Klämma på magen = ok??
_0706 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Klämma på magen = ok??

    Jag har ju då läst i olika böcker att man kan känna livmodern då man ligger ner. Så här en kväll så låg jag i sängen när vi lagt oss för natten och tröck och tröck utan att hitta nåt som påminner om en livmoder. När sambon får se det så blir han helt rädd och menar att jag kanske kan skada bebisen med mitt tryckande. Den är ju bara sju cm lång och ja, säkerligen inte så tålig för tryck. Så nu är jag orolig!!! Behöver jag vara det??
  2. 1
    Klämma på magen = ok?? Jag har ju då läst i olika böcker att man kan känna livmodern då man ligger ner. Så här en kväll så låg jag i sängen när vi lagt oss för natten och tröck och tröck utan att hitta nåt som påminner om en livmoder. När sambon får se det så blir han helt rädd och menar att jag kanske kan skada bebisen med mitt tryckande. Den är ju bara sju cm lång och ja, säkerligen inte så tålig för tryck. Så nu är jag orolig!!! Behöver jag vara det??
  3. Anonym
    #2
    Och det var kanske just det jag gjorde? Tryckte för hårt alltså.

    Usch. *ångest*
  4. 2
    Och det var kanske just det jag gjorde? Tryckte för hårt alltså.

    Usch. *ångest*
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    nej då, det gjorde du inet!

    oroa dig inte... de ligger i en "vattenballong" så hur du än trycker (så länge du gör det med fingrarna) så glider fostret undan i vattnet.

    Det enda som kan skada fostret i din mage utifrån är _kraftigt_ våld riktat mot magen, typ misshandel eller skador man kan få vid trafikolycka

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    nej då, det gjorde du inet! oroa dig inte... de ligger i en "vattenballong" så hur du än trycker (så länge du gör det med fingrarna) så glider fostret undan i vattnet.

    Det enda som kan skada fostret i din mage utifrån är _kraftigt_ våld riktat mot magen, typ misshandel eller skador man kan få vid trafikolycka
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Det är nog ingen fara...
    När BM, oftast lite senare i graviditeten känner efter livmodern, eller efter bebisens huvud så trycker hon stenhårt enligt mig.... Men de tål mera än vi tror
  8. 4
    Det är nog ingen fara...
    När BM, oftast lite senare i graviditeten känner efter livmodern, eller efter bebisens huvud så trycker hon stenhårt enligt mig.... Men de tål mera än vi tror

Liknande trådar

  1. Lyckades klämma
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 22:22
  2. Klämma ut bebisen...
    By -Plupp- in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 18:30
  3. Klämma på magen
    By spiff_05 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 16:34
  4. Nu har jag fått klämma på
    By *Lee* in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 16:21
  5. Jag vill klämma
    By Neta in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 07:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar