Vart ska ni föda någonstans?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Vart ska ni föda någonstans?

    Säkert finns svaret någonstans i forumet men jag är för lat för att leta *S* Själv ska jag föda på Akkis.
    " Våld är den yttersta handlingen av ett begränsat sinne "
  2. 1
    Vart ska ni föda någonstans? Säkert finns svaret någonstans i forumet men jag är för lat för att leta *S* Själv ska jag föda på Akkis.
  3. Tjorven v.31
    #2

    Västerås imt

    ...
  4. 2
    Västerås imt ...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    samma här, har du tidigare erfarenhet därifrån?
  6. 3
    samma här, har du tidigare erfarenhet därifrån?
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Jag föder eller blir snittad på SÖS
  8. 4
    Jag föder eller blir snittad på SÖS
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Samma här!

    Sonen födde jag på Östra 03, så det ska bli spännande att prova på ett nytt ställe *Fniss*

    Vet du om de har rundturer/föreläsningar?
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  10. 5
    Samma här! Sonen födde jag på Östra 03, så det ska bli spännande att prova på ett nytt ställe *Fniss*

    Vet du om de har rundturer/föreläsningar?
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Vad trevligt för dig att föda på Ackis! Där är vår äldsta dotter född och även om det var en fruktasnvärd upplevelse eftersom hon höll på dö, har jag bara fantastiska erfarenheter av personalen där! Om jag kunde välja helt fritt så skulle jag välja Ackis igen!

    Nu är frågan om var vi ska föda lite öppen ännu. Vi vet var vi INTE ska föda, nämligen här i Karlstad. Vi har en skrämmande och Kafka-aktig upplevelse från när 2:a dottern föddes här - på bemötandeplanet - och det är nu helt klart att vi aldrig kan nå dit att vi känner oss trygga nog med Karlstad för attd et ska ha en chans att bli bra.

    F.n. så är alternativet vi undersöker Karlskoga (vi har 6 mil dit) och i teorin känns det som ett jättebra alternativ. Får se hur vi känner när vi varit där och pratat med dem, men vi hoppas på att det blir där!
  12. 6
    Vad trevligt för dig att föda på Ackis! Där är vår äldsta dotter född och även om det var en fruktasnvärd upplevelse eftersom hon höll på dö, har jag bara fantastiska erfarenheter av personalen där! Om jag kunde välja helt fritt så skulle jag välja Ackis igen!

    Nu är frågan om var vi ska föda lite öppen ännu. Vi vet var vi INTE ska föda, nämligen här i Karlstad. Vi har en skrämmande och Kafka-aktig upplevelse från när 2:a dottern föddes här - på bemötandeplanet - och det är nu helt klart att vi aldrig kan nå dit att vi känner oss trygga nog med Karlstad för attd et ska ha en chans att bli bra.

    F.n. så är alternativet vi undersöker Karlskoga (vi har 6 mil dit) och i teorin känns det som ett jättebra alternativ. Får se hur vi känner när vi varit där och pratat med dem, men vi hoppas på att det blir där!
  13. _Jo_
    #7
    Hej!

    Jag ska föda hemma om inget oförutsett händer, annars SÖS.
    /Jo
  14. 7
    Hej!

    Jag ska föda hemma om inget oförutsett händer, annars SÖS.
    /Jo
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Södersjukhuset! :-)
  16. 8
    Södersjukhuset! :-)
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Sollefteå förhoppningsvis. Vill helst undvika sundsvalls sjukhus som är närmast. 8 mil dit bara, men hemsk personal. Kör hellre 11 mil till sollefteå...
  18. 9
    Sollefteå förhoppningsvis. Vill helst undvika sundsvalls sjukhus som är närmast. 8 mil dit bara, men hemsk personal. Kör hellre 11 mil till sollefteå...
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Akkis som vanligt,

    har trivts bra där.
    Har varit med under min systers båda förlossningar på KS (kan föda där också om jag vill,bor mitt emellan) och tycker inte att det var bra där.
    Jag tror igentligen inte att KS är sämre än andra,men fick bara så dåliga erfarenheter där just de två gångerna....
  20. 10
    Akkis som vanligt, har trivts bra där.
    Har varit med under min systers båda förlossningar på KS (kan föda där också om jag vill,bor mitt emellan) och tycker inte att det var bra där.
    Jag tror igentligen inte att KS är sämre än andra,men fick bara så dåliga erfarenheter där just de två gångerna....
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Jag har fött där en gång tidigare...03 och tycker det var helt okay. )5 födde jag på falu lasarett och jag tror att jag föredrar UAS faktiskt...sen har väl utvecklingen gått frammåt sedan dess också
  22. 11
    Jag har fött där en gång tidigare...03 och tycker det var helt okay. )5 födde jag på falu lasarett och jag tror att jag föredrar UAS faktiskt...sen har väl utvecklingen gått frammåt sedan dess också
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    De brukar ju ha att man får komma dit på typ besök med sin "föräldrargrupp" om masn går på någon sån, annars kan man säkert gå med någon gång om man hör sig för :-)
  24. 12
    De brukar ju ha att man får komma dit på typ besök med sin "föräldrargrupp" om masn går på någon sån, annars kan man säkert gå med någon gång om man hör sig för :-)
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Vår son föddes där och jag tycker det var bra. Man känner sig väl omhändertagen och trygg med expertis på nära håll *ler*
  26. 13
    Vår son föddes där och jag tycker det var bra. Man känner sig väl omhändertagen och trygg med expertis på nära håll *ler*
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Ja intryck och erfarenhet spelar ju mycket in, här där jag bor är det egentligen lite närmre till Gävle men jag har valt att gå i Uppsala ändå just för att jag tycker det var bra sist.
  28. 14
    Ja intryck och erfarenhet spelar ju mycket in, här där jag bor är det egentligen lite närmre till Gävle men jag har valt att gå i Uppsala ändå just för att jag tycker det var bra sist.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Oj hemma *ler* vad spännande!!!
  30. 15
    Oj hemma *ler* vad spännande!!!
  31. elin med hemlis
    #16
    På danderyd hoppas jag men om det händer nåt att ja behöver sättas igång eller snittas måste ja in på KS då har ja inget val. Funderar på att söka till BB stockholm..
  32. 16
    På danderyd hoppas jag men om det händer nåt att ja behöver sättas igång eller snittas måste ja in på KS då har ja inget val. Funderar på att söka till BB stockholm..
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    Skellefteå BB om inte bebis fåt för sig att komma när vi är på vår tur till Sundsvall och IKEA i slutet av denna månad
  34. 17
    Skellefteå BB om inte bebis fåt för sig att komma när vi är på vår tur till Sundsvall och IKEA i slutet av denna månad
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18

    Mmm

    får la ringa och fråga.
    Går ju inte på mvc i Uppsala utan i min grannby (Heby) och vad jag vet kommer det inte att bli någon föräldragrupp. Har för övrigt ingen bm längre heller egentligen, då hon slutade vid nyår. Nu är hon snäll och ställer upp ett tag till, men sen har jag inte en aning om vem som kommer att kolla så Liten har huvudet nedåt eller inte, mot slutet av graviditeten...
    Men som sagt, ska ringa och fråga angående visning. Vore ju kul att veta ungefär vart jag ska ta vägen när det är dags.
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  36. 18
    Mmm får la ringa och fråga.
    Går ju inte på mvc i Uppsala utan i min grannby (Heby) och vad jag vet kommer det inte att bli någon föräldragrupp. Har för övrigt ingen bm längre heller egentligen, då hon slutade vid nyår. Nu är hon snäll och ställer upp ett tag till, men sen har jag inte en aning om vem som kommer att kolla så Liten har huvudet nedåt eller inte, mot slutet av graviditeten...
    Men som sagt, ska ringa och fråga angående visning. Vore ju kul att veta ungefär vart jag ska ta vägen när det är dags.
  37. Medlem sedan
    Sep 2005
    #19
    Sös..
    och frågade om de va nån mer som skulle föda där, men fick bara ett svar... får se när den har lust att titta ut
  38. 19
    Sös..
    och frågade om de va nån mer som skulle föda där, men fick bara ett svar... får se när den har lust att titta ut
  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20
    Jag ocå *ler*
    frågade tidigare ( rött långa sen ) om de va fler än jag, och de va bra mrshyde som svarade... runt vilket datom är du planerad att åka dit ?
    Tänkte nämnligen om man åkte dit eller så ungefär samtidigt så kunde man ju ses å säga hej
  40. 20
    Jag ocå *ler*
    frågade tidigare ( rött långa sen ) om de va fler än jag, och de va bra mrshyde som svarade... runt vilket datom är du planerad att åka dit ?
    Tänkte nämnligen om man åkte dit eller så ungefär samtidigt så kunde man ju ses å säga hej
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vart säljer ni grejer någonstans på
    By spider-woman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 12:47
  2. Vart skulle ni åka på weekend någonstans
    By morran in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 15:07
  3. Vart ska ni föda?
    By * På besök* in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 10:28
  4. Vart kan man klaga någonstans??
    By Fru_O in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 18:54
  5. Vart någonstans får ni tag på....
    By Ronja 39/? (sist41) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar