Aurora-samtal!
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Aurora-samtal!

    I dag har jag varit på mitt första Aurora -samtal och det kändes jättebra. Så skönt att bara bli lyssnad på och få sätta ord på den oro man känner. Jag hade skrivit ner alla frågor och funderingar och skrev ned svaren jag fick.

    Det viktigaste var väl att vi kom överens om att jag ska få en epidural så snabbt som möjligt som sedan kan fyllas på allt eftersom. Lustgas har jag svårt att tro passar mig eftersom jag gärna vill vara klar i huvudet och känna att jag är med och delaktig. Jag avskyr att vara full och dimmig i huvudet.

    När hon frågade om när vi skulle boka nästa tid kändes det som det inte behövdes - jag känner mig faktiskt jättetuff nu!

    Ska ändå dit och följa upp i slutet av februari då genom att också gå runt på förlossningen och bekanta mig med miljön men jag känner mig jättestark! Det är ju fantastiskt att få möjligheten att föda barn! (Oavsett stygn och annat..)

    Härligt att Aurora finns.
  2. 1
    Aurora-samtal! I dag har jag varit på mitt första Aurora -samtal och det kändes jättebra. Så skönt att bara bli lyssnad på och få sätta ord på den oro man känner. Jag hade skrivit ner alla frågor och funderingar och skrev ned svaren jag fick.

    Det viktigaste var väl att vi kom överens om att jag ska få en epidural så snabbt som möjligt som sedan kan fyllas på allt eftersom. Lustgas har jag svårt att tro passar mig eftersom jag gärna vill vara klar i huvudet och känna att jag är med och delaktig. Jag avskyr att vara full och dimmig i huvudet.

    När hon frågade om när vi skulle boka nästa tid kändes det som det inte behövdes - jag känner mig faktiskt jättetuff nu!

    Ska ändå dit och följa upp i slutet av februari då genom att också gå runt på förlossningen och bekanta mig med miljön men jag känner mig jättestark! Det är ju fantastiskt att få möjligheten att föda barn! (Oavsett stygn och annat..)

    Härligt att Aurora finns.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Vad härligt att höra att du fick sådant fint stöd!
  4. 2
    Vad härligt att höra att du fick sådant fint stöd!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Heja heja! *imh*
  6. 3
    Heja heja! *imh*
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Låter så himla bra

    rid på den vågen. Jag tror det är jättebra att åka till förlossningen på studiebesök och gå omkring och kikar på omgivningen där.

    Jag går ju också på Aurora och jag tycker det är så himla skönt. Ska dit i Januari igen för att prata mer om förlossningen som ska komma.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  8. 4
    Låter så himla bra rid på den vågen. Jag tror det är jättebra att åka till förlossningen på studiebesök och gå omkring och kikar på omgivningen där.

    Jag går ju också på Aurora och jag tycker det är så himla skönt. Ska dit i Januari igen för att prata mer om förlossningen som ska komma.

Liknande trådar

  1. Aurora-samtal?
    By Lin-Anna in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 12:03
  2. aurora samtal.
    By björnis in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 20:07
  3. Aurora-samtal
    By Åsa m C+L in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 17:43
  4. aurora samtal.
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 14:15
  5. Aurora samtal..
    By Marie m Emil bf 18/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar