Hur länge ska man vänta?
Känsliga snack
  1. anonym just nu
    #1

    Hur länge ska man vänta?

    Mina barns far har varit alkoholiserad i ett flertal år men hyfsat hållt färgen utåt.
    Han har dock ett otal gånger haft med sig barnen på dumma och farliga upptåg mm mm mm.
    Nu får han frivillig behandling under vilken han de första månaderna drack ändå varför man nu satt in även antabus.
    Pga av hans "brist som förälder" under sitt missbruk har jag tagit hem barnen till mig men de är hos sin pappa 1-2 dgr per vecka när de tycker det är ok och så länge han sköter sin behandling.

    Till frågan: ska jag känna mig "säker" nu när han går på antabus och hur ska jag veta att behandlingen är lyckosam???
    Ett av barnen vill vara mer hos pappa, han vill inte betala underhåll och jag vill inte släppa iväg barnen till kaoset igen.
    Någon som vet??????? Har några tips?????
  2. 1
    Hur länge ska man vänta? Mina barns far har varit alkoholiserad i ett flertal år men hyfsat hållt färgen utåt.
    Han har dock ett otal gånger haft med sig barnen på dumma och farliga upptåg mm mm mm.
    Nu får han frivillig behandling under vilken han de första månaderna drack ändå varför man nu satt in även antabus.
    Pga av hans "brist som förälder" under sitt missbruk har jag tagit hem barnen till mig men de är hos sin pappa 1-2 dgr per vecka när de tycker det är ok och så länge han sköter sin behandling.

    Till frågan: ska jag känna mig "säker" nu när han går på antabus och hur ska jag veta att behandlingen är lyckosam???
    Ett av barnen vill vara mer hos pappa, han vill inte betala underhåll och jag vill inte släppa iväg barnen till kaoset igen.
    Någon som vet??????? Har några tips?????
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Säker kan du väl...

    ... kanske aldrig riktigt bli/vara. Men självklart så har ju pappan rätt/möjlighet till att förändra sitt liv.

    För barnens skull så måste du gå in å' ta DITT ansvar som förälder. Enbart DU kan känna efter hur långt du vill å' kan släppa.
    Finns det någon möjlighet att pappan skulle gå med dig till familjerätten för samarbetssamtal kring barnen?

    Jag hade nog varit ganska tuff/hård å' krävt samtal. Det ligger väl ganska mycket hos pappan att visa att han nu är på väg åt rätt håll?

    Lycka till!
  4. 2
    Säker kan du väl... ... kanske aldrig riktigt bli/vara. Men självklart så har ju pappan rätt/möjlighet till att förändra sitt liv.

    För barnens skull så måste du gå in å' ta DITT ansvar som förälder. Enbart DU kan känna efter hur långt du vill å' kan släppa.
    Finns det någon möjlighet att pappan skulle gå med dig till familjerätten för samarbetssamtal kring barnen?

    Jag hade nog varit ganska tuff/hård å' krävt samtal. Det ligger väl ganska mycket hos pappan att visa att han nu är på väg åt rätt håll?

    Lycka till!
  5. anonym just nu
    #3

    Nä, det är klart

    att jag aldrig kan vara säker.......det om ngt har jag lärt mig under de 7-8 år som han druckit regelbundet (dagligen).
    Alla har rätt till en andra, tredje och (i det här fallet)miljonte chans.

    Familjerätten går han inte med på och inget annat heller. Han tror på allvar att jag shoppar loss för underhållet.

    Förstår att ingen kan ge mig svar på dessa saker men usch vad det snurrar i huvudet ibland när man ofrivilligt dras med i den här mardrömmen och ser barnen må dåligt.
  6. 3
    Nä, det är klart att jag aldrig kan vara säker.......det om ngt har jag lärt mig under de 7-8 år som han druckit regelbundet (dagligen).
    Alla har rätt till en andra, tredje och (i det här fallet)miljonte chans.

    Familjerätten går han inte med på och inget annat heller. Han tror på allvar att jag shoppar loss för underhållet.

    Förstår att ingen kan ge mig svar på dessa saker men usch vad det snurrar i huvudet ibland när man ofrivilligt dras med i den här mardrömmen och ser barnen må dåligt.

Liknande trådar

  1. Hur länge ska man vänta?
    By smörblomman in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 08:37
  2. Hur länge kan man vänta?
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 20:10
  3. hur länge bör man vänta?
    By anonymt namn in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 21:39
  4. Hur länge vänta?
    By kristinast in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 19:15
  5. Hur länge ska man vänta
    By -Charlotte- in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar