Hemma från UL :)
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Hemma från UL :)

    Allting såg bra ut och vi pratade lite om när det kan bli dags för de små att få se dagens ljus och det verkar mest aktuellt med slutet på februari och mars däromkring. Förhoppningsvis stannar de länge men man vet ju aldrig!



    Missförstå mig rätt nu, jag är jätteglad att vi ens blev gravida igen och könet spelar absolut ingen roll men när hon sa att det var fyra pojkar vi skulle få så blev jag rätt förvånad och undrade hur jag skulle bära mig åt med 8 killar+maken..kände mig rätt ensam just då..*ler* Men hon beordrade mig att jag skulle röra på mig och dricka lite och sedan för att sedan kolla lite igen om det verkligen var fyra pojkar.

    Jag är glad att hon gjorde detta för annars hade jag nog blivit chockad senare när det inte alls visade sig vara fyra pojkar utan TRE POJKAR och EN FLICKA!

    Men sedan kom nästa fundering, en flicka? Hur gör man med en flicka?

    Men jag tror nog att det ska gå bra, det är ju ingen större skillnad om man säger så. Bara alla är friska och klarar sig så är jag nöjd

    Så, inom några månader är jag mamma till 7 killar och en flicka!

    Ta hand om er!

    //Emiie
  2. 1
    Hemma från UL :) Allting såg bra ut och vi pratade lite om när det kan bli dags för de små att få se dagens ljus och det verkar mest aktuellt med slutet på februari och mars däromkring. Förhoppningsvis stannar de länge men man vet ju aldrig!



    Missförstå mig rätt nu, jag är jätteglad att vi ens blev gravida igen och könet spelar absolut ingen roll men när hon sa att det var fyra pojkar vi skulle få så blev jag rätt förvånad och undrade hur jag skulle bära mig åt med 8 killar+maken..kände mig rätt ensam just då..*ler* Men hon beordrade mig att jag skulle röra på mig och dricka lite och sedan för att sedan kolla lite igen om det verkligen var fyra pojkar.

    Jag är glad att hon gjorde detta för annars hade jag nog blivit chockad senare när det inte alls visade sig vara fyra pojkar utan TRE POJKAR och EN FLICKA!

    Men sedan kom nästa fundering, en flicka? Hur gör man med en flicka?

    Men jag tror nog att det ska gå bra, det är ju ingen större skillnad om man säger så. Bara alla är friska och klarar sig så är jag nöjd

    Så, inom några månader är jag mamma till 7 killar och en flicka!

    Ta hand om er!

    //Emiie
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Tack!
    Det hoppas jag med, förståss.

    Tänk när de är 15 år gamla, då har de en18 årig storebror och tre ännu äldre och tre lika gamla syskon.
    Undra hur många dörrar som får ta emot smällar under den tiden..Det krävs nog en tjej med lite attityd för att stå ut med en hel hög med bröder
  4. 2
    Tack!
    Det hoppas jag med, förståss.

    Tänk när de är 15 år gamla, då har de en18 årig storebror och tre ännu äldre och tre lika gamla syskon.
    Undra hur många dörrar som får ta emot smällar under den tiden..Det krävs nog en tjej med lite attityd för att stå ut med en hel hög med bröder
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Kul att allt gick bra o håller tummarna för att de stannar länge i magen.

    Kramis
  6. 3
    Kul att allt gick bra o håller tummarna för att de stannar länge i magen.

    Kramis
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    hahaha

    jag tar de där könsbestämningarna vid så här tidigt UL med en stoooor nypa salt.
    En mamma i sb-01 väntade enligt läkaren med all säkerhet 2 pojkar men ut kom sedan 2 flickor! Något snopet men inte mindre välkommet såklart

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  8. 4
    hahaha jag tar de där könsbestämningarna vid så här tidigt UL med en stoooor nypa salt.
    En mamma i sb-01 väntade enligt läkaren med all säkerhet 2 pojkar men ut kom sedan 2 flickor! Något snopet men inte mindre välkommet såklart
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Visserligen, men det kommer säkerligen fler chanser att titta så att det verkligen stämmer..
  10. 5
    Visserligen, men det kommer säkerligen fler chanser att titta så att det verkligen stämmer..
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Att de stannar länge håller jag också tummarna för
  12. 6
    Att de stannar länge håller jag också tummarna för
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Grattis och härligt att

    allt såg bra ut !!!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  14. 7
    Grattis och härligt att allt såg bra ut !!!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Stort grattis till småkillarna och lilltjejen! Håller tummarna jag med för att de vill bo där inne lääänge till! Kram!
  16. 8
    Stort grattis till småkillarna och lilltjejen! Håller tummarna jag med för att de vill bo där inne lääänge till! Kram!
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Stort grattis till tre pojkar och en flicka! Jag tycker det är helhäftigt!
  18. 9
    Stort grattis till tre pojkar och en flicka! Jag tycker det är helhäftigt!
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Hej!

    Oj, vad häftigt att de kommer i februari-mars redan, det är ju SNART! Men det är klart, med så många små liv i magen finns det ju inte plats i 40 veckor. Jag håller verkligen alla tummar jag kan att allt går bra. Här i tysk TV har man i ett program kunnat följa femlingar i 7 år nu (typ en gång om året). De är verkligen jättetuffa och speciella, så lika men ändå så olika. Alla har olika intressen och personligheter, från fotboll till piano, från pratkvarn till blyger... Föräldrarna är hur coola som helst, verkligen som "vanliga" föräldrar och har verkligen lyckats med sin uppfostran, det måste man säga. Hur gamla är dina övriga barn? Ni blir verkligen en storfamilj nu! 7 killar och en tjej - ni får stötta varandra, du och lilltösen!

    Hälsningar,
    Kristina bf 4/6
  20. 10
    Hej!

    Oj, vad häftigt att de kommer i februari-mars redan, det är ju SNART! Men det är klart, med så många små liv i magen finns det ju inte plats i 40 veckor. Jag håller verkligen alla tummar jag kan att allt går bra. Här i tysk TV har man i ett program kunnat följa femlingar i 7 år nu (typ en gång om året). De är verkligen jättetuffa och speciella, så lika men ändå så olika. Alla har olika intressen och personligheter, från fotboll till piano, från pratkvarn till blyger... Föräldrarna är hur coola som helst, verkligen som "vanliga" föräldrar och har verkligen lyckats med sin uppfostran, det måste man säga. Hur gamla är dina övriga barn? Ni blir verkligen en storfamilj nu! 7 killar och en tjej - ni får stötta varandra, du och lilltösen!

    Hälsningar,
    Kristina bf 4/6
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    STORT GRATTIS!! Va roligt! =) Va coolt mä fyra bebisar i magen. kraam
  22. 11
    STORT GRATTIS!! Va roligt! =) Va coolt mä fyra bebisar i magen. kraam
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12
    Våra andra är 15,10,6 och 3 !
  24. 12
    Våra andra är 15,10,6 och 3 !

Liknande trådar

  1. Nu är vi hemma från BB
    By Norrlandsmamma in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 09:23
  2. Hemma från BB!!!
    By Idahe in forum _0907 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 17:55
  3. Hemma från BB
    By Nidavi in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 19:37
  4. Hemma från SÖS
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 13:32
  5. Hemma från BB
    By cisslan in forum _0807 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar