Vet ni könet? Gissning kankse?
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Vet ni könet? Gissning kankse?

    Är nyfiken på hur många som vet könet? Har ni bestämt namn?
    Ni som inte vet. Vill ni våga på er en gissning.
    Vi ska på UL 28/12, vi ska ta reda på det då, men tror att det är en kille. Eller hoppas kanske:-)
    Mammaullis
  2. 1
    Vet ni könet? Gissning kankse? Är nyfiken på hur många som vet könet? Har ni bestämt namn?
    Ni som inte vet. Vill ni våga på er en gissning.
    Vi ska på UL 28/12, vi ska ta reda på det då, men tror att det är en kille. Eller hoppas kanske:-)
    Mammaullis
  3. Annisen v. 33
    #2
    Vi vet att det är en tjejja denna gången efter ett rutin-ul och ett 3D-ul. Namn är också klart men vi håller på det lite tills vi sett henne och ser om det känns rätt :-)

    Jag trodde dock att det var en pojke innan vi fick veta för min graviditet är exakt lika den med sonen men så fel jag hade :-)

    Det är kul att läsa på vår hemsida också under vi gissar. Där både mammor och pappor gissat och ofta gissar dom på olika kön. Tycker det verkar vanligt att mamman tror pojke och pappan flicka.
  4. 2
    Vi vet att det är en tjejja denna gången efter ett rutin-ul och ett 3D-ul. Namn är också klart men vi håller på det lite tills vi sett henne och ser om det känns rätt :-)

    Jag trodde dock att det var en pojke innan vi fick veta för min graviditet är exakt lika den med sonen men så fel jag hade :-)

    Det är kul att läsa på vår hemsida också under vi gissar. Där både mammor och pappor gissat och ofta gissar dom på olika kön. Tycker det verkar vanligt att mamman tror pojke och pappan flicka.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Jep vet att det är en tjej

    Efter 3 ul så tvivlar jag bara liiiite på att vi ska kunan få en flicka *s* men det ser klart o tydligt ut som en tjej på bilderna.

    Namnet är klart men hemligt än så länge :-) Ni får veta sen när hon är född.
    Mamma till L-01, S-02 och M-07
  6. 3
    Jep vet att det är en tjej Efter 3 ul så tvivlar jag bara liiiite på att vi ska kunan få en flicka *s* men det ser klart o tydligt ut som en tjej på bilderna.

    Namnet är klart men hemligt än så länge :-) Ni får veta sen när hon är född.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Nej, vi vet inte könet, men jag gissar på en liten kille. Allt känns annorlunda och bara DÄRFÖR tror jag att gissningarna runt omkring mig om att det måste vara en tjej, eftersom inget känns likadant är HELT FEL ;-)

    Namnen vi just nu har på lut är Alfred och Astrid...
  8. 4
    Nej, vi vet inte könet, men jag gissar på en liten kille. Allt känns annorlunda och bara DÄRFÖR tror jag att gissningarna runt omkring mig om att det måste vara en tjej, eftersom inget känns likadant är HELT FEL ;-)

    Namnen vi just nu har på lut är Alfred och Astrid...
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Vi vet inte vad det blir. Men jag har en känsla av att det blir en pojk...
    Min smabo vill så gärna ha en tjej och han kallar kotten för hon hela tiden.Så vi är splittrade!
    Huvudsaken är att barnet är friskt, sedan får det bli vad det blir!
  10. 5
    Vi vet inte vad det blir. Men jag har en känsla av att det blir en pojk...
    Min smabo vill så gärna ha en tjej och han kallar kotten för hon hela tiden.Så vi är splittrade!
    Huvudsaken är att barnet är friskt, sedan får det bli vad det blir!
  11. DenisemM01,L04,bfFeb
    #6

    Vi vet!

    Det är en prinssesa i magen!
    Namnet är klart sedan 6 år tebax, det är en Ebba!
  12. 6
    Vi vet! Det är en prinssesa i magen!
    Namnet är klart sedan 6 år tebax, det är en Ebba!
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Hmm nej

    har ingen direkt gissning, det varierar vad jag tror, just nu känns det som en flicka, men enligt min man säger jag oftast HAN, "jaha, så där är en han?" säger han...
    Men det är klart, yngsta var en "han", det var jag helst säker på och så sent som dagen före jag födde hon hade bm sagt att det helt säkert var en pojke. Så när jag får upp hon på magen frågar jag förvånat:
    Men??? Var är snoppen????
    HON har ingen snopp, svarade dom, det är en flicka....
    -Liten fyra i februari :-)

    "Per aspera ad astra" - genom svårigheterna mot stjärnorna
  14. 7
    Hmm nej har ingen direkt gissning, det varierar vad jag tror, just nu känns det som en flicka, men enligt min man säger jag oftast HAN, "jaha, så där är en han?" säger han...
    Men det är klart, yngsta var en "han", det var jag helst säker på och så sent som dagen före jag födde hon hade bm sagt att det helt säkert var en pojke. Så när jag får upp hon på magen frågar jag förvånat:
    Men??? Var är snoppen????
    HON har ingen snopp, svarade dom, det är en flicka....
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8
    Vi vet att vi väntar en pojke till. Vi har några namnidéer, men bestämmer oss slutgiltigt först när vi träffat lillkillen, det måste ju stämma med personlighet och utseende. Namngivningsprincipen är dock klar: storebror är ju född i Singapore och har därför ett kinesiskt namn som tredjenamn; lillebror som föds här i Schweiz får ett schweiziskt/tyskt andra- eller tredjenamn. Tilltalsnamnet blir troligen, precis som för storebror, enstavigt.
  16. 8
    Vi vet att vi väntar en pojke till. Vi har några namnidéer, men bestämmer oss slutgiltigt först när vi träffat lillkillen, det måste ju stämma med personlighet och utseende. Namngivningsprincipen är dock klar: storebror är ju född i Singapore och har därför ett kinesiskt namn som tredjenamn; lillebror som föds här i Schweiz får ett schweiziskt/tyskt andra- eller tredjenamn. Tilltalsnamnet blir troligen, precis som för storebror, enstavigt.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Jepp jag vet men inte min man så det e hemligt. ;P
    Har väl inte helt bestämt namn men vi har inte såå många förslag.
  18. 9
    Jepp jag vet men inte min man så det e hemligt. ;P
    Har väl inte helt bestämt namn men vi har inte såå många förslag.
  19. Medlem sedan
    Jul 2006
    #10
    En Josefina här!! Efter Fvp är det väl 100% ? (Annars får gossen ha rosa klänningar!!!)
    Först var det Josefin nu har vi bestämt oss för Josefina det är ju lite ovanligare.
    Skönt är att kalla magen vid namn el hon istället för den som man sagt innan tycker jag!
    Kram Annelie
  20. 10
    En Josefina här!! Efter Fvp är det väl 100% ? (Annars får gossen ha rosa klänningar!!!)
    Först var det Josefin nu har vi bestämt oss för Josefina det är ju lite ovanligare.
    Skönt är att kalla magen vid namn el hon istället för den som man sagt innan tycker jag!
    Kram Annelie
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Vi vet och namnet är klart...men det är en hemlighet för alla utom för oss
  22. 11
    Vi vet och namnet är klart...men det är en hemlighet för alla utom för oss
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12
    En lillasyster enligt 3 UL och hon ska troligen heta Sofia.
  24. 12
    En lillasyster enligt 3 UL och hon ska troligen heta Sofia.
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13
    Vi vet inte. Men jag är rätt säker på att det är en liten gosse i magen, i alla fall så säker man kan vara utan att ha det bekräftat med UL eller FVP. Vi är rätt så bestämda på att bebisen skall heta Theodor, men vi får väl se om det stämmer när bebisen väl kommer.
  26. 13
    Vi vet inte. Men jag är rätt säker på att det är en liten gosse i magen, i alla fall så säker man kan vara utan att ha det bekräftat med UL eller FVP. Vi är rätt så bestämda på att bebisen skall heta Theodor, men vi får väl se om det stämmer när bebisen väl kommer.
  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14

    Ingen aning

    Gick inte att se på ul och har ingen känsla för det ena eller det andra. Graviditeten är väl rätt så identisk med när jag väntade tjejerna. Lånvarigt illamående och kräkande, men inga större andra besvär. Den här bebisen har haft höga hjärtslag den med så jag brukar skoja med mannen efter bm-besöken att "det var en tjej i dag också". Ska bli spännande att se vad det blir i februari! Namn är inte klara än. Vi har lite funderingar och som vanligt är tjejnamn enklare här. Har inte något pojknamn som riktigt klickar än.
  28. 14
    Ingen aning Gick inte att se på ul och har ingen känsla för det ena eller det andra. Graviditeten är väl rätt så identisk med när jag väntade tjejerna. Lånvarigt illamående och kräkande, men inga större andra besvär. Den här bebisen har haft höga hjärtslag den med så jag brukar skoja med mannen efter bm-besöken att "det var en tjej i dag också". Ska bli spännande att se vad det blir i februari! Namn är inte klara än. Vi har lite funderingar och som vanligt är tjejnamn enklare här. Har inte något pojknamn som riktigt klickar än.
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15
    Ingen koll.
    Varken på kön eller namn. Maken vill vänta med namnletande tills efter nyår.

    jag lutar nog mest åt att det är en pojke men har ingen aning. Vissa dagar lutar jag mer åt flicka, men, men vi får väl se.

    Hanna m.L, *V*, T & bf.21/2
  30. 15
    Ingen koll.
    Varken på kön eller namn. Maken vill vänta med namnletande tills efter nyår.

    jag lutar nog mest åt att det är en pojke men har ingen aning. Vissa dagar lutar jag mer åt flicka, men, men vi får väl se.

    Hanna m.L, *V*, T & bf.21/2
  31. Medlem sedan
    Oct 2003
    #16
    ojdå, hur lyckas du hålla det hemligt. Jag hade aldrig klarat det. Min man ville ha reda på det men inte jag. Altså fick inte han heller. Hihi. Men nu vill jag med.
  32. 16
    ojdå, hur lyckas du hålla det hemligt. Jag hade aldrig klarat det. Min man ville ha reda på det men inte jag. Altså fick inte han heller. Hihi. Men nu vill jag med.
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17
    Åh, vad fint namn. Det vill jag också om vår är en pojke, men mannnen vägrar. Han är såååå inställd på Julius bara för hans avlidna pappa hette det, så vi kallar magen för Julle. Därför inte bestämt av mig att pojkstackaren ska heta det!
  34. 17
    Åh, vad fint namn. Det vill jag också om vår är en pojke, men mannnen vägrar. Han är såååå inställd på Julius bara för hans avlidna pappa hette det, så vi kallar magen för Julle. Därför inte bestämt av mig att pojkstackaren ska heta det!
  35. Medlem sedan
    Oct 2003
    #18
    Tjejnamn är alltid klart först här med, fast jag har en känsla av att det blir en pojk.
  36. 18
    Tjejnamn är alltid klart först här med, fast jag har en känsla av att det blir en pojk.
  37. Medlem sedan
    Oct 2003
    #19
    Min man vill veta klart innan han funderar på namn säger han, så det lutar åt att vi tar reda på det på UL 28/12.
  38. 19
    Min man vill veta klart innan han funderar på namn säger han, så det lutar åt att vi tar reda på det på UL 28/12.
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20
    Ok, klart man får hålla nått för sig själv. Måste väl kika in på hemsidan då. Själv har jag ju inte skrivit för mycket där. Får väl ändra på det med.
  40. 20
    Ok, klart man får hålla nått för sig själv. Måste väl kika in på hemsidan då. Själv har jag ju inte skrivit för mycket där. Får väl ändra på det med.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kankse!!!
    By vemvet:) in forum _1105 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 17:59
  2. Kankse
    By Anonym in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 10:41
  3. kul, kankse
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 14:07
  4. Kankse april?
    By anonymt änn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:31
  5. Kankse USA
    By anonymt namn in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar