är han far till barnet??
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    är han far till barnet??

    Det var någon som skrev ngt om att man måste anmäla pappan till socialförvaltningen så de får ett bevis på att det verkligen är HAN som är pappa till barnet...? Men gör man inte det efter att barnet är fött? Kan man göra det rean nu??

    Lollo
    LOLLO med dotter född den 20/1 2007 och en son född 20/5 2009.
  2. 1
    är han far till barnet?? Det var någon som skrev ngt om att man måste anmäla pappan till socialförvaltningen så de får ett bevis på att det verkligen är HAN som är pappa till barnet...? Men gör man inte det efter att barnet är fött? Kan man göra det rean nu??

    Lollo
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Man kan göra det redan nu. I vissa kommuner vill de dock se barnet först.
    När vi skulle skriva på papperna med Smilla frågade de om jag verkligen var säker på om Daniel var pappan. Lite okänsligt att uttrycka sig så tycker jag.
  4. 2
    Man kan göra det redan nu. I vissa kommuner vill de dock se barnet först.
    När vi skulle skriva på papperna med Smilla frågade de om jag verkligen var säker på om Daniel var pappan. Lite okänsligt att uttrycka sig så tycker jag.
  5. på besök
    #3
    är en mycket bra ide att göra det FÖRE barnet föds...
    http://www.aftonbladet.se/vss/forald...961134,00.html
  6. 3
    är en mycket bra ide att göra det FÖRE barnet föds...
    http://www.aftonbladet.se/vss/forald...961134,00.html
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    OJ, vad otäckt!! Det hoppas man ju inte händer. Men var ska jag vända mig då?
  8. 4
    OJ, vad otäckt!! Det hoppas man ju inte händer. Men var ska jag vända mig då?
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5

    Vi var igår

    och skrev på, kanske det du läst. Jag såg den artikeln i aftonbladet om mamman som dog och ringde direkt till Familjerätten och bokade en tid. Det går under Socialkontoret. Hon tog våra personuppgifter per telefon och igår skrev vi under och 2 andra bevittnade att min sambo skrev under och sedan fick jag skriva på att det var han som var pappan. Det tog 15 minuter allt som allt. Vi får pappren hemskickade sedan när bbeis är född och folkbokföringen har skickat papper till dom på kontoret.
  10. 5
    Vi var igår och skrev på, kanske det du läst. Jag såg den artikeln i aftonbladet om mamman som dog och ringde direkt till Familjerätten och bokade en tid. Det går under Socialkontoret. Hon tog våra personuppgifter per telefon och igår skrev vi under och 2 andra bevittnade att min sambo skrev under och sedan fick jag skriva på att det var han som var pappan. Det tog 15 minuter allt som allt. Vi får pappren hemskickade sedan när bbeis är född och folkbokföringen har skickat papper till dom på kontoret.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Det är så de måste fråga

    Helt galet kränkande tycker jag!!! Särskilt som vi som är gifta inte behöver intyga något alls.

    Min man blir pappa till barnet oavsett vem jag egentligen har knullat med.
  12. 6
    Det är så de måste fråga Helt galet kränkande tycker jag!!! Särskilt som vi som är gifta inte behöver intyga något alls.

    Min man blir pappa till barnet oavsett vem jag egentligen har knullat med.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Nämen det låter ju precis hur sjukt som helst. Vad sjutton låt han göra dna-test, och se till att fixa en juridisk företrädare till barnet illa kvickt. Skitdåligt av kommunen rent ut sagt!
  14. 7
    Nämen det låter ju precis hur sjukt som helst. Vad sjutton låt han göra dna-test, och se till att fixa en juridisk företrädare till barnet illa kvickt. Skitdåligt av kommunen rent ut sagt!

Liknande trådar

  1. Vad säger man till barnet?
    By morellen in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 07:24
  2. Är utvecklingssamtalet till för barnet?
    By EvaKar in forum Bokstavsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 08:51
  3. Vad säger man till barnet?
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 14:14
  4. Får man gå men barnet till skolan
    By ulmerkott in forum Föräldraledighet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 08:26
  5. När har barnet nåt att säga till om
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar