Hur gör ni med era foton?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Hur gör ni med era foton?

    Printar ni ut foton och sätter in dem i album, som man gjorde förr eller har ni era på datorn?

    Jag tycker att allt är en enda röra numera när man inte har några album. Svårt att visa vänner och familj som alltid måste sitta framför datorn och titta, samtidigt är det skönt att slippa sätta in i album.

    Så berätta gärna: hur gör ni?
  2. 1
    Hur gör ni med era foton? Printar ni ut foton och sätter in dem i album, som man gjorde förr eller har ni era på datorn?

    Jag tycker att allt är en enda röra numera när man inte har några album. Svårt att visa vänner och familj som alltid måste sitta framför datorn och titta, samtidigt är det skönt att slippa sätta in i album.

    Så berätta gärna: hur gör ni?
  3. Gnagarn
    #2

    Har en mapp

    "Att framkalla" där lägger jag de guldkornen, skickar in mellan varven och smack in i albumen
  4. 2
    Har en mapp "Att framkalla" där lägger jag de guldkornen, skickar in mellan varven och smack in i albumen
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Ja hur gör vi?
    För hundra år sedan, strax efter jag flyttat hemifrån så gav jag mina föräldrar några tjocka fotoalbum. De satte ju aldrig in några kort!!!

    Hur ser det då ut för oss??? Tja. det är inte många foton som hittat sin väg till ett album*S* Tydligen ett släktdrag det där. Inte blev det bättre med digitalkameran.
  6. 3
    Ja hur gör vi?
    För hundra år sedan, strax efter jag flyttat hemifrån så gav jag mina föräldrar några tjocka fotoalbum. De satte ju aldrig in några kort!!!

    Hur ser det då ut för oss??? Tja. det är inte många foton som hittat sin väg till ett album*S* Tydligen ett släktdrag det där. Inte blev det bättre med digitalkameran.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Album???? Är bedrövligt dålig på att säta in foton, har högvis liggande i ett skåp..
    Nu sitter de mest i datorn, men funderar på att köpa en sån där liten fotoskrivare, vet inte det korrekta nmnet tyvärr..bli fina foton när man skriver ut dem.
  8. 4
    Album???? Är bedrövligt dålig på att säta in foton, har högvis liggande i ett skåp..
    Nu sitter de mest i datorn, men funderar på att köpa en sån där liten fotoskrivare, vet inte det korrekta nmnet tyvärr..bli fina foton när man skriver ut dem.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Behåller allt på cd skivor och beställer bilder till ca 1 album per år med gobitarna
  10. 5
    Behåller allt på cd skivor och beställer bilder till ca 1 album per år med gobitarna
  11. marib
    #6

    Framkallar

    en del så de finns på gammalt hederligt traditionellt vis också. I de där lådorna där man slänger dem innan man sättter dem i album
  12. 6
    Framkallar en del så de finns på gammalt hederligt traditionellt vis också. I de där lådorna där man slänger dem innan man sättter dem i album
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    smart

    det var något att tänka på! Tack för tipset.
  14. 7
    smart det var något att tänka på! Tack för tipset.
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    vi har en röra - men en kul funktion på vå nya platt-tv - vi kan visa kamerans minneskort diret på skärmen. Väldigt kul att titta tillsammans då.
  16. 8
    vi har en röra - men en kul funktion på vå nya platt-tv - vi kan visa kamerans minneskort diret på skärmen. Väldigt kul att titta tillsammans då.
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9

    Printar ut...

    ..o sätter in i album. Bränner ner på CD. Laddar upp på gordinegenbok.com (eller var det .se?) och gör en bok, helt enkelt. Det senare är helt suveränt om man har många bilder från ett särskilt tillfälle, t.ex en resa.
    Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day every inch of the way.

    http://odietamo-karo.blogspot.com
  18. 9
    Printar ut... ..o sätter in i album. Bränner ner på CD. Laddar upp på gordinegenbok.com (eller var det .se?) och gör en bok, helt enkelt. Det senare är helt suveränt om man har många bilder från ett särskilt tillfälle, t.ex en resa.
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10

    spar ner

    i en mapp där jag har flera mappar en för varje gång jag tar ur kort ur kameran, döpt med datum och någon hint om vad korteninnhåller, efter hand har jag bränt ut på cd skivor
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  20. 10
    spar ner i en mapp där jag har flera mappar en för varje gång jag tar ur kort ur kameran, döpt med datum och någon hint om vad korteninnhåller, efter hand har jag bränt ut på cd skivor
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    jo det är kul

    men sen då? När man tömt minneskortet, vilket man ju måste göra. Hur gör du då? Kan man bränna ner bilderna och titta på dem via dvdn?
  22. 11
    jo det är kul men sen då? När man tömt minneskortet, vilket man ju måste göra. Hur gör du då? Kan man bränna ner bilderna och titta på dem via dvdn?
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    näe

    inte har jag framkallat mer fast jag har en fotoskrivare hemma. Jag tycker att det blir rätt dyrt ändå och hålla på och köpa patroner och papper. Så dom stannar i datorn
  24. 12
    näe inte har jag framkallat mer fast jag har en fotoskrivare hemma. Jag tycker att det blir rätt dyrt ändå och hålla på och köpa patroner och papper. Så dom stannar i datorn
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    åh, det har syrrans familj på sin tv med, jättekul att titta på..de kan lägga t ill musik också.
  26. 13
    åh, det har syrrans familj på sin tv med, jättekul att titta på..de kan lägga t ill musik också.
  27. Medlem sedan
    Feb 1998
    #14
    Jag har, från i år, börjat med att göra ett års-album som är tänkt att framkalla, http://www.myphotobook.se/

    Annars tycker jag inte det är så mycket släkt och vänner som vill titta, det blir inte, det ligger ju på datorn.

    På datorn har jag bilderna på två hårddiskar för att eliminera system- /hdkrasch
  28. 14
    Jag har, från i år, börjat med att göra ett års-album som är tänkt att framkalla, http://www.myphotobook.se/

    Annars tycker jag inte det är så mycket släkt och vänner som vill titta, det blir inte, det ligger ju på datorn.

    På datorn har jag bilderna på två hårddiskar för att eliminera system- /hdkrasch
  29. Medlem sedan
    May 1999
    #15
    Jag har återgått till vanlig kamera.
  30. 15
    Jag har återgått till vanlig kamera.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Vi spsrar bilderna på pcn, inte tvn. Men att kunna titta på dem på tvn gör det mycket mer socialt.
  32. 16
    Vi spsrar bilderna på pcn, inte tvn. Men att kunna titta på dem på tvn gör det mycket mer socialt.
  33. Medlem sedan
    Dec 1999
    #17
    Så gör jag också. Jag har mängder med bilder i datorn och på skivor, men de bästa framkallar jag alltid och sätter in i album. Jag har ungefär lika mycket bilder i mina album nu som jag hade innan digitalkamerans tid, skillnaden är bara att jag nu väljer ut de bästa bilderna.
  34. 17
    Så gör jag också. Jag har mängder med bilder i datorn och på skivor, men de bästa framkallar jag alltid och sätter in i album. Jag har ungefär lika mycket bilder i mina album nu som jag hade innan digitalkamerans tid, skillnaden är bara att jag nu väljer ut de bästa bilderna.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Det har jag haft lust med, det är inte samma sak längre...
    Saknar min APS.
  36. 18
    Det har jag haft lust med, det är inte samma sak längre...
    Saknar min APS.

Liknande trådar

  1. Nya foton
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 08:13
  2. Nya foton
    By CissiNL m J&S in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 11:28
  3. Nya foton
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 09:04
  4. Foton...
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar