'Hej tjejer! :)
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    'Hej tjejer! :)

    Mitt vatten gick ju natten till lördag ca 2.00 Ringde till sös men de hade fullt.... fick åka till Karolinska för en kontroll. Allt såg bra ut men tappen var helt bibehållen 2 cm och jag var bara öppen för ett finger...altså inget på G

    Åkte hem men kunde inte sova.... skrev lite här och sen gick jag o la mig i soffan o kolla tv.... kände efter ett tag små värker men var inte säker.... vid halv sju gick jag upp för trappen för att kissa och då kände jag att det var på riktigt....

    ...försökte väcka Johan vid sju men han var väldigt seg... efter ett tag vaknade han och då hade jag riktigt ont...och han gick upp och ringde Karolinskas...men nu var det fullt där i stället.... ringde sös och de sa att vi kunde komma.... som tur var (för vi har betydligt närmare till sös)... vi hann precis in.... jag kände hela vägen att huvet var på väg ut men jag kunde inte riktigt tro att det kunde gå så fort...hade ju knappt ont alls en timma innan...

    Kom in på förlossningen...möttes av barnmorskor som såg på mig att det var nära (allt e lite suddigt för mig nu)...la mig i sängen...fick "tillåtelse" att krysta eftersom jag var fullt öppen....några minuter senare är HAN (!!!! ) född!!

    16 december klockan 7.47 kom vår lilla kille till världen i v 37+6 efter knappt tio minuter på Södersjukhuset.
    Vägde 3360 och var 50cm lång. Han är helt underbart söt (så klart)!!!

    Kan inte fatta att jag är mamma till en kille fast jag hela tiden trott att det varit en kille i magen. Känns väldigt overkligt!!

    Stort grattis till Julen och Piraya som jag såg fått sina små med...ska läsa igen senare (kom precis hem från bb). Grattis till er andra med som kanske fått....

    Och framför allt massor av kramar till er som fortfarande väntar på underverken!!!

    Jag är så glad att jag haft er alla under den här tiden..hoppas att vi är många som stannar kvar även efter våra små kommit!!!

    Ska skriva en utförligare berättelse sen...just nu sitter jag med mitt underverk i famnen....inte alldeles lätt att skriva
  2. 1
    'Hej tjejer! :) Mitt vatten gick ju natten till lördag ca 2.00 Ringde till sös men de hade fullt.... fick åka till Karolinska för en kontroll. Allt såg bra ut men tappen var helt bibehållen 2 cm och jag var bara öppen för ett finger...altså inget på G

    Åkte hem men kunde inte sova.... skrev lite här och sen gick jag o la mig i soffan o kolla tv.... kände efter ett tag små värker men var inte säker.... vid halv sju gick jag upp för trappen för att kissa och då kände jag att det var på riktigt....

    ...försökte väcka Johan vid sju men han var väldigt seg... efter ett tag vaknade han och då hade jag riktigt ont...och han gick upp och ringde Karolinskas...men nu var det fullt där i stället.... ringde sös och de sa att vi kunde komma.... som tur var (för vi har betydligt närmare till sös)... vi hann precis in.... jag kände hela vägen att huvet var på väg ut men jag kunde inte riktigt tro att det kunde gå så fort...hade ju knappt ont alls en timma innan...

    Kom in på förlossningen...möttes av barnmorskor som såg på mig att det var nära (allt e lite suddigt för mig nu)...la mig i sängen...fick "tillåtelse" att krysta eftersom jag var fullt öppen....några minuter senare är HAN (!!!! ) född!!

    16 december klockan 7.47 kom vår lilla kille till världen i v 37+6 efter knappt tio minuter på Södersjukhuset.
    Vägde 3360 och var 50cm lång. Han är helt underbart söt (så klart)!!!

    Kan inte fatta att jag är mamma till en kille fast jag hela tiden trott att det varit en kille i magen. Känns väldigt overkligt!!

    Stort grattis till Julen och Piraya som jag såg fått sina små med...ska läsa igen senare (kom precis hem från bb). Grattis till er andra med som kanske fått....

    Och framför allt massor av kramar till er som fortfarande väntar på underverken!!!

    Jag är så glad att jag haft er alla under den här tiden..hoppas att vi är många som stannar kvar även efter våra små kommit!!!

    Ska skriva en utförligare berättelse sen...just nu sitter jag med mitt underverk i famnen....inte alldeles lätt att skriva
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Stort Grattis till er!!! Vad roligt att du fich en liten kille.. Oj vad det gick fort!!!!! 10 min på bb, det skulle passa mig jättebra....
    M
  4. 2
    Stort Grattis till er!!! Vad roligt att du fich en liten kille.. Oj vad det gick fort!!!!! 10 min på bb, det skulle passa mig jättebra....
    M
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    stort grattis!!
    så härligt att du har din bäbis hos dig nu
    kram
  6. 3
    stort grattis!!
    så härligt att du har din bäbis hos dig nu
    kram
  7. awesome
    #4
    Grattis! Åh vad härligt med en liten grabb bland alla tjejer hemma hos er!
  8. 4
    Grattis! Åh vad härligt med en liten grabb bland alla tjejer hemma hos er!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5

    Stort grattis!!!

    Skönt att allt gick så bra!
  10. 5
    Stort grattis!!! Skönt att allt gick så bra!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    GRATTIS"!

    Och lycka till
  12. 6
    GRATTIS"! Och lycka till
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Grattis!!!Vad roligt att det VAR en pojke, precis som du trodde!! Ta hand om er nu!
  14. 7
    Grattis!!!Vad roligt att det VAR en pojke, precis som du trodde!! Ta hand om er nu!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    ~*G*R*A*T*T*I*S*~

    Wow, vad roligt!:-) Och tack för grattiset.

    Kram, Piraya
    Piraya, med två söner på jorden och en dotter i himlen.
  16. 8
    ~*G*R*A*T*T*I*S*~ Wow, vad roligt!:-) Och tack för grattiset.

    Kram, Piraya
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Grattis till lillkillen!!! Det gick verkligen snabbt! Åh, vad jag börjar längta nu!
  18. 9
    Grattis till lillkillen!!! Det gick verkligen snabbt! Åh, vad jag börjar längta nu!
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Stoort grattis till pojken. Det gick snabbt. Skönt att allt är bra. Vad roligt att det blev en pojke som du gissat på. Ta hand om er! Kram
    Jenny m Linnéa -01 & Wilma 070103
  20. 10
    Stoort grattis till pojken. Det gick snabbt. Skönt att allt är bra. Vad roligt att det blev en pojke som du gissat på. Ta hand om er! Kram
  21. fantasymoon
    #11
    Åh vad roligt! Vad glad jag blir.. Grattis till lillkillen och mys massor nu..

    Jag hoppas med att många stannar även efter förlossningen. Vore så himla skoj att se hur de utvecklas brevid varandra..
  22. 11
    Åh vad roligt! Vad glad jag blir.. Grattis till lillkillen och mys massor nu..

    Jag hoppas med att många stannar även efter förlossningen. Vore så himla skoj att se hur de utvecklas brevid varandra..
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Meeen va HÄRLIGT!!!!... ja du hade rätt det var en kille...

    JÄTTEGRATTIS!!! till er & glad jag blir för er skull...

    Kramar om!!
  24. 12
    Meeen va HÄRLIGT!!!!... ja du hade rätt det var en kille...

    JÄTTEGRATTIS!!! till er & glad jag blir för er skull...

    Kramar om!!
  25. Medlem sedan
    Dec 1998
    #13

    Åh

    vad härligt!! Ett stort grattis till er!!
    Skönt att allt gick fort och bra, och vad kul med en liten kille i familjen.
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  26. 13
    Åh vad härligt!! Ett stort grattis till er!!
    Skönt att allt gick fort och bra, och vad kul med en liten kille i familjen.
  27. wilma bf 18/12
    #14
    GRATTIS *IMT*
  28. 14
    GRATTIS *IMT*
  29. Medlem sedan
    Oct 2005
    #15

    G*R*A*T*T*I*S till bebis!

    Underbart att läsa om en sådan förlossning!
    Kram
  30. 15
    G*R*A*T*T*I*S till bebis! Underbart att läsa om en sådan förlossning!
    Kram
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Grattis!

    Vad fint att allt gck så bra.
    MIn kille ahde nästan samma vikt och längd som din,
    3370 gr och 50 cm lång.
    Vet ni namn ännu?
    *Kram*
  32. 16
    Grattis! Vad fint att allt gck så bra.
    MIn kille ahde nästan samma vikt och längd som din,
    3370 gr och 50 cm lång.
    Vet ni namn ännu?
    *Kram*
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17
    Grattis till lillkillen!! Låter som en alldeles lagom lång förlossning
    Tur ni slapp åka till ks då hade väl Johan fått agera bm...
  34. 17
    Grattis till lillkillen!! Låter som en alldeles lagom lång förlossning
    Tur ni slapp åka till ks då hade väl Johan fått agera bm...
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Grattis! Sååååå underbart det låter!
    "charloo"/ första barnet , BF 9/12-06
  36. 18
    Grattis! Sååååå underbart det låter!
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19
    Grattis till killen!! *kram*
    //CC
  38. 19
    Grattis till killen!! *kram*
    //CC
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Grattis!

    Skönt att slippa bli igångsatt.

    Stort grattis till hela familjen!

    Kram
    Carola med Elliot och Lucas.
  40. 20
    Grattis! Skönt att slippa bli igångsatt.

    Stort grattis till hela familjen!

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. OT tjejer
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 21:10
  2. Hej på er tjejer!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 14:44
  3. Hej tjejer!
    By F m. N05+H06+L09 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:32
  4. hej tjejer!!!
    By MYZOXE! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 14:48
  5. hej tjejer
    By MYZOXE! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 14:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar