har det gått för dig? Har du lust att hjälpa oss? Vi har också trubbel med soc. Vet att det är ett tag sedan du skrev på denna tråd, men kanske du läser detta. Ta gärna kontakt!
  20. 10
    Hej trasig, leden mamma! Hur har det gått för dig? Har du lust att hjälpa oss? Vi har också trubbel med soc. Vet att det är ett tag sedan du skrev på denna tråd, men kanske du läser detta. Ta gärna kontakt!
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Hej trasig, leden mamma! Hur har det gått för dig? Har du lust att hjälpa oss? Vi har också trubbel med soc. Vet att det är ett tag sedan du skrev på denna tråd, men kanske du läser detta. Ta gärna kontakt!


    Förlåt man har inte varit här inne på länge ser jag oj så dum man känner sig nu

    Jag håller ennu på med soc o Föreningen Stulen barndom o går allt som vi vill kommer dom hem till jul
  22. 11
    Hej trasig, leden mamma! Hur har det gått för dig? Har du lust att hjälpa oss? Vi har också trubbel med soc. Vet att det är ett tag sedan du skrev på denna tråd, men kanske du läser detta. Ta gärna kontakt!


    Förlåt man har inte varit här inne på länge ser jag oj så dum man känner sig nu

    Jag håller ennu på med soc o Föreningen Stulen barndom o går allt som vi vill kommer dom hem till jul

Liknande trådar

  1. men HJÄÄÄLP!?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 17:45
  2. Hjääälp!
    By lisenfors in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  3. Hjääälp
    By *Mariah* in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 22:43
  4. hjääälp
    By heffaklumpisen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 18:54
  5. Hjääälp!
    By Alvahs in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 06:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar