Venus
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Venus

    Hur mycket sobril tar du när du inte tycker den hjälper, kanske du kan ta en halva till. Om du tuggar sobrilen så sätter den in fortare.

    När du går till läk så tycker jag absolut du skall stå på dig för medicin byte. Citalopramen som du äter är ju bara Serotonin höjande medicin.....det är tex impulvsivitet, agression, aptit och sexualitet...är beroende av Serotonin

    Tror du nog skulle behöva en medicin som även är Noradrenalin...det är ju vakenhet, intresse och motiviation...mm mm....är beroende av Noradrenalin.

    Genom att äta en medicin osm ökar och nomalliserar halterna av både S och N så underlättas signalöverföringen mellan nerver i det centrala nervsystemet.

    Genom att du har såna panikattacker och ångest så hjälper nog inte Citalopramen.

    Efexor som jag äter här höjande för både S och N.

    Nu när du ätit Citalopramen så länge så borde den ha gett effekt. Klarar du inte eller inte orkar ta upp medicin byte hos läk, eller att du inte känner att du orkar stå på dig, ta med dig någon då.

    Du skall itne behöva må så här längre!

    stor kram
  2. 1
    Venus Hur mycket sobril tar du när du inte tycker den hjälper, kanske du kan ta en halva till. Om du tuggar sobrilen så sätter den in fortare.

    När du går till läk så tycker jag absolut du skall stå på dig för medicin byte. Citalopramen som du äter är ju bara Serotonin höjande medicin.....det är tex impulvsivitet, agression, aptit och sexualitet...är beroende av Serotonin

    Tror du nog skulle behöva en medicin som även är Noradrenalin...det är ju vakenhet, intresse och motiviation...mm mm....är beroende av Noradrenalin.

    Genom att äta en medicin osm ökar och nomalliserar halterna av både S och N så underlättas signalöverföringen mellan nerver i det centrala nervsystemet.

    Genom att du har såna panikattacker och ångest så hjälper nog inte Citalopramen.

    Efexor som jag äter här höjande för både S och N.

    Nu när du ätit Citalopramen så länge så borde den ha gett effekt. Klarar du inte eller inte orkar ta upp medicin byte hos läk, eller att du inte känner att du orkar stå på dig, ta med dig någon då.

    Du skall itne behöva må så här längre!

    stor kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Oj, vad du kan... Nu blev jag imonerad. Är du möjligtvis ssk till yrket?
  4. 2
    Oj, vad du kan... Nu blev jag imonerad. Är du möjligtvis ssk till yrket?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Nääää...men jag är sån som tar all information som möjligt innan jag stoppar tabletter i munnen.....
    Men jag jobbar med att tillverka medicinskutrustning...*S*!
  6. 3
    Nääää...men jag är sån som tar all information som möjligt innan jag stoppar tabletter i munnen.....
    Men jag jobbar med att tillverka medicinskutrustning...*S*!
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Tack!

    Jag tar 2 st Sobril, alltså 10 mg. Det är dubbelt så mycket som läkaren tycker att jag ska ta, men jag vet att man "kan" ta ända upp till 25 mg. Dock verkar det ju som att kroppen "vänjer" sig och att ständigt behöva öka dosen är ju ite bra heller...

    Oky, då ska jag försöka få nåt som höjer både S och N då. Min läkare vill inte skriva ut för "kompetenta" mediciner till mig bara eftersom hon anser att jag är så känslig för dem... *hum* Satt och stirrade bara av full dos Citalopram. Blev deprimerad och orkade inte bry mig i nåt, så vi får väl se vad hon hittar på nu...
    Ska försöka få till en remiss till en psykiater.

    Har ingen jag kan ta me mig i morrn... Maken är bortrest i jobbet (igen) och mamma tar hand om mina barn (som jag inte orkar ha med mig till läkaren...)

    Tack för stöttande ord och kramen! Det är så skönt att ni finns!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  8. 4
    Tack! Jag tar 2 st Sobril, alltså 10 mg. Det är dubbelt så mycket som läkaren tycker att jag ska ta, men jag vet att man "kan" ta ända upp till 25 mg. Dock verkar det ju som att kroppen "vänjer" sig och att ständigt behöva öka dosen är ju ite bra heller...

    Oky, då ska jag försöka få nåt som höjer både S och N då. Min läkare vill inte skriva ut för "kompetenta" mediciner till mig bara eftersom hon anser att jag är så känslig för dem... *hum* Satt och stirrade bara av full dos Citalopram. Blev deprimerad och orkade inte bry mig i nåt, så vi får väl se vad hon hittar på nu...
    Ska försöka få till en remiss till en psykiater.

    Har ingen jag kan ta me mig i morrn... Maken är bortrest i jobbet (igen) och mamma tar hand om mina barn (som jag inte orkar ha med mig till läkaren...)

    Tack för stöttande ord och kramen! Det är så skönt att ni finns!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Hej! Ja, Sobrilen är ju väldigt beroendeframkallande. Det finns ju många andra sorter som du kan prova.
    Vaddå kompetenta mediciner.....suck! Du måste ju få en medicin som hjälper...inte stjälper dig!

    Kan inte din svärmor ta hand om barnen en stund så du får sällskap med dig. Låter som om du skulle behöva någon vid din sida.

    Absolut, be henne skicka remiss, det är ju jätte vikgit att man får samtalskontakt oxå!

    Jag tror, att skulle du åka in akut, så skulle dom nog plocka bort Citalopramen direkt.

    Jag mådde precis som du när jag åt Citalopramen, sen när jag slutade med den och fick Efexoren istället var det som en helt ny värld öppnade sig.

    Visst har jag mina svackor, men det hör ju tyvärr till.....men dom är inte kolsvarta längre och vägen upp igen är ingen dödskamp.

    messa mig gärna hur det gick för dig hos läk!

    skickar massor av styrkekramar
  10. 5
    Hej! Ja, Sobrilen är ju väldigt beroendeframkallande. Det finns ju många andra sorter som du kan prova.
    Vaddå kompetenta mediciner.....suck! Du måste ju få en medicin som hjälper...inte stjälper dig!

    Kan inte din svärmor ta hand om barnen en stund så du får sällskap med dig. Låter som om du skulle behöva någon vid din sida.

    Absolut, be henne skicka remiss, det är ju jätte vikgit att man får samtalskontakt oxå!

    Jag tror, att skulle du åka in akut, så skulle dom nog plocka bort Citalopramen direkt.

    Jag mådde precis som du när jag åt Citalopramen, sen när jag slutade med den och fick Efexoren istället var det som en helt ny värld öppnade sig.

    Visst har jag mina svackor, men det hör ju tyvärr till.....men dom är inte kolsvarta längre och vägen upp igen är ingen dödskamp.

    messa mig gärna hur det gick för dig hos läk!

    skickar massor av styrkekramar
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Ville bara inflika

    att Efexor funkar jättebra förmig med! Jag åt tidigare medicin bara med S, men det hjälpte inget vidare (massa ångest bl.a.).
    När jag bytte blev jag bättre på bara någon vecka!
    Bekka med stjärnorna - Mira, Vega, Castor & Sirius
  12. 6
    Ville bara inflika att Efexor funkar jättebra förmig med! Jag åt tidigare medicin bara med S, men det hjälpte inget vidare (massa ångest bl.a.).
    När jag bytte blev jag bättre på bara någon vecka!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Skönt att höra, bra att du mår bättre! imt
  14. 7
    Skönt att höra, bra att du mår bättre! imt

Liknande trådar

  1. Venus
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 20:56
  2. Venus!
    By f.d. Toker in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 18:03
  3. Venus
    By Lille Skutt in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:51
  4. Venus
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 16:26
  5. VENUS!
    By Annica m Felix in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar