Så hittade vi förklaringen...
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Så hittade vi förklaringen...

    ... till Vincents grinighet, alltså. Ett litet, vitt riskorn till alldeles ny tand tittar fram i underkäken. Att jag inte fattade det direkt, storasyster fick ju sina första vid fyra månader och var precis lika grinig då. Nåja, nu har han fått lite alvedon och sover sött.
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Så hittade vi förklaringen... ... till Vincents grinighet, alltså. Ett litet, vitt riskorn till alldeles ny tand tittar fram i underkäken. Att jag inte fattade det direkt, storasyster fick ju sina första vid fyra månader och var precis lika grinig då. Nåja, nu har han fått lite alvedon och sover sött.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Hoppas du oxå får sova sött nu!!
  4. 2
    Hoppas du oxå får sova sött nu!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Se där. Följer strorasyster precis
  6. 3
    Se där. Följer strorasyster precis
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Åhå

    det brukar finnas enkla och naturliga förklaringar.
    Skönt att veta. Tidig kille, hoppas amningen fortsätter smärtfritt.

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  8. 4
    Åhå det brukar finnas enkla och naturliga förklaringar.
    Skönt att veta. Tidig kille, hoppas amningen fortsätter smärtfritt.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Jo, det hoppas jag med. Som tur är har jag ju positiva erfarenheter av att amma barn med tänder sedan tidigare, E fick ju som sagt tänder vid fyra månader och ammades tills hon var 17 månader

    kram!
  10. 5
    Jo, det hoppas jag med. Som tur är har jag ju positiva erfarenheter av att amma barn med tänder sedan tidigare, E fick ju som sagt tänder vid fyra månader och ammades tills hon var 17 månader

    kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Tja, det gick det väl sisådär med. Han snuttade och gnällde sig igenom den här natten också. *rabblar: This too shall pass, this too shall pass, this too shall pass*
  12. 6
    Tja, det gick det väl sisådär med. Han snuttade och gnällde sig igenom den här natten också. *rabblar: This too shall pass, this too shall pass, this too shall pass*
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Ja, nåt ska de väl vara lika på Känns som att de är så totalt olika på allt annat!
  14. 7
    Ja, nåt ska de väl vara lika på Känns som att de är så totalt olika på allt annat!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Jobbigt. Här hade vi också ovanligt många amningar inatt, 4-5 stycken.

    Du kanske får göra som min kompis och helt enkelt tatuera in "this too shall pass".
  16. 8
    Jobbigt. Här hade vi också ovanligt många amningar inatt, 4-5 stycken.

    Du kanske får göra som min kompis och helt enkelt tatuera in "this too shall pass".
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Ojoj...

    Vilka tidiga barn du har. Albin fick sin första tand när han var 9½ månad. Men Malva tuggar o tuggar på ALLT och dregglar floder så alla säger att hon kommer få tänder snart. Men så har hon ju hållt på sen hon var nyfödd så jag är tveksam...

    Hoppas amningen förblir smärtfri o att han inte kommer på att man kan tugga även där...
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  18. 9
    Ojoj... Vilka tidiga barn du har. Albin fick sin första tand när han var 9½ månad. Men Malva tuggar o tuggar på ALLT och dregglar floder så alla säger att hon kommer få tänder snart. Men så har hon ju hållt på sen hon var nyfödd så jag är tveksam...

    Hoppas amningen förblir smärtfri o att han inte kommer på att man kan tugga även där...
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    *fniss* ja, det vore nåt det! Men på något sätt känns det alltid liiite bättre efter att ha rabblat det några gånger
  20. 10
    *fniss* ja, det vore nåt det! Men på något sätt känns det alltid liiite bättre efter att ha rabblat det några gånger

Liknande trådar

  1. OK, nu har jag förklaringen till
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 21:43
  2. Så fick vi förklaringen...
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 22:38
  3. Undrar vad förklaringen är
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 14:44
  4. Har ni hittat förklaringen
    By Jämställd pappa in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar