Mobilen 2
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Mobilen 2

    ...stolt, men det "sket sej"...

    Jag var tvungen att plocka mobilen ifrån grabben; han bad mej, å det grövsta, att hålla käften, så jag hade inget val än att förbjuda honom att använda mobilen under en veckas tid.

    Först hotade han med att inte vara med mej på julaftonen och sedan skrek vi en hel del till varandra innan vi grät en skvätt och sedan förstod han att jag inte hade något val och han bad allra ödmjukast att åtminstone få skicka ett SMS under julafonen (till kärleken) och självfallet fick han det....

    Vi kramades som sjutton innan hans pappa (som var införstådd i det hela) hämtade sönerna och allt känns (efter 3: e världskriget) helt OK.

    Jag var tvungen att gå till grann-tanten och be om en huvudvärkblett efter bråket, men jag känner mej helnöjd att jag fullföljde mitt hot och tog ifrån honom mobilen.

    Vi var faktiskt helt överens, när väl vi gråtit klart, och han förstått min synpunkt.
    Men fy fasiken vad jobbigt det var att ta mobilen av honom nu när det är jul-lov och jag inte har honom hos mej...

    FYYYYY, vad jobbigt!!
  2. 1
    Mobilen 2 ...stolt, men det "sket sej"...

    Jag var tvungen att plocka mobilen ifrån grabben; han bad mej, å det grövsta, att hålla käften, så jag hade inget val än att förbjuda honom att använda mobilen under en veckas tid.

    Först hotade han med att inte vara med mej på julaftonen och sedan skrek vi en hel del till varandra innan vi grät en skvätt och sedan förstod han att jag inte hade något val och han bad allra ödmjukast att åtminstone få skicka ett SMS under julafonen (till kärleken) och självfallet fick han det....

    Vi kramades som sjutton innan hans pappa (som var införstådd i det hela) hämtade sönerna och allt känns (efter 3: e världskriget) helt OK.

    Jag var tvungen att gå till grann-tanten och be om en huvudvärkblett efter bråket, men jag känner mej helnöjd att jag fullföljde mitt hot och tog ifrån honom mobilen.

    Vi var faktiskt helt överens, när väl vi gråtit klart, och han förstått min synpunkt.
    Men fy fasiken vad jobbigt det var att ta mobilen av honom nu när det är jul-lov och jag inte har honom hos mej...

    FYYYYY, vad jobbigt!!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Han överlever

    Ena dottern tryckte bort sin pinkod och hittade inte pukkoden. Och eftersom jag vill att hon ska fixa nytt själv så var hon utan mobil i nästan 2 månader innan hon fixade fram en ny. Första veckan tyckte hon väl att det var lite surt, men sedan tyckte hon tom att dt var skönt.

    Nackdelen är ju att hon nu vant sig att vara utan och lämnar den hemma istället...

    Sonen överlever säkert att vara utan SMS:andet på julafton också. Det går ju faktiskt att ringa i vanlig telefon också.
  4. 2
    Han överlever Ena dottern tryckte bort sin pinkod och hittade inte pukkoden. Och eftersom jag vill att hon ska fixa nytt själv så var hon utan mobil i nästan 2 månader innan hon fixade fram en ny. Första veckan tyckte hon väl att det var lite surt, men sedan tyckte hon tom att dt var skönt.

    Nackdelen är ju att hon nu vant sig att vara utan och lämnar den hemma istället...

    Sonen överlever säkert att vara utan SMS:andet på julafton också. Det går ju faktiskt att ringa i vanlig telefon också.

Liknande trådar

  1. mobilen?
    By Mactilda in forum _00 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 12:07
  2. mobilen
    By 2godingar in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 12:56
  3. Mobilen...
    By Ancis in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 10:54
  4. vad är det för fel på mobilen?
    By luddtussen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar