Bilbarnstol
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Bilbarnstol

    Tänkte byta till bilbarnstol nu.. Va har ni för bilstol? E de nån ni rekommenderar?? Vi har en britax secura tror ja den heter.. Men de e en dryg pinne på den som jag stör mej på.. Nån som vet va den e till för? Ska stolen luta mot instrument panelen? Sambons mormor köpte en ny stol till oss, men när sambons syster fick veta de så flög hon på den som en hök, så tog hon den å vi fick hennes gamla.. *suck*
  2. 1
    Bilbarnstol Tänkte byta till bilbarnstol nu.. Va har ni för bilstol? E de nån ni rekommenderar?? Vi har en britax secura tror ja den heter.. Men de e en dryg pinne på den som jag stör mej på.. Nån som vet va den e till för? Ska stolen luta mot instrument panelen? Sambons mormor köpte en ny stol till oss, men när sambons syster fick veta de så flög hon på den som en hök, så tog hon den å vi fick hennes gamla.. *suck*
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Ojj.. Hur kunde de bli så många??
  4. 2
    Ojj.. Hur kunde de bli så många??
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Pinnen är väl stödbenet som ska gå ner till golvet? Jag tycker Britax har bra stolar. Vi ska köpa en Britax Freeway i slutet på månaden när det är extrapris på den. Den är en liten nättare modell och som inte skymmer hela sikten.

    Securan verkar vara en jättebra stol. Höga sidor som är bra i en sidokrock. Den går väl också att ställa i viloläge har jag för mig. Men gå in till barnvagnsaffär som säljer Britax och be dem visa er hur den ska sitta i bilen.
  6. 3
    Pinnen är väl stödbenet som ska gå ner till golvet? Jag tycker Britax har bra stolar. Vi ska köpa en Britax Freeway i slutet på månaden när det är extrapris på den. Den är en liten nättare modell och som inte skymmer hela sikten.

    Securan verkar vara en jättebra stol. Höga sidor som är bra i en sidokrock. Den går väl också att ställa i viloläge har jag för mig. Men gå in till barnvagnsaffär som säljer Britax och be dem visa er hur den ska sitta i bilen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Vi har en Besafe izi kid som vi fick av Felix farmor och farfar. Vi är jättenöjda med den. Vad taskigt av din sambos syster att ta den stolen ni skulle få!
    Pinnen på vår stol gör den enklare att montera och flytta mellan olika bilar.
  8. 4
    Vi har en Besafe izi kid som vi fick av Felix farmor och farfar. Vi är jättenöjda med den. Vad taskigt av din sambos syster att ta den stolen ni skulle få!
    Pinnen på vår stol gör den enklare att montera och flytta mellan olika bilar.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    OK..Ja.. Man har då ingen bra sikt iaf... Så jä*la taskigt av sambons syster å ta den nya.. *less* Men skymmer alla stolar sikten??
  10. 5
    OK..Ja.. Man har då ingen bra sikt iaf... Så jä*la taskigt av sambons syster å ta den nya.. *less* Men skymmer alla stolar sikten??
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    OK.. Men om man har en sån där pinne ska stolen ändå luta mot instrumenpanelen då? Ja sambon har försår då absolut inte hur man kan tycka en sån sak e taskig.. Grr...
  12. 6
    OK.. Men om man har en sån där pinne ska stolen ändå luta mot instrumenpanelen då? Ja sambon har försår då absolut inte hur man kan tycka en sån sak e taskig.. Grr...
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Vi har den bakom passagerarstolen i vår bil. Den har ju stödben, så jag tror att den inte behöver luta mot något.
  14. 7
    Vi har den bakom passagerarstolen i vår bil. Den har ju stödben, så jag tror att den inte behöver luta mot något.
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    fast jag kollade nu på monteringsanvisningen och där står det att monterar man den i framsätet så ersätter instrumentbrädan stödbenets funktion.
  16. 8
    fast jag kollade nu på monteringsanvisningen och där står det att monterar man den i framsätet så ersätter instrumentbrädan stödbenets funktion.
  17. Medlem sedan
    Jan 2006
    #9
    Lite sikt skymmer väl alla bilstolar men vi ska ha vår i baksätet eftersom vi har airbag där fram. Frewayen är ju lite nättare men alla Britax stolar är bra tycker jag.
  18. 9
    Lite sikt skymmer väl alla bilstolar men vi ska ha vår i baksätet eftersom vi har airbag där fram. Frewayen är ju lite nättare men alla Britax stolar är bra tycker jag.
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Kolla här hur ni ska montera den.

    http://www.britax.se/meny1Frame-1.html
  20. 10
    Kolla här hur ni ska montera den.

    http://www.britax.se/meny1Frame-1.html
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Klicka på support och sen monteringsanvisningar.
  22. 11
    Klicka på support och sen monteringsanvisningar.
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12
    Vi har en Britax twoway plus, en av få stolar som varit stor nog åt våra stora barn.
    Är väldigt nöjd med den!
  24. 12
    Vi har en Britax twoway plus, en av få stolar som varit stor nog åt våra stora barn.
    Är väldigt nöjd med den!
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13
    Akta Duoflex XTP sitter i bilen här. Valde mellan den och Cosmic men den här passade bättre i min bil. Anledningen till att jag valde mellan de här två stolarna var helt enkelt att det var rea och att jag inte orkade kolla runt något mer före jul.
  26. 13
    Akta Duoflex XTP sitter i bilen här. Valde mellan den och Cosmic men den här passade bättre i min bil. Anledningen till att jag valde mellan de här två stolarna var helt enkelt att det var rea och att jag inte orkade kolla runt något mer före jul.
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    OK.. Ska kolla de...
  28. 14
    OK.. Ska kolla de...
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Jasså.. Å nyss när sambon pratade med sin syster så sa hon att man skulle ha stödbenet.. Å att stolen skulle vara så långt från instrument panelen som möjligt..? Kanske e de bäst att man ringer å frågar då?..
  30. 15
    Jasså.. Å nyss när sambon pratade med sin syster så sa hon att man skulle ha stödbenet.. Å att stolen skulle vara så långt från instrument panelen som möjligt..? Kanske e de bäst att man ringer å frågar då?..
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Det är nog bäst du ringer och kollar, jag kan ju bara säga vad som ska vara med den stolen jag har(Besafe izi kid). Jag kollade på monteringsanvisning på Britax Secura och där stod det att den stolen du har får inte vila mot instrumentbrädan. Din sambos syster har rätt. Vad olika det är. Ursäkta så mycket om jag snurrat till det för dig Lycka till =)
  32. 16
    Det är nog bäst du ringer och kollar, jag kan ju bara säga vad som ska vara med den stolen jag har(Besafe izi kid). Jag kollade på monteringsanvisning på Britax Secura och där stod det att den stolen du har får inte vila mot instrumentbrädan. Din sambos syster har rätt. Vad olika det är. Ursäkta så mycket om jag snurrat till det för dig Lycka till =)
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    OK.. Va ut å skulle sätta fast stolen ordentligt nyss när jag bestämt mej för att ha kvar den. De ska vara 2 cm från golvet å pinnen för den åker ner när man drar åt bältet. Men pinnen är redan nere i golvet. Går inte att sänka den mer heller.. Eller de går att ha den om man har fram stolen en bit, men hans syster sa ju att man skulle ha den så långt från instrumentbrädan som möjligt... Jaja bäst att jag ringer å pratar med nån imorn.. Tack för alla svar iaf..
  34. 17
    OK.. Va ut å skulle sätta fast stolen ordentligt nyss när jag bestämt mej för att ha kvar den. De ska vara 2 cm från golvet å pinnen för den åker ner när man drar åt bältet. Men pinnen är redan nere i golvet. Går inte att sänka den mer heller.. Eller de går att ha den om man har fram stolen en bit, men hans syster sa ju att man skulle ha den så långt från instrumentbrädan som möjligt... Jaja bäst att jag ringer å pratar med nån imorn.. Tack för alla svar iaf..

Liknande trådar

  1. Bilbarnstol?
    By Tess&Adrian in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 20:23
  2. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:28
  3. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:28
  4. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:28
  5. Bilbarnstol
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 14:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar