Ang nyår
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Ang nyår

    Syrran vill inte lämna mamma ensam så jag får nog ställa in mina planer och fira nyår ensam. Jag vill inte fira med mamma och hennes bror, men jag får inte lämna dottern till mamma för syrran för då stannar de kvar hos mamma och firar nyår med henne så jag får dåligt samvete.
    Mamma säger att hon vill fira ensan, och titta på TV och ta det lugnt. Homn har lovat mig att vara barnvakt så jag kan gå till kyrkan.
    Alla andra dagar mamma är ensam då, är det ite synd om henne då? Att vara på landet alldeles ensam, från maj till september är inte det tråkigt?
    Fast även när pappa levde var det otroligt viktigt att fira jul med dem så de inte skulle vara ensamma, vi kan väl inte inrätta oss efter mamma hela våra liv. Hur ska det går för min dotter då, i så isåfall måste fira alla jular med mig och min man då hon är ensambarn, då får hon aldrig fira jul med sina svärföräldrar eller?
    Mamma är ju ensam stora delar av året, varför är jul och nyår så viktiga. Hon har bröder som bjuder in henne att fira jul med dem och har blivit bjuden på nyårsfirande hos en av sina bröder som också är ensam. Hon kan ta E med sig till honom, men nej, hon vill vara hemma ensam. Men syrran lägger in veto och säger att antingen är jag där eller syrran. Jag har bestämt med en kompis och då får syrran ställa in sina planer och ger mig dåligt samvete.

    Jag vet att jag ska skita i dem men det är inte så lätt när de hela tiden är på en.

    Kram och kom gärna med tips
  2. 1
    Ang nyår Syrran vill inte lämna mamma ensam så jag får nog ställa in mina planer och fira nyår ensam. Jag vill inte fira med mamma och hennes bror, men jag får inte lämna dottern till mamma för syrran för då stannar de kvar hos mamma och firar nyår med henne så jag får dåligt samvete.
    Mamma säger att hon vill fira ensan, och titta på TV och ta det lugnt. Homn har lovat mig att vara barnvakt så jag kan gå till kyrkan.
    Alla andra dagar mamma är ensam då, är det ite synd om henne då? Att vara på landet alldeles ensam, från maj till september är inte det tråkigt?
    Fast även när pappa levde var det otroligt viktigt att fira jul med dem så de inte skulle vara ensamma, vi kan väl inte inrätta oss efter mamma hela våra liv. Hur ska det går för min dotter då, i så isåfall måste fira alla jular med mig och min man då hon är ensambarn, då får hon aldrig fira jul med sina svärföräldrar eller?
    Mamma är ju ensam stora delar av året, varför är jul och nyår så viktiga. Hon har bröder som bjuder in henne att fira jul med dem och har blivit bjuden på nyårsfirande hos en av sina bröder som också är ensam. Hon kan ta E med sig till honom, men nej, hon vill vara hemma ensam. Men syrran lägger in veto och säger att antingen är jag där eller syrran. Jag har bestämt med en kompis och då får syrran ställa in sina planer och ger mig dåligt samvete.

    Jag vet att jag ska skita i dem men det är inte så lätt när de hela tiden är på en.

    Kram och kom gärna med tips
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Din mamma avgör väll själv hur hon vill fira nyår eller inte. Det bestämmer ju inte din syrra....
    Probelmet ligger ju inte hos dig, din mamma måste ju säga ifrån till din syster.
    Tycker absolut att du skall lämna E hos din mamma, din mamma vill ju det.
    Kan inte din syrra ta det....ja, då får väll hon ställa in sina planer och åka till Er mamma.

    Lägg dig inte denna gång för din syster, håll fast vid dina plander.
  4. 2
    Din mamma avgör väll själv hur hon vill fira nyår eller inte. Det bestämmer ju inte din syrra....
    Probelmet ligger ju inte hos dig, din mamma måste ju säga ifrån till din syster.
    Tycker absolut att du skall lämna E hos din mamma, din mamma vill ju det.
    Kan inte din syrra ta det....ja, då får väll hon ställa in sina planer och åka till Er mamma.

    Lägg dig inte denna gång för din syster, håll fast vid dina plander.

Liknande trådar

  1. Nyår
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 18:01
  2. Nyår!!!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 07:46
  3. Barn-förrätt till Nyår (+ på Jul & Nyår)
    By Pugini in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:18
  4. vad gör ni på nyår?
    By Kajsa å Valter in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 18:36
  5. Nyår?
    By catya in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar