Bebissug?
_01 Höstbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Bebissug?

    I min bekantskapskrets vimlar det av gravida mammor och jag måste säga att jag är
    _riktigt_ bebissugen själv...Skulle vara så mysigt med ett barn till!
    Finns en hel del som talar emot men egentligen värdsliga saker som går att ordna.
    Finns det fler som önskar sig fler barn?
  2. 1
    Bebissug? I min bekantskapskrets vimlar det av gravida mammor och jag måste säga att jag är
    _riktigt_ bebissugen själv...Skulle vara så mysigt med ett barn till!
    Finns en hel del som talar emot men egentligen värdsliga saker som går att ordna.
    Finns det fler som önskar sig fler barn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Jaadå

    Nu fuskar ju jag lite som svarar på din fråga eftersom vi väntar bebis i juni, men det känns verkligen jättekul! Och Karl tycker det är så roligt också, han var bara två år när Ida föddes så det kommer han ju inte ihåg något av. Nu är de så intresserade båda två, känns så kul att de ska få ett syskon Så jag förstår ditt bebissug!
  4. 2
    Jaadå Nu fuskar ju jag lite som svarar på din fråga eftersom vi väntar bebis i juni, men det känns verkligen jättekul! Och Karl tycker det är så roligt också, han var bara två år när Ida föddes så det kommer han ju inte ihåg något av. Nu är de så intresserade båda två, känns så kul att de ska få ett syskon Så jag förstår ditt bebissug!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Mm... men E har inget syskon än men i juni hoppas vi det är dags..
  6. 3
    Mm... men E har inget syskon än men i juni hoppas vi det är dags..
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Men Jojan?

    Är du gravid? Det har jag helt missat.... GRATTIS!!! Vad roligt! Hoppas du mår bra!

    kramar
  8. 4
    Men Jojan? Är du gravid? Det har jag helt missat.... GRATTIS!!! Vad roligt! Hoppas du mår bra!

    kramar
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Jag är sugen på fler!

    Vi vill gärna ha en trea också, om vi har sån tur! Men Elly är ju bara 8 månader så vi väntar nog liiiite till innan vi börjar försöka.... Men så fort jag ser en gravidmage vill jag också ha en!!!
  10. 5
    Jag är sugen på fler! Vi vill gärna ha en trea också, om vi har sån tur! Men Elly är ju bara 8 månader så vi väntar nog liiiite till innan vi börjar försöka.... Men så fort jag ser en gravidmage vill jag också ha en!!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Både ja och nej

    Rent biologiskt, som fertil kvinna, kommer jag nog alltid vara lite sugen på reproduktion Det är ju mysigt att vara gravid, häftigt att föda och ännu mer mysigt att ha en lite bebis att snusa på!

    Men rent förståndsmässigt känner jag mig helt nöjd med mina två, blir faktiskt lite lätt matt just nu av att tänka på att ta hand om en till ettåring (Måns är lite.... intensiv.... just nu)!

    Däremot skulle jag nog kunna tänka mig en sladdis, en trea om sisådär 5-7 år (då har man glömt denna hektiska stor-bebisperiod ). MEN det vill INTE mannen, så det blir nog bara 2 barn här! Men de är ju så fina och goa, så de räcker till för flera stycken!
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  12. 6
    Både ja och nej Rent biologiskt, som fertil kvinna, kommer jag nog alltid vara lite sugen på reproduktion Det är ju mysigt att vara gravid, häftigt att föda och ännu mer mysigt att ha en lite bebis att snusa på!

    Men rent förståndsmässigt känner jag mig helt nöjd med mina två, blir faktiskt lite lätt matt just nu av att tänka på att ta hand om en till ettåring (Måns är lite.... intensiv.... just nu)!

    Däremot skulle jag nog kunna tänka mig en sladdis, en trea om sisådär 5-7 år (då har man glömt denna hektiska stor-bebisperiod ). MEN det vill INTE mannen, så det blir nog bara 2 barn här! Men de är ju så fina och goa, så de räcker till för flera stycken!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Grattis!

    Det hade jag missat, vad kul för er! Lycka till!
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  14. 7
    Grattis! Det hade jag missat, vad kul för er! Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Måste passa på

    att säga Grattis till dig, tror inte jag gjort det än! Lycka till!
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  16. 8
    Måste passa på att säga Grattis till dig, tror inte jag gjort det än! Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Jo jag är visst det Tack ja det ska bli jätte roligt. jag mår väl som jag förtjänar
  18. 9
    Jo jag är visst det Tack ja det ska bli jätte roligt. jag mår väl som jag förtjänar
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Tack så mkt! Ja det ska bli jätte kul....
  20. 10
    Tack så mkt! Ja det ska bli jätte kul....
  21. Jennie m Mathias
    #11

    Nej, men

    så vi har ju redan en liten bebis som blir 3 månader den 12:e januari så suget är för tillfället stillat

    När Mathias föddes så var vi helt övertygad om att det var nog med barn (Mathias har en 2 år äldre syster också) men efter några år så kom suget.
    Vi kom upp med alla möjliga "problem" med att ha tre barn så vi satte väl egentligen aldrig ner foten och sade att nu försöker vi få till en trea.
    Trean kom dock ändå, lite oplanerat, men ändå planerad i vårt undermedvetna skulle jag nog våga påstå och vi är så himla glada att det blev så!

    / Jennie
  22. 11
    Nej, men så vi har ju redan en liten bebis som blir 3 månader den 12:e januari så suget är för tillfället stillat

    När Mathias föddes så var vi helt övertygad om att det var nog med barn (Mathias har en 2 år äldre syster också) men efter några år så kom suget.
    Vi kom upp med alla möjliga "problem" med att ha tre barn så vi satte väl egentligen aldrig ner foten och sade att nu försöker vi få till en trea.
    Trean kom dock ändå, lite oplanerat, men ändå planerad i vårt undermedvetna skulle jag nog våga påstå och vi är så himla glada att det blev så!

    / Jennie
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Jo då!

    Fuskar väl lite som Majsan och Jojan eftersom vi också ska ha en liten till i juni. Tjejerna är jätteglada att få ett litet syskon. Både Johan och jag får små ömhetsbevis hela tiden över att de är såå glada över lilla bebisen i magen. Felicia kom i veckan och hade gjort ett kort på datorn där det stod: "Mamma jag är så glad för att vi ska få en bebis Kram Felicia" Då smälter man, speciellt med alla graviditetshormoner i kroppen.
    Kramar
    Camilla m Felicia, Love & Fabian
  24. 12
    Jo då! Fuskar väl lite som Majsan och Jojan eftersom vi också ska ha en liten till i juni. Tjejerna är jätteglada att få ett litet syskon. Både Johan och jag får små ömhetsbevis hela tiden över att de är såå glada över lilla bebisen i magen. Felicia kom i veckan och hade gjort ett kort på datorn där det stod: "Mamma jag är så glad för att vi ska få en bebis Kram Felicia" Då smälter man, speciellt med alla graviditetshormoner i kroppen.
  25. Anonym
    #13
    Jo, är sugen på min bebbe som kommer i juli =) är lite anonymeftersom jag vill vara hemlig ett litet tag till. Kommer att bli 3-barnsmamma.
  26. 13
    Jo, är sugen på min bebbe som kommer i juli =) är lite anonymeftersom jag vill vara hemlig ett litet tag till. Kommer att bli 3-barnsmamma.
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14

    Nej

    Min kropp orkar inte, min ekonomi orkar inte och vi som par orkar nog inte heller. Men visst kan jag tycka att det känns lite tråkigt att det är sista ibland, men min familj känns helt perfekt som den är just nu.
  28. 14
    Nej Min kropp orkar inte, min ekonomi orkar inte och vi som par orkar nog inte heller. Men visst kan jag tycka att det känns lite tråkigt att det är sista ibland, men min familj känns helt perfekt som den är just nu.
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15

    Tack så mycket!

    Imorgon ska vi på UL, det stora du vet, och om de inte flyttar om mej helt är vi alldeles snart halvvägs
  30. 15
    Tack så mycket! Imorgon ska vi på UL, det stora du vet, och om de inte flyttar om mej helt är vi alldeles snart halvvägs
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16

    Vad roligt! :)

    Hoppas att du snart får må bättre!

    Klappa bebismagen!
  32. 16
    Vad roligt! :) Hoppas att du snart får må bättre!

    Klappa bebismagen!
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Förresten!

    Har ni berättat för blivande storebror än?
  34. 17
    Förresten! Har ni berättat för blivande storebror än?
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18
    Ja jag kan nog vara lite sugen, men vi har helt enkelt inte råd!!! Fast både jag och mannen jobbar heltid med bra löner, visst vi bor i rätt dyrt hus men ibland fattar jag inte var pengarna tar vägen(vi lever INGET lyxliv...) Jobbar, äter, sover... Suck
  36. 18
    Ja jag kan nog vara lite sugen, men vi har helt enkelt inte råd!!! Fast både jag och mannen jobbar heltid med bra löner, visst vi bor i rätt dyrt hus men ibland fattar jag inte var pengarna tar vägen(vi lever INGET lyxliv...) Jobbar, äter, sover... Suck
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19
    Å grattis!
  38. 19
    Å grattis!
  39. Medlem sedan
    Dec 2006
    #20

    mer än sug här planeras det

    Jo, i planen ligger det en till, men sen får det vara stopp. Jag har fortfarande problem med min rygg sen förra graviditeten, men kiropraktorn har sagt att det kan gå. Möjligtvis att hon behöver justera mig i höfterna under tiden. Känner att jag får ta de problemen som jag kan få för min längtan efter fler är för stor. Känner däremot en oro över att det kan bli tvillingar.
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  40. 20
    mer än sug här planeras det Jo, i planen ligger det en till, men sen får det vara stopp. Jag har fortfarande problem med min rygg sen förra graviditeten, men kiropraktorn har sagt att det kan gå. Möjligtvis att hon behöver justera mig i höfterna under tiden. Känner att jag får ta de problemen som jag kan få för min längtan efter fler är för stor. Känner däremot en oro över att det kan bli tvillingar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bebissug
    By ullis4 in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 09:57
  2. bebissug
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 10:45
  3. Bebissug!
    By tokfjant in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 12:23
  4. Bebissug!
    By -Jill- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 16:23
  5. Bebissug...!
    By -Helena m AoM- in forum _0505 Majbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar