Biopremiär idag
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Biopremiär idag

    I morse kom vi på att vi har två biocheckar som går ut idag så det var väl bäst att passa på. Den enda barnfilm som gick var Happy Feet och vi kan väl säga att J var duktig som stod ut i 45 min iallafall Vi tyckte inte heller att den var nåt särskillt. Roligast var det nog för 7-16 åringar, inget för 3-åringar eller förstockade 40-åringar *s*. Men J gillade Bio-konceptet iallafall med stor TV ("tryck på play mamma") Popcorn, godis och dricka i mörker. Och det var jättemysigt tills han tappade cocacolaflaskan och sen skulle ha mig att öppna den - och jag fattade inte att den var tappad innan jag blev grymmeduschad. Skall strax upp och duscha. Cola mellan tuttarna är ingen höjdare När J började springa omkring gav vi upp och åkte hem.

    Vet ju att jag läst att flera av 3-åringarna här varit på bio redan. Men vilka? Öch vad har de tyckt om det?

    Mot Duschen
    R/E
    Mamma till Johannes f sept-03 och Oscar f apr-07
  2. 1
    Biopremiär idag I morse kom vi på att vi har två biocheckar som går ut idag så det var väl bäst att passa på. Den enda barnfilm som gick var Happy Feet och vi kan väl säga att J var duktig som stod ut i 45 min iallafall Vi tyckte inte heller att den var nåt särskillt. Roligast var det nog för 7-16 åringar, inget för 3-åringar eller förstockade 40-åringar *s*. Men J gillade Bio-konceptet iallafall med stor TV ("tryck på play mamma") Popcorn, godis och dricka i mörker. Och det var jättemysigt tills han tappade cocacolaflaskan och sen skulle ha mig att öppna den - och jag fattade inte att den var tappad innan jag blev grymmeduschad. Skall strax upp och duscha. Cola mellan tuttarna är ingen höjdare När J började springa omkring gav vi upp och åkte hem.

    Vet ju att jag läst att flera av 3-åringarna här varit på bio redan. Men vilka? Öch vad har de tyckt om det?

    Mot Duschen
    R/E
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    det lät ju mysigt så länge det varade. Vi har varit på g att gå på Laban ett tag nu. Får väl se om vi lyckas komma iväg innan den slutar...
    Men då vet vi att Happy feet inte är nåt att ha då... kan ju va bra att veta.
  4. 2
    det lät ju mysigt så länge det varade. Vi har varit på g att gå på Laban ett tag nu. Får väl se om vi lyckas komma iväg innan den slutar...
    Men då vet vi att Happy feet inte är nåt att ha då... kan ju va bra att veta.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Vilket mysigt biobesök men usck för coca-duschen - måste dock erkänna att jag skrattade högt när jag lixom såg bilden framför mig... ;-)
    JAg och F var på bio i höstas - Spöket Laban - och det var superduperdunderhiten! Gick och köpte biljetter ihop och sen gick vi och fikade tillsammans. In i den mörka biosalongen och F sa; "Detta är spännande mamma!" och sen satt hon som ett ljus med sin lilla hand i min hand och med ögon stora som världshav... Å vilket underbart minne det är!

    Kan verkligen rekommendera Laban som var indlead i småavsnitt och lixom aldrig hann bli tråkig.

    Gott nytt år-kramen förexten!
  6. 3
    Vilket mysigt biobesök men usck för coca-duschen - måste dock erkänna att jag skrattade högt när jag lixom såg bilden framför mig... ;-)
    JAg och F var på bio i höstas - Spöket Laban - och det var superduperdunderhiten! Gick och köpte biljetter ihop och sen gick vi och fikade tillsammans. In i den mörka biosalongen och F sa; "Detta är spännande mamma!" och sen satt hon som ett ljus med sin lilla hand i min hand och med ögon stora som världshav... Å vilket underbart minne det är!

    Kan verkligen rekommendera Laban som var indlead i småavsnitt och lixom aldrig hann bli tråkig.

    Gott nytt år-kramen förexten!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Det första är alltid det bästa

    Inget är som det första biobesöket, eller hur. Kul att han gillade det även om inte filmen var den bästa.

    Karl har varit på bio två gånger nu men båda har varit efter sommaren. Först Bilar, som var alldeles för avancerad och lång för honom men han var så imponerad över biogrejen att det inte gjorde så mycket. Hela ungen var ett enda stort "wooaaw". Det var läckert.

    Sen har vi sett Lilla Spöket Laban, som var så tråkig för oss vuxna att klockorna stannade och pappa P sov som en stock.
  8. 4
    Det första är alltid det bästa Inget är som det första biobesöket, eller hur. Kul att han gillade det även om inte filmen var den bästa.

    Karl har varit på bio två gånger nu men båda har varit efter sommaren. Först Bilar, som var alldeles för avancerad och lång för honom men han var så imponerad över biogrejen att det inte gjorde så mycket. Hela ungen var ett enda stort "wooaaw". Det var läckert.

    Sen har vi sett Lilla Spöket Laban, som var så tråkig för oss vuxna att klockorna stannade och pappa P sov som en stock.
  9. Tjorven v.30 m Tilda
    #5

    Vi var

    på Vilddjur i november..Och Tilda satt still hela tiden.. Trodde verkligen inte det eftersom hon har så mycket spring i benen *s*
    Hon gilllade också bio och frågar ibland om vi ska gå..

    Vi skulle gått ifredags,hade köpt biljetter en timme innan men när vi kommer dit så har de inte fått filmen.. Det var en besviken Tilda kan jag säga..
    Få se om vi kanske går idag ist..
  10. 5
    Vi var på Vilddjur i november..Och Tilda satt still hela tiden.. Trodde verkligen inte det eftersom hon har så mycket spring i benen *s*
    Hon gilllade också bio och frågar ibland om vi ska gå..

    Vi skulle gått ifredags,hade köpt biljetter en timme innan men när vi kommer dit så har de inte fått filmen.. Det var en besviken Tilda kan jag säga..
    Få se om vi kanske går idag ist..
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Inte än, men vi har för avsikt att gå och kika på Laban nån dag. Ida har hört av andra barn att de varit på bio och sagt att det vill minsann hon också göra :-) Återkommer med rapport!
  12. 6
    Inte än, men vi har för avsikt att gå och kika på Laban nån dag. Ida har hört av andra barn att de varit på bio och sagt att det vill minsann hon också göra :-) Återkommer med rapport!

Liknande trådar

  1. Biopremiär
    By Zarios in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 21:36
  2. Biopremiär
    By * Ia * in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 20:55
  3. Biopremiär...
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 20:59
  4. Biopremiär
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 08:29
  5. Biopremiär
    By -Selma- in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 17:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar