Bästa julklappen?
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Bästa julklappen?

    Hysterisk jul var det här! Alldeles på tok för många juklappar. Så vi lovade varann att bara köpa typ 1 var åt barnen, dom får så himla många av mormor, farmor o allihopa.

    Bästa julklappen i vår familj var en Grekisk landsköldpadda! Vi hade letat land och rike runt efter en sån (lite smått i 5 år, men ordentligt senaste 3 månaderna). Men verkade inte gå att få till jul, så vi bokade två nykläckta ungar till sommaren. Men så hittade vi en "begagnad" på blocket, som var född hos den uppfödaren där vi bokat ungar. Bara 30 mil härifrån, annars hade vi fått åka 120 mil. :-) Så det var ett riktigt kap! ;-)

    Oliver kan ligga i timmar (ehh... nästan i allafall) och bara studera den. Eller "undersöka" den som han säger. Hoppas han inte tröttnar, för den lever ju i typ 100 år...

    Vilken var bästa julklappen för era barn?
  2. 1
    Bästa julklappen? Hysterisk jul var det här! Alldeles på tok för många juklappar. Så vi lovade varann att bara köpa typ 1 var åt barnen, dom får så himla många av mormor, farmor o allihopa.

    Bästa julklappen i vår familj var en Grekisk landsköldpadda! Vi hade letat land och rike runt efter en sån (lite smått i 5 år, men ordentligt senaste 3 månaderna). Men verkade inte gå att få till jul, så vi bokade två nykläckta ungar till sommaren. Men så hittade vi en "begagnad" på blocket, som var född hos den uppfödaren där vi bokat ungar. Bara 30 mil härifrån, annars hade vi fått åka 120 mil. :-) Så det var ett riktigt kap! ;-)

    Oliver kan ligga i timmar (ehh... nästan i allafall) och bara studera den. Eller "undersöka" den som han säger. Hoppas han inte tröttnar, för den lever ju i typ 100 år...

    Vilken var bästa julklappen för era barn?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Ingen pakethysteri här (det fick lillkusinen stå för)!
    Favoriterna:
    E bara älskar sin leksakskatt som "lever". - Den jamar när man går förbi, spinner när den blir klappad, den "tittar" på en, lägger sig ner/reser sig upp osv.
    Storasyster blev nog gladast för sina little pet shop-djur.
  4. 2
    Ingen pakethysteri här (det fick lillkusinen stå för)!
    Favoriterna:
    E bara älskar sin leksakskatt som "lever". - Den jamar när man går förbi, spinner när den blir klappad, den "tittar" på en, lägger sig ner/reser sig upp osv.
    Storasyster blev nog gladast för sina little pet shop-djur.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Dockhuset var favoriten här! Lite överraskande för mig faktiskt, jag var inte helt säker på om hon skulle tycka det var kul, men det var det. Lillebrors grejor var också kul mycket med knappar och grejor som blinkar och låter. Lagom jul paketmässigt tycker jag att det blev.

    Åsa m Tove 03 & Sigge 05
  6. 3
    Dockhuset var favoriten här! Lite överraskande för mig faktiskt, jag var inte helt säker på om hon skulle tycka det var kul, men det var det. Lillebrors grejor var också kul mycket med knappar och grejor som blinkar och låter. Lagom jul paketmässigt tycker jag att det blev.

    Åsa m Tove 03 & Sigge 05
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Bästa julklappen

    vet jag inte vilken hon tycker var. Däremot är klart bästa presenten (hon fyllde ju år den 23:e) hennes My Little Pony som kan prata, lägga sig ner och sätta sig upp. Hon bara älskar den. Själv tycker jag nog att barnens bästa julklapp var pengarna som ska investeras i varsin bärbar dvd eller de fleecejackor med windstopper från PoP som de fick av mormor var.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  8. 4
    Bästa julklappen vet jag inte vilken hon tycker var. Däremot är klart bästa presenten (hon fyllde ju år den 23:e) hennes My Little Pony som kan prata, lägga sig ner och sätta sig upp. Hon bara älskar den. Själv tycker jag nog att barnens bästa julklapp var pengarna som ska investeras i varsin bärbar dvd eller de fleecejackor med windstopper från PoP som de fick av mormor var.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    En slemmig "plastpåse" formad som en korv innehållande en orange vätska och larver och flugor i plast var Rebeckas absoluta favorit. Hon hade faktiskt varit med och köpt den själv för 1,5 månad sedan och har tjatat om den flera gånger. Nu går hon mest hela dagarna och klämmer på den där mojängen... Dockskåpet var väl kul, så även dockan med kläder, böckerna, mjukishunden osv, men inget har varit lika poppis som den där klämsaken för 30 kr.
    Samma sak på födelsedagen, den absoluta favoriten (som även togs med till dagis) var en PRUTTKUDDE.

    KÄnns skönt att billiga presenter är lika roliga (eller roligare) än de dyra, men jag som tapetserat och gjort i ordning dockskåpet hade nog gärna sett ett lite större intresse. Men det kommer väl!
  10. 5
    En slemmig "plastpåse" formad som en korv innehållande en orange vätska och larver och flugor i plast var Rebeckas absoluta favorit. Hon hade faktiskt varit med och köpt den själv för 1,5 månad sedan och har tjatat om den flera gånger. Nu går hon mest hela dagarna och klämmer på den där mojängen... Dockskåpet var väl kul, så även dockan med kläder, böckerna, mjukishunden osv, men inget har varit lika poppis som den där klämsaken för 30 kr.
    Samma sak på födelsedagen, den absoluta favoriten (som även togs med till dagis) var en PRUTTKUDDE.

    KÄnns skönt att billiga presenter är lika roliga (eller roligare) än de dyra, men jag som tapetserat och gjort i ordning dockskåpet hade nog gärna sett ett lite större intresse. Men det kommer väl!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Fårskinnstofflor! Och en sällsynt förskräcklig utklädningsklänning i lila chiffon! ;-)
  12. 6
    Fårskinnstofflor! Och en sällsynt förskräcklig utklädningsklänning i lila chiffon! ;-)
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    Legotåget Percy! Pojken bara lös upp och skrek rakt ut "Det är Percy! Det är Percy" och sprang sedan runt och visade alla. Då var det kul att ha videokamera så det kom med.
    Åsa m Johan 030227
  14. 7
    Legotåget Percy! Pojken bara lös upp och skrek rakt ut "Det är Percy! Det är Percy" och sprang sedan runt och visade alla. Då var det kul att ha videokamera så det kom med.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Det var nog vikingaskeppet från Lego.
    Han fick en hel del (för mkt) saker, men legoskeppet är nog det som kommer stå sig längst. Eller parkeringshuset.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  16. 8
    Det var nog vikingaskeppet från Lego.
    Han fick en hel del (för mkt) saker, men legoskeppet är nog det som kommer stå sig längst. Eller parkeringshuset.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    En mjukis scoobydoo!! Absoluta favoriten här! Elma har önskat sig en sådan hela hösten!!!
  18. 9
    En mjukis scoobydoo!! Absoluta favoriten här! Elma har önskat sig en sådan hela hösten!!!
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Hmm det är nog flera, men den som får följa med till sängen det är Dublolego i form av en drake, det är ett högt tecken att man får sova i sovrummet. Sedan är det Playmobil Indianbyn, snickarbältet med verktyg, spelen, kläderna, tja det mesta tycker Samuel om som han fick.

    Tycker faktiskt att det var lagom mycket paket till barnen.
  20. 10
    Hmm det är nog flera, men den som får följa med till sängen det är Dublolego i form av en drake, det är ett högt tecken att man får sova i sovrummet. Sedan är det Playmobil Indianbyn, snickarbältet med verktyg, spelen, kläderna, tja det mesta tycker Samuel om som han fick.

    Tycker faktiskt att det var lagom mycket paket till barnen.
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Vet inte ännu. Vi var bortresta på julen så alal grejer blev inte uppackade där och vi kom hem igår sent på kvällen (efter 60 mil bilåkande). Idag har barnen mest varit slöa och kollar på film (förvisso julklapp det oxå Ice Age2, Pippi Firar Jul, och 2 Pettsonfilmer). Får väl se i morgon och återkomma med rapport.
  22. 11
    Vet inte ännu. Vi var bortresta på julen så alal grejer blev inte uppackade där och vi kom hem igår sent på kvällen (efter 60 mil bilåkande). Idag har barnen mest varit slöa och kollar på film (förvisso julklapp det oxå Ice Age2, Pippi Firar Jul, och 2 Pettsonfilmer). Får väl se i morgon och återkomma med rapport.
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Brandmanspyjamas

    Det var egentligen bara en "extra" julklapp från mig efter att allt var köpt. Hittade den i en lågprisbutik för 65 kronor. Han har velat ha den på både dag och natt sedan julafton. En skiva med barnens bästa julsånger från mormor är också väldigt populär, liksom en ficklampa från farmor. Ficklampan hade han önskat sig och den ingår nu i brandmansleken!
  24. 12
    Brandmanspyjamas Det var egentligen bara en "extra" julklapp från mig efter att allt var köpt. Hittade den i en lågprisbutik för 65 kronor. Han har velat ha den på både dag och natt sedan julafton. En skiva med barnens bästa julsånger från mormor är också väldigt populär, liksom en ficklampa från farmor. Ficklampan hade han önskat sig och den ingår nu i brandmansleken!
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Egen rosa kabinväska

    med Tingeling på. Åh den sulle absolut packas och tas med så snart vi ska nånstans. Den är så fin så hon måste köra den framför sig fast vänd bakåt (ser jättekrångligt ut), för hon måste ju se bilden ju som hon indignerat sa då pappan försökte visa hur man skulle dra den =)
    Annars fler figurer till Pippi-huset som hon har sedan förra julen, det leker hon jättemycet med. Och så förstås en förskräckligt billig plastig Barbie look alike som hon fick på den lokala pizzerian då vi köpte pizza kvällen före jul...

    Hon fick förstås alldeles för mycket paket, framförallt av oss (6 st), men jag tycker ju det är så roligt att köpa presenter!

    God fortsättning allihopa!
    Kram
    Stolt mamma till Emma 030129 och Saga 051105
  26. 13
    Egen rosa kabinväska med Tingeling på. Åh den sulle absolut packas och tas med så snart vi ska nånstans. Den är så fin så hon måste köra den framför sig fast vänd bakåt (ser jättekrångligt ut), för hon måste ju se bilden ju som hon indignerat sa då pappan försökte visa hur man skulle dra den =)
    Annars fler figurer till Pippi-huset som hon har sedan förra julen, det leker hon jättemycet med. Och så förstås en förskräckligt billig plastig Barbie look alike som hon fick på den lokala pizzerian då vi köpte pizza kvällen före jul...

    Hon fick förstås alldeles för mycket paket, framförallt av oss (6 st), men jag tycker ju det är så roligt att köpa presenter!

    God fortsättning allihopa!
    Kram
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    en stora traktorn med flak som är ca 70 cm lång den är bäst av allt....
    Eller var det alla traktorer Lucas är ju fullkomligt tokig i traktorer och lasbilar, dumprar mm.
  28. 14
    en stora traktorn med flak som är ca 70 cm lång den är bäst av allt....
    Eller var det alla traktorer Lucas är ju fullkomligt tokig i traktorer och lasbilar, dumprar mm.
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    Det var pokemon-figurerna han fick av sin farmor. Han har önskat sig pokemon länge och nu till slut fick han två djur som han håller i varsin hand dygnet runt.
  30. 15
    Det var pokemon-figurerna han fick av sin farmor. Han har önskat sig pokemon länge och nu till slut fick han två djur som han håller i varsin hand dygnet runt.
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Får svara piratsakerna. Han har sprungit omkring och lekt pirat i flera dagar.
  32. 16
    Får svara piratsakerna. Han har sprungit omkring och lekt pirat i flera dagar.

Liknande trådar

  1. Bästa julklappen!
    By Cat73 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 17:28
  2. Bästa julklappen?
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 17:39
  3. Bästa julklappen
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 22:57
  4. Bästa julklappen
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 19:39
  5. Bästa Julklappen!
    By Jillsan in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 20:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar