"Mensvärk" i vecka 27?? Hjälp!
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    "Mensvärk" i vecka 27?? Hjälp!

    Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev något, men nu behöver jag er hjälp.....

    Inatt vaknade jag med jordens molande mensvärk. Ni kan tänka vilka bilder jag fick om att föda i vecka 27, INTE sugen på det...! Men...jag somnade om till slut och under dagen har det bara känts lite grand. Någon som vet om det är något att oroa sig för eller är det bara livmodern som tränar och töjer sig...? Minns inte att det gjorde ont när jag väntade storebror, utan den här "mensvärken" kom ju precis innan förlossningen startade.

    Hilfe bitte!! Vet ju givetvis att man kan ringa MVC, men testar med kompetensen i detta fora först!!

    Kram, kram
  2. 1
    "Mensvärk" i vecka 27?? Hjälp! Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev något, men nu behöver jag er hjälp.....

    Inatt vaknade jag med jordens molande mensvärk. Ni kan tänka vilka bilder jag fick om att föda i vecka 27, INTE sugen på det...! Men...jag somnade om till slut och under dagen har det bara känts lite grand. Någon som vet om det är något att oroa sig för eller är det bara livmodern som tränar och töjer sig...? Minns inte att det gjorde ont när jag väntade storebror, utan den här "mensvärken" kom ju precis innan förlossningen startade.

    Hilfe bitte!! Vet ju givetvis att man kan ringa MVC, men testar med kompetensen i detta fora först!!

    Kram, kram
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Kan vara magen som växer bara, men jag tcyekr du ska kolla upp om du känner dig orolig.
  4. 2
    Kan vara magen som växer bara, men jag tcyekr du ska kolla upp om du känner dig orolig.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Kolla upp med mvc! det är förmodligen ingen fara, vi ska ha sammandragningar nu, men däremot så ska dom inte göra ont än, då måste du söka hjälp från mvc eller läkare.
    Om din mottagning har stängt kan du alltid ringa och rådfråga gynakuten, kom ihåg det så slipper du oroa dig
    Lycka till!
  6. 3
    Kolla upp med mvc! det är förmodligen ingen fara, vi ska ha sammandragningar nu, men däremot så ska dom inte göra ont än, då måste du söka hjälp från mvc eller läkare.
    Om din mottagning har stängt kan du alltid ringa och rådfråga gynakuten, kom ihåg det så slipper du oroa dig
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Hoppas det ordnar sig! Har haft väldigt milda liknande känningar för nån vecka sen, gick över och sen tänkte jag inte så mycket mer på det. (Haft en ofarlig cysta i en av äggisarna tidigt i graviditeten så jag tänkte att det kanske var ett litet återfall.) Är det första graviditeten för dig? Svårt att veta hur allt ska kännas då, tänkte jag. Hoppas din BM tar väl hand om dig! Håller tumme!
  8. 4
    Hoppas det ordnar sig! Har haft väldigt milda liknande känningar för nån vecka sen, gick över och sen tänkte jag inte så mycket mer på det. (Haft en ofarlig cysta i en av äggisarna tidigt i graviditeten så jag tänkte att det kanske var ett litet återfall.) Är det första graviditeten för dig? Svårt att veta hur allt ska kännas då, tänkte jag. Hoppas din BM tar väl hand om dig! Håller tumme!
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Tack för svar! Somnade tidigt igår så jag gick aldrig in i datorn igen! Det känns bättre med "mensvärken" men jag har mycket sammandragningar så det är nog bara att coola ner lite!
  10. 5
    Tack för svar! Somnade tidigt igår så jag gick aldrig in i datorn igen! Det känns bättre med "mensvärken" men jag har mycket sammandragningar så det är nog bara att coola ner lite!

Liknande trådar

  1. Blir gaaaalen på denna "mensvärk"
    By Folle in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 17:29
  2. fakta om "mensvärk" under tidig grav
    By siempre1 in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 18:02
  3. Värkar och molande "mensvärk" - UVI?
    By Maria med 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 13:16
  4. Molande "mensvärk"
    By Anna-Elias in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 18:01
  5. Varför har jag "mensvärk"?
    By Pelargon in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar