Vår nyårsmeny då
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Vår nyårsmeny då

    Vi har bestämt oss för att köra på spetten till förrätt (marinerade ostron + grillade pilgrimsmusslor), tack alla som "röstade"!. Varmrätten blir parmalindad kalvfile med jordärtskockspure, smörstekta trattkantareller, grillad sparris och en balsamicosås. Efterrätten blir ett miniglas med mörk chokladmousse och några marinerade jordgubbar till. Vi firar nyårsfaton själva i år så det är lika bra att lyxa lite
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Vår nyårsmeny då Vi har bestämt oss för att köra på spetten till förrätt (marinerade ostron + grillade pilgrimsmusslor), tack alla som "röstade"!. Varmrätten blir parmalindad kalvfile med jordärtskockspure, smörstekta trattkantareller, grillad sparris och en balsamicosås. Efterrätten blir ett miniglas med mörk chokladmousse och några marinerade jordgubbar till. Vi firar nyårsfaton själva i år så det är lika bra att lyxa lite
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Mmmm.... det där lät ju inte helt fel! Hur gör du din jordärtskockspuré? Jag ska nämligen ge mig på en liten variant av det också till i morgon...
  4. 2
    Mmmm.... det där lät ju inte helt fel! Hur gör du din jordärtskockspuré? Jag ska nämligen ge mig på en liten variant av det också till i morgon...
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Jag brukar ta ungefär hälften jordärtskockor och hälften potatis, och ibland har jag i kronärtskocksbottnar också. Kokar dem mjuka i grönsaksbuljong, mosar och mixar sedan med stavmixer och lite av kokvattnet kvar till en slät pure (sorry, jag har en konstig inställning på tangentbordet som gör att jag inte kan skriva apostrofer), saltar och pepprar. Om jag vill ha lyxvarianten rör jag sedan ner osaltat smör och en rejäl klick creme fraiche också. Hur är din variant?
  6. 3
    Jag brukar ta ungefär hälften jordärtskockor och hälften potatis, och ibland har jag i kronärtskocksbottnar också. Kokar dem mjuka i grönsaksbuljong, mosar och mixar sedan med stavmixer och lite av kokvattnet kvar till en slät pure (sorry, jag har en konstig inställning på tangentbordet som gör att jag inte kan skriva apostrofer), saltar och pepprar. Om jag vill ha lyxvarianten rör jag sedan ner osaltat smör och en rejäl klick creme fraiche också. Hur är din variant?
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    jättebra!

    den lät riktigt mumsig den där menyn!
  8. 4
    jättebra! den lät riktigt mumsig den där menyn!

Liknande trådar

  1. Nyårsmeny
    By Lilla gumman in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 23:50
  2. Nyårsmeny
    By Lollo_77 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:17
  3. P-P-P-Nyårsmeny
    By asolo in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 17:19
  4. Nyårsmeny?
    By Smilla... in forum Mat & dryck
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 10:03
  5. nyårsmeny
    By kakeha in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar