Vattkoppor.. eller inte?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Vattkoppor.. eller inte?

    Det har gått vattkoppor på barnens dagis i ca två månader nu.
    Eftersom vår stora tjej haft det redan så har vi tyckt att det vore bra om Matilda fick det med. Speciellt bra hade det ju varit över helgerna, då hade man ju inte behövt "vabba" så mycket från jobbet.. gör ju det så mycket ändå menar jag

    Men veckorna har gått o ingen vattkoppor. Men igår kväll märker vi ett par röda fläckar, ser ut som små plitor på hennes mage och någon på ena låret. Det _måste_ ju bara vara vattkoppor ansåg både maken o jag så jag är hemma idag.
    Men idag har de inte ökat tilll antal eller storlek utan är fortfarande som små röda plitor. Tittar man noggrannt så kanske de är vattenfyllda men det går bara att se om man tittar supernoga. Hon verkar inte må värst dåligt heller (vilket är bra förstås).
    Blev lite förvånad, hade nästan räknat med att hela hon skulle vara som en enda stor vattkoppa. Minns när Linnea hade det vid samma ålder och hon var totalt täckt med vattkoppor (låter hemskt, men hon verkade inte lida av det!).
    Men nu undrar man ju nästan om det verkligen är vattkoppor matilda har.. men tiden får väl utvisa.
    Har ju hört att en del barn får inte så många koppor, eller får dem i olika omgångar. Kanske är det så här.
    Hur har det varit för era barn när de haft vattkoppor?!
  2. 1
    Vattkoppor.. eller inte? Det har gått vattkoppor på barnens dagis i ca två månader nu.
    Eftersom vår stora tjej haft det redan så har vi tyckt att det vore bra om Matilda fick det med. Speciellt bra hade det ju varit över helgerna, då hade man ju inte behövt "vabba" så mycket från jobbet.. gör ju det så mycket ändå menar jag

    Men veckorna har gått o ingen vattkoppor. Men igår kväll märker vi ett par röda fläckar, ser ut som små plitor på hennes mage och någon på ena låret. Det _måste_ ju bara vara vattkoppor ansåg både maken o jag så jag är hemma idag.
    Men idag har de inte ökat tilll antal eller storlek utan är fortfarande som små röda plitor. Tittar man noggrannt så kanske de är vattenfyllda men det går bara att se om man tittar supernoga. Hon verkar inte må värst dåligt heller (vilket är bra förstås).
    Blev lite förvånad, hade nästan räknat med att hela hon skulle vara som en enda stor vattkoppa. Minns när Linnea hade det vid samma ålder och hon var totalt täckt med vattkoppor (låter hemskt, men hon verkade inte lida av det!).
    Men nu undrar man ju nästan om det verkligen är vattkoppor matilda har.. men tiden får väl utvisa.
    Har ju hört att en del barn får inte så många koppor, eller får dem i olika omgångar. Kanske är det så här.
    Hur har det varit för era barn när de haft vattkoppor?!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    När Isabelle fick så var de också jättesmå blåsor, max 1 mm i bredd, jag var tvungen att konsultera en barnläkar-vännina i frågan, men efter ytterligare ngn dag fick hon ett par större som såg ut som riktiga vattkoppor.
    Men hon fick max 20-25 stycken och verkade nästintill oberörd.
    Storebror som följde två veckor senare hade närmare 90 koppor
  4. 2
    När Isabelle fick så var de också jättesmå blåsor, max 1 mm i bredd, jag var tvungen att konsultera en barnläkar-vännina i frågan, men efter ytterligare ngn dag fick hon ett par större som såg ut som riktiga vattkoppor.
    Men hon fick max 20-25 stycken och verkade nästintill oberörd.
    Storebror som följde två veckor senare hade närmare 90 koppor
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Tack för ditt svar!!

    det är nog vattkoppor hon har iallafall.. men man blir ju som sagt lite osäker när inte det är så många koppor..
  6. 3
    Tack för ditt svar!! det är nog vattkoppor hon har iallafall.. men man blir ju som sagt lite osäker när inte det är så många koppor..
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Jag har, trots massor av försök, inte lyckas se till att min stora tjej får vattkoppor (tror jag) så jag har inget bra svar men när jag frågade en läkare en gång om prickar hon hade sa han att det kunde vara vattkoppor. Han sa att de kan se otroligt olika ut så det är säkert det Matilda har. Skönt att hon inte är så sjuk!
  8. 4
    Jag har, trots massor av försök, inte lyckas se till att min stora tjej får vattkoppor (tror jag) så jag har inget bra svar men när jag frågade en läkare en gång om prickar hon hade sa han att det kunde vara vattkoppor. Han sa att de kan se otroligt olika ut så det är säkert det Matilda har. Skönt att hon inte är så sjuk!
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Hur går det?

    Har hon fått några fler?? Det är ju väldigt olika hur det kan se ut. Bägge mina hade i varsin omgång i somras och det rådde ingen tvekan om att det var vattkoppor. Men på Ronjas var mycket större ocj med massa vätska i mdans Nikkis var mer som röda prickar. Utom alla miljoner som hon hade i huvudet Hon hade så ont stackarn.

    Ronja: http://ronjanikki.bilddagboken.se/in...N1cnJpbWc9MQ==

    Nikki: http://ronjanikki.bilddagboken.se/in...N1cnJpbWc9MA==

    och : http://ronjanikki.bilddagboken.se/in...N1cnJpbWc9MTA=
    finns massa bilder på dem med kommer runt dessa datum.

    Hoppas Matilda klarar sig med några få, men ändå tillräckligt för att inte kunna få det igen. Hetaste tipsen om hon har det jobbigt är svala bad/duschar, Tavegyl och kylbalsam/Aloe Vera

    Stor kram
    Emma med sessorna Ronja & Nikki

    http://ronjanikki.bilddagboken.se
  10. 5
    Hur går det? Har hon fått några fler?? Det är ju väldigt olika hur det kan se ut. Bägge mina hade i varsin omgång i somras och det rådde ingen tvekan om att det var vattkoppor. Men på Ronjas var mycket större ocj med massa vätska i mdans Nikkis var mer som röda prickar. Utom alla miljoner som hon hade i huvudet Hon hade så ont stackarn.

    Ronja: http://ronjanikki.bilddagboken.se/in...N1cnJpbWc9MQ==

    Nikki: http://ronjanikki.bilddagboken.se/in...N1cnJpbWc9MA==

    och : http://ronjanikki.bilddagboken.se/in...N1cnJpbWc9MTA=
    finns massa bilder på dem med kommer runt dessa datum.

    Hoppas Matilda klarar sig med några få, men ändå tillräckligt för att inte kunna få det igen. Hetaste tipsen om hon har det jobbigt är svala bad/duschar, Tavegyl och kylbalsam/Aloe Vera

    Stor kram

Liknande trådar

  1. vattkoppor 6mån bebis smitta eller inte?
    By nela73 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 21:18
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  3. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  4. Vattkoppor eller inte?
    By Corinne m. 4 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:01
  5. Vattkoppor eller myggbett eller...
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 06:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar