HJÄLP! Om vaccination
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    HJÄLP! Om vaccination

    August fick aldrig sprutan vid fem månader eftersom han hade feber. Nu är det dags för BVC om två dagar och eftersom August varit sjuk en gång i månaden sen han föddes och han inte vill ändra ett vinnande koncept så vaknade han för en stund sen och var varm och gnällig. Hur fasiken gör man då?? Han måste väl få sprutorna med någotsånär jämn intervall? Vi skulle ju ta extrasptuta också. Jäkla skit. Vad är det med min virushärd till familj. Ni kan tro att min träningskort för 4000 inte känns så kul. Har tränat sex gånger på fyra månader... Och då beror det inte ens på bristande motivation!!
  2. 1
    HJÄLP! Om vaccination August fick aldrig sprutan vid fem månader eftersom han hade feber. Nu är det dags för BVC om två dagar och eftersom August varit sjuk en gång i månaden sen han föddes och han inte vill ändra ett vinnande koncept så vaknade han för en stund sen och var varm och gnällig. Hur fasiken gör man då?? Han måste väl få sprutorna med någotsånär jämn intervall? Vi skulle ju ta extrasptuta också. Jäkla skit. Vad är det med min virushärd till familj. Ni kan tro att min träningskort för 4000 inte känns så kul. Har tränat sex gånger på fyra månader... Och då beror det inte ens på bristande motivation!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Lina var lite småsnorig när det var dags för sprutan så vi sköt på den en vecka, min BVC-tjej (kan inte säga tant för vi är ju jämngamla ) tyckte det var onödigt att påfresta kroppen ytterligare om hon ändå hade nåt skräp i sig. Tror inte det gör nåt om ni skjuter på sprutan några veckor, men ring och kolla för säkerhets skull.

    Vad tråkigt med träningskortet, förstår att det känns riktigt surt. Går det inte att frysa? Eller kan du sälja det?

    Hoppas verkligen ni slutar vara sjuka hela tiden, det är verkligen eran tur nu!
  4. 2
    Lina var lite småsnorig när det var dags för sprutan så vi sköt på den en vecka, min BVC-tjej (kan inte säga tant för vi är ju jämngamla ) tyckte det var onödigt att påfresta kroppen ytterligare om hon ändå hade nåt skräp i sig. Tror inte det gör nåt om ni skjuter på sprutan några veckor, men ring och kolla för säkerhets skull.

    Vad tråkigt med träningskortet, förstår att det känns riktigt surt. Går det inte att frysa? Eller kan du sälja det?

    Hoppas verkligen ni slutar vara sjuka hela tiden, det är verkligen eran tur nu!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack... Ska dit iaf för att väga, har en läkartid om en vecka så vi kanske kan ta det då. Det var visst lite bråttom med pneumokockvaccinet
  6. 3
    Tack... Ska dit iaf för att väga, har en läkartid om en vecka så vi kanske kan ta det då. Det var visst lite bråttom med pneumokockvaccinet
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Har du snackat med bvc?

    Och blev han sjuk? Hoppas ni kryar på er och får förbli friska! På vissa bvc tar man 5 månaderssprutan vid 6 månader som obligatoriskt, så då måste man ju kunna skjuta ännu mer på den om det behövs.
    Du kan trösta dig med (hur det nu tröstar dig) att jag inte varit sjuk, men iaf inte använder träningskortet så flitigt alls...
  8. 4
    Har du snackat med bvc? Och blev han sjuk? Hoppas ni kryar på er och får förbli friska! På vissa bvc tar man 5 månaderssprutan vid 6 månader som obligatoriskt, så då måste man ju kunna skjuta ännu mer på den om det behövs.
    Du kan trösta dig med (hur det nu tröstar dig) att jag inte varit sjuk, men iaf inte använder träningskortet så flitigt alls...
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Nä men jag är verkligen motiverad. MIn rygg är jättekass efter två täta graviditeter och en spruckien mjälte med medföljande träningsförbud mitt emellan. Men det finns värre saker än förkylningar...
  10. 5
    Nä men jag är verkligen motiverad. MIn rygg är jättekass efter två täta graviditeter och en spruckien mjälte med medföljande träningsförbud mitt emellan. Men det finns värre saker än förkylningar...

Liknande trådar

  1. Vaccination av de små
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 14:32
  2. Vaccination!
    By Tarzan m 3an in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 13:32
  3. hjälp fort - vaccination!
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 12:07
  4. Hjälp! Ang vaccination...
    By Sirpa in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 10:01
  5. Vaccination?
    By bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 11:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar