Ni som har flera barn
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Ni som har flera barn

    Har ni tålamod med era andra just nu??? Idag är lilltjejen, Nora, alltså 9 dagar och jag är såååå trött. Har, förutom allt som är med en nyfödd, en jättenära vän som ligger för döden. Känner mig helt slut. Var i alla fall där och hälsade på så hon har fått se mitt underverk. Känns så konstigt att ha en nyfödd samtidigt som hon snart ska dö och lämna sina barn....

    Min 3 1/2 åring är såååå intensiv just nu och jag har inget tålamod. Hon var inte så här innan Nora föddes så självklart är det ju en reaktion, men det hjälper liksom inte att tänka så. 7-åringen är också lite "intensiv" och dessutom är det ju hans kompis som håller på att mista sin mamma så det är klart att det är jobbigt för honom. Jag får sååå dåligt samvete för att jag inte orkar vara mer förstående. Min äldsta kille är sjuk för närvarande och nu är jag orolig för honom också för han är helt svullen på ena sidan av halsen, men säger att han inte har ont i halsen. Då började jag läsa i läkarbok och då hittar man ju en massa konstiga saker där att oroa sig över...

    Behövde bara skriva av mig lite, hoppas ni andra är piggare än jag just nu:-)

    kram Åsa
  2. 1
    Ni som har flera barn Har ni tålamod med era andra just nu??? Idag är lilltjejen, Nora, alltså 9 dagar och jag är såååå trött. Har, förutom allt som är med en nyfödd, en jättenära vän som ligger för döden. Känner mig helt slut. Var i alla fall där och hälsade på så hon har fått se mitt underverk. Känns så konstigt att ha en nyfödd samtidigt som hon snart ska dö och lämna sina barn....

    Min 3 1/2 åring är såååå intensiv just nu och jag har inget tålamod. Hon var inte så här innan Nora föddes så självklart är det ju en reaktion, men det hjälper liksom inte att tänka så. 7-åringen är också lite "intensiv" och dessutom är det ju hans kompis som håller på att mista sin mamma så det är klart att det är jobbigt för honom. Jag får sååå dåligt samvete för att jag inte orkar vara mer förstående. Min äldsta kille är sjuk för närvarande och nu är jag orolig för honom också för han är helt svullen på ena sidan av halsen, men säger att han inte har ont i halsen. Då började jag läsa i läkarbok och då hittar man ju en massa konstiga saker där att oroa sig över...

    Behövde bara skriva av mig lite, hoppas ni andra är piggare än jag just nu:-)

    kram Åsa
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    sitter med pyret i famnen o har svårt att skriva men ville ändå säga....

    var inte ledsen för att du inte orkar o allt e jobbigt... Stor omställning med bäbis och hormoner och enorm sorg = stressigt o konstigt... för både dig o barnen... Här e allt lugnt ännu men det kommer nog jobbigare dagar för mig med (räknar med det)...
  4. 2
    sitter med pyret i famnen o har svårt att skriva men ville ändå säga....

    var inte ledsen för att du inte orkar o allt e jobbigt... Stor omställning med bäbis och hormoner och enorm sorg = stressigt o konstigt... för både dig o barnen... Här e allt lugnt ännu men det kommer nog jobbigare dagar för mig med (räknar med det)...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Glömde skicka massor av kramar till dig!!! Låter som du behöver kramas om lite!!!!

    KRAM!!!!
  6. 3
    Glömde skicka massor av kramar till dig!!! Låter som du behöver kramas om lite!!!!

    KRAM!!!!
  7. fantasymoon
    #4
    Oj vilken kämpig situation. Så surealistisk. men det blir bättre.. det vet du. Tiden går alltid framåt.. det kommer alltid nya dagar.
    För varje ny dag komer också en ny chans att hitta vad som behövs för att vända saker rätt.
    Inte "nej ännu en jobbig dag" Utan "ja en ny med nya tag och nya idéer.."

    Jag har det faktist väldigt bra med den nya killen och den stora killen. han är två min store kille.. Han är så go och glad så. Men han behöver sin mamma.. behöver få vara med sin mamma. Det var ju alltid han och jag förut. Alltid han och jag som lekte. Han saknar det. Han saknar att städa.. Han vill se och behöver få se att alla regler fortfarande gäller. Vilket han naturlgtvis testar om dem gör.. ;P
    men så fort jag ger Vilde till min man och taklar situationen som den store ställer till med så är allt som förr. han behöver bara få veta tat jag är här.. är mamma och hans.

    Men annars är han go med sin bror. Han vill mata honom med allt han själv äter. Krama.. så vi försöker lära honom hur man kramar och när man låter bli.. som när den liille sover är ett bra tillfälle att låta bli att krama honom på.
  8. 4
    Oj vilken kämpig situation. Så surealistisk. men det blir bättre.. det vet du. Tiden går alltid framåt.. det kommer alltid nya dagar.
    För varje ny dag komer också en ny chans att hitta vad som behövs för att vända saker rätt.
    Inte "nej ännu en jobbig dag" Utan "ja en ny med nya tag och nya idéer.."

    Jag har det faktist väldigt bra med den nya killen och den stora killen. han är två min store kille.. Han är så go och glad så. Men han behöver sin mamma.. behöver få vara med sin mamma. Det var ju alltid han och jag förut. Alltid han och jag som lekte. Han saknar det. Han saknar att städa.. Han vill se och behöver få se att alla regler fortfarande gäller. Vilket han naturlgtvis testar om dem gör.. ;P
    men så fort jag ger Vilde till min man och taklar situationen som den store ställer till med så är allt som förr. han behöver bara få veta tat jag är här.. är mamma och hans.

    Men annars är han go med sin bror. Han vill mata honom med allt han själv äter. Krama.. så vi försöker lära honom hur man kramar och när man låter bli.. som när den liille sover är ett bra tillfälle att låta bli att krama honom på.

Liknande trådar

  1. ni som har flera barn?
    By isha in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 10:49
  2. Ni som har flera barn sen tid!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 11:38
  3. Ni med flera barn...
    By Mira med son, v25 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 21:41
  4. Ni med flera barn!
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 21:37
  5. Ni med flera barn eller barn på g
    By Ulrika m. Ebba o 2:an in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 19:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar