Rädsla!!!
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Rädsla!!!

    Måste medge att ja e otroligt rädd för missfall, är det nån som kan peppa upp mig lite, säga till mig att det inte e så stor risk etc...

    Jag borde ju njuta nu aav graviditeten eller hur?

    Kram på er!
  2. 1
    Rädsla!!! Måste medge att ja e otroligt rädd för missfall, är det nån som kan peppa upp mig lite, säga till mig att det inte e så stor risk etc...

    Jag borde ju njuta nu aav graviditeten eller hur?

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Det är väl klart att man är rädd för missfall! Det är väl inte konstigt alls! Men du vet att ju längre graviditeten går, desto mindre är risken för missfall. Det värsta och bästa är ju att det inte finns något du kan göra åt det, så försök ta det lugnt ändå. Tänk positiva tankar istället!

    Njuta av graviditeten?? Njaa, det gör jag inte ännu åtminstone, fast jag tycker det är roligt att det har tagit sig i alla fall.
  4. 2
    Det är väl klart att man är rädd för missfall! Det är väl inte konstigt alls! Men du vet att ju längre graviditeten går, desto mindre är risken för missfall. Det värsta och bästa är ju att det inte finns något du kan göra åt det, så försök ta det lugnt ändå. Tänk positiva tankar istället!

    Njuta av graviditeten?? Njaa, det gör jag inte ännu åtminstone, fast jag tycker det är roligt att det har tagit sig i alla fall.
  5. 24 augusti
    #3
    Jag förstår hur du känner dig! Men min första va jag så otroligt rädd för missfall! Jag hade ångerst varje dag o hade svårt att klara av mina vanliga sysslor. Kunde inte konsentrera mig på jobbet o mådde skit. Men sen fick jag göra ett VUL i v10 och fick träffa världens goaste barnmorska på inskrivningen. Det hjälpte jätte mycket.

    Saken är den att du kan ju inte göra så mycket åt det nu. Du har ju gjort ditt, o nu är det bebis tur att växa till sig. Du kan ju inte göra något. Vet att det är lätt o säga o inte så lätt att efterleva. Men försök o tänk så i alla fall! Så tänker jag nu på andra barnet o denna gången känns det mycket bättre!
  6. 3
    Jag förstår hur du känner dig! Men min första va jag så otroligt rädd för missfall! Jag hade ångerst varje dag o hade svårt att klara av mina vanliga sysslor. Kunde inte konsentrera mig på jobbet o mådde skit. Men sen fick jag göra ett VUL i v10 och fick träffa världens goaste barnmorska på inskrivningen. Det hjälpte jätte mycket.

    Saken är den att du kan ju inte göra så mycket åt det nu. Du har ju gjort ditt, o nu är det bebis tur att växa till sig. Du kan ju inte göra något. Vet att det är lätt o säga o inte så lätt att efterleva. Men försök o tänk så i alla fall! Så tänker jag nu på andra barnet o denna gången känns det mycket bättre!
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Tack va gulliga ni e ska verkligen försöka slappna av ochleva som vanligt!! Tack
  8. 4
    Tack va gulliga ni e ska verkligen försöka slappna av ochleva som vanligt!! Tack
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Tänk så här; Vi/jag skall ha barn och inte ett missfall! Jag var likgiltig de första veckorna, allt kan ju hända. Jag förberedde mig för det värsta och hoppades på det bästa. Nu, v. 11 efter ett VUL i v. 10 vet jag att allt är okej och risken för mf är nere i mellan 1-3%.

    Du fixar detta och tänk positivt!

    //Malin Bf 070715.
  10. 5
    Tänk så här; Vi/jag skall ha barn och inte ett missfall! Jag var likgiltig de första veckorna, allt kan ju hända. Jag förberedde mig för det värsta och hoppades på det bästa. Nu, v. 11 efter ett VUL i v. 10 vet jag att allt är okej och risken för mf är nere i mellan 1-3%.

    Du fixar detta och tänk positivt!

    //Malin Bf 070715.
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Tack...ska göra mitt bästa och tänka positivt, Jag va gravid för sex år sen glömmt en hel del, men VUL är det nåt alla får göra?

    Kram
  12. 6
    Tack...ska göra mitt bästa och tänka positivt, Jag va gravid för sex år sen glömmt en hel del, men VUL är det nåt alla får göra?

    Kram
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Usch, jag är också lika rädd. Tänk om något händer, tänk om, tänk om.
    Men det är väl bara att tänka positivt helt enkelt.
  14. 7
    Usch, jag är också lika rädd. Tänk om något händer, tänk om, tänk om.
    Men det är väl bara att tänka positivt helt enkelt.

Liknande trådar

  1. Rädsla för FK
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 22:08
  2. Rädsla
    By *helencecilia* in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 17:23
  3. rädsla
    By rävis in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 09:01
  4. Rädsla
    By babysugen in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:56
  5. Rädsla
    By gaalen in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar