Snart 4 och inte torr
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Snart 4 och inte torr

    Sonen är helt mot att säga till när han vill kissa och har blöja gämnt. Inga trick fungerar och han blir bara arg om jag säger att nu går vi och kissar. Sitter på toaletten ibland innan bad och kissar men aldrig annars.

    Han är lite sen i förståelse och tal. Vi körde utan blöja i sommras men det fungarade inte. Han sa inte till och verkade inte bry sig om kissiga kläder heller.

    Tips och råd tack.

    PS Kan tilläggas att han är trottsigast i kommunen och det är ingen fas vi kan vänta ut. DS
    Mallemus med L-03 och A-06
  2. 1
    Snart 4 och inte torr Sonen är helt mot att säga till när han vill kissa och har blöja gämnt. Inga trick fungerar och han blir bara arg om jag säger att nu går vi och kissar. Sitter på toaletten ibland innan bad och kissar men aldrig annars.

    Han är lite sen i förståelse och tal. Vi körde utan blöja i sommras men det fungarade inte. Han sa inte till och verkade inte bry sig om kissiga kläder heller.

    Tips och råd tack.

    PS Kan tilläggas att han är trottsigast i kommunen och det är ingen fas vi kan vänta ut. DS
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Prova med att han får vara naken hela dagar. Då ser han iallafall när han kissar.
    Ställ sedan ett glas med färgglada godisar på bänken jämte pottan och så får han en när han kissar i pottan. Visa gärna för honom hur man skall göra genom ett äldre syskon eller någon kompis som får godis efteråt.
    ibland så är det bättre med potta än med toalett eftersom det oftast är kortare till pottan... Dessutom så är den bara hans.

    Lycka till!!!
  4. 2
    Prova med att han får vara naken hela dagar. Då ser han iallafall när han kissar.
    Ställ sedan ett glas med färgglada godisar på bänken jämte pottan och så får han en när han kissar i pottan. Visa gärna för honom hur man skall göra genom ett äldre syskon eller någon kompis som får godis efteråt.
    ibland så är det bättre med potta än med toalett eftersom det oftast är kortare till pottan... Dessutom så är den bara hans.

    Lycka till!!!
  5. Tobias mamma
    #3
    Nu var det inte jag som frågade men jag tackar ändå för tipset!
  6. 3
    Nu var det inte jag som frågade men jag tackar ändå för tipset!

Liknande trådar

  1. inte torr längre
    By camilla43 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 08:37
  2. Torr vid 3½ men inte vid 7 år
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 13:20
  3. Lillebror snart torr
    By Trädgårdsmamman in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 13:31
  4. Nu är hon inte torr på dan längre??
    By jeen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 19:19
  5. 14 årig son, inte torr :(
    By jeppejonas in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar