Orolig...
_0610 Oktoberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Orolig...

    Min man har den sista tiden, haft en massa möten efter jobbet, (han påstår att de är innom jobbet mötena är. Men varför är de inte då på arbetstid?)

    Idag ringde ha hem och sa att han kommer behöve jobba en timme längre varje dag denhär vekan.. Så istället för att sluta runt 16, så kommer han sluta runt 17.
    Han sa inte varför, utan de bara är så.

    Tror ni att han kan ha någon anan på sidan om?
    Vi har inte kommit igång med vårat sexliv efter att mini kom.
    Kan de vara därför?

    Känner att hjärnan går igenom allt möjligt nu å tankarna snurrar i huvudet på mig.

    Någon som kan komma på någon förklaring på detta?
  2. 1
    Orolig... Min man har den sista tiden, haft en massa möten efter jobbet, (han påstår att de är innom jobbet mötena är. Men varför är de inte då på arbetstid?)

    Idag ringde ha hem och sa att han kommer behöve jobba en timme längre varje dag denhär vekan.. Så istället för att sluta runt 16, så kommer han sluta runt 17.
    Han sa inte varför, utan de bara är så.

    Tror ni att han kan ha någon anan på sidan om?
    Vi har inte kommit igång med vårat sexliv efter att mini kom.
    Kan de vara därför?

    Känner att hjärnan går igenom allt möjligt nu å tankarna snurrar i huvudet på mig.

    Någon som kan komma på någon förklaring på detta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Tänk positivt, han kanske handlar julklappar till dig!

    Nä, skämt å sido: jättejobbig situation att känna såna misstankar. Man är ju så känslig när man nyss fått barn också, känner sig kanske inte så snygg och sexig och är väldigt bunden av bäbisen, känner sig kanske ointressant inför sin partner för att ens liv plötsligt är väldigt litet och enformigt och ointressant...nu talar jag av egen erfarenhet. Det är klart tankarna kan komma på att han har något roligare vid sidan av.

    Men du får ju aldrig veta om du inte frågar honom. Jag tycker inte du ska agera detektiv och försöka spionera på hans mail, mobil etc för då ger du honom bara skäl att vara arg på _dig_.

    Hoppas verkligen att det INTE är något fuffens på gång!

    *kram*
  4. 2
    Tänk positivt, han kanske handlar julklappar till dig!

    Nä, skämt å sido: jättejobbig situation att känna såna misstankar. Man är ju så känslig när man nyss fått barn också, känner sig kanske inte så snygg och sexig och är väldigt bunden av bäbisen, känner sig kanske ointressant inför sin partner för att ens liv plötsligt är väldigt litet och enformigt och ointressant...nu talar jag av egen erfarenhet. Det är klart tankarna kan komma på att han har något roligare vid sidan av.

    Men du får ju aldrig veta om du inte frågar honom. Jag tycker inte du ska agera detektiv och försöka spionera på hans mail, mobil etc för då ger du honom bara skäl att vara arg på _dig_.

    Hoppas verkligen att det INTE är något fuffens på gång!

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Åh vad tråkigt att ha sådana funderingar! Det enda jag kan råda dig till är att se till "allmäntillståndet" i ert förhållande. Behandlar han dig annorlunda på andra sätt?

    Nu inför årsskiftet är det många som behöver jobba mer än annars för att få klart något projekt eller så, nu vet jag inte vad din man jobbar med men det kanske kan vara en förklaring?

    Det bästa är förstås om du försöker prata med honom om dina funderingar, jag menar inte att du ska anklaga honom för att träffa någon annan utan ta upp att du känner dig åsidosatt. Eller fråga vad han gör på jobbet, vad mötena handlar om t ex. På ett icke anklagande sätt då förstås. Om han ger tydliga svar är det ju ett tecken på att allt är som det ska, tycker jag.

    Lycka till och hoppas du får svar på dina funderingar.
  6. 3
    Åh vad tråkigt att ha sådana funderingar! Det enda jag kan råda dig till är att se till "allmäntillståndet" i ert förhållande. Behandlar han dig annorlunda på andra sätt?

    Nu inför årsskiftet är det många som behöver jobba mer än annars för att få klart något projekt eller så, nu vet jag inte vad din man jobbar med men det kanske kan vara en förklaring?

    Det bästa är förstås om du försöker prata med honom om dina funderingar, jag menar inte att du ska anklaga honom för att träffa någon annan utan ta upp att du känner dig åsidosatt. Eller fråga vad han gör på jobbet, vad mötena handlar om t ex. På ett icke anklagande sätt då förstås. Om han ger tydliga svar är det ju ett tecken på att allt är som det ska, tycker jag.

    Lycka till och hoppas du får svar på dina funderingar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Statistik

    Lite statistik kanske kan lugna?

    Statistiken visar nämligen på att nyblivna pappor jobbar mer och mer övertid, ja mer över huvud taget faktiskt. Det är alltså inte bara din man. Sen är det ju faktiskt jul på söndag, kanske är det klappinförskaffning som någon ovan föreslog.

    ...och vi har heller inte "fått till det" än...
  8. 4
    Statistik Lite statistik kanske kan lugna?

    Statistiken visar nämligen på att nyblivna pappor jobbar mer och mer övertid, ja mer över huvud taget faktiskt. Det är alltså inte bara din man. Sen är det ju faktiskt jul på söndag, kanske är det klappinförskaffning som någon ovan föreslog.

    ...och vi har heller inte "fått till det" än...
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Instämmer! Det var precis det jag själv skulle skrivit, så nu slapp jag

    Nej, allvarligt... usch, vad trist att behöva gå och fundera på nåt sånt som otrohet eller liknande Jag tycker att du ska försöka prata med honom, för att gå och hålla det inom sig själv, gör bara situationen ännu mer spänd!

    Lycka till!
    *styrkekram*
  10. 5
    Instämmer! Det var precis det jag själv skulle skrivit, så nu slapp jag

    Nej, allvarligt... usch, vad trist att behöva gå och fundera på nåt sånt som otrohet eller liknande Jag tycker att du ska försöka prata med honom, för att gå och hålla det inom sig själv, gör bara situationen ännu mer spänd!

    Lycka till!
    *styrkekram*
  11. Medlem sedan
    Aug 2001
    #6

    Jag tänkte precis så...

    prata med honom. Du borde ju se och höra på honom om han döljer nåt. Men jag tror som de andra, att det säkert inte är nån fara. Om han var borta sent på kvällarna skulle man ju undra men bara en timme varje kväll borde man ju inte "hinna" ha nåt fuffens på. Fast jag förstår dig, har man väl börjat fundera i såna banor är det svårt att ruska av sig.

    Kram!
  12. 6
    Jag tänkte precis så... prata med honom. Du borde ju se och höra på honom om han döljer nåt. Men jag tror som de andra, att det säkert inte är nån fara. Om han var borta sent på kvällarna skulle man ju undra men bara en timme varje kväll borde man ju inte "hinna" ha nåt fuffens på. Fast jag förstår dig, har man väl börjat fundera i såna banor är det svårt att ruska av sig.

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Kan du inte åka upp till hans jobb nån dag strax före fem. Som en liten "surprise" och möta honom för att bjuda på lite julfika eller nåt?
    Nä,jag vet inte.Såna där tankar mår man verkligen inte bra av.Det enda raka är nog att fråga honom som de andra säger.
    Hoppas dina misstankar är felaktiga,man kan lätt inbilla sej saker .
    kram!
  14. 7
    Kan du inte åka upp till hans jobb nån dag strax före fem. Som en liten "surprise" och möta honom för att bjuda på lite julfika eller nåt?
    Nä,jag vet inte.Såna där tankar mår man verkligen inte bra av.Det enda raka är nog att fråga honom som de andra säger.
    Hoppas dina misstankar är felaktiga,man kan lätt inbilla sej saker .
    kram!
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8
    Du har fått så många kloka svar att jag inte kan bidra med ngt nytt. Vill bara säga att det måste vara så jobbigt att gå med såna tankar och jag tror faktiskt att det finns en helt logisk förklaring *hoppas det iaf*. Så det vore ju jättetråkigt om du går och mår dåligt helt i onödan

    Hoppas det reder upp sig och att du kan få må bra igen och känna dig som den vackraste, bästa kvinnan i din sambos liv. Du har ju förihelskutta gett honom ett barn
  16. 8
    Du har fått så många kloka svar att jag inte kan bidra med ngt nytt. Vill bara säga att det måste vara så jobbigt att gå med såna tankar och jag tror faktiskt att det finns en helt logisk förklaring *hoppas det iaf*. Så det vore ju jättetråkigt om du går och mår dåligt helt i onödan

    Hoppas det reder upp sig och att du kan få må bra igen och känna dig som den vackraste, bästa kvinnan i din sambos liv. Du har ju förihelskutta gett honom ett barn
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Usch vad jobbigt! Jag kan inte komma med fler råd än de bra råd du redan fått av de andra damerna, viktigast tror jag är att fråga men utan att låta anklagande för då får du nog inget bra svar.
    Styrkekramar till dig!
  18. 9
    Usch vad jobbigt! Jag kan inte komma med fler råd än de bra råd du redan fått av de andra damerna, viktigast tror jag är att fråga men utan att låta anklagande för då får du nog inget bra svar.
    Styrkekramar till dig!
  19. hör inte
    #10
    Fråga rakt ut i stället för att smyga eller fundera mer.

    Ang sexliv; det är inte helt ovanligt det tar uppt ill ett år eller MER innan man kommer igång där, speciellt om man har barn redan förut.
  20. 10
    Fråga rakt ut i stället för att smyga eller fundera mer.

    Ang sexliv; det är inte helt ovanligt det tar uppt ill ett år eller MER innan man kommer igång där, speciellt om man har barn redan förut.

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar