Fot & handavtryck?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Fot & handavtryck?

    Är det någon här inne som vet någon hemsida där man kan beställa hem mallar och saker till att göra fotavtryck samt handavtryck på bebisar?
  2. 1
    Fot & handavtryck? Är det någon här inne som vet någon hemsida där man kan beställa hem mallar och saker till att göra fotavtryck samt handavtryck på bebisar?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    Gipsavgjutning

    Inte riktig vad du frågar efter men kanske bättre Jag har en kompis som gör kroppsavgjutningar och har bl a har gjutit av händer och fötter på spädbarn. Om du vill kan jag kolla vad det kostar och skicka länk med bild... (det är supergulligt med små gipsfötter!) Just det, han finns i Stockholm.
  4. 2
    Gipsavgjutning Inte riktig vad du frågar efter men kanske bättre Jag har en kompis som gör kroppsavgjutningar och har bl a har gjutit av händer och fötter på spädbarn. Om du vill kan jag kolla vad det kostar och skicka länk med bild... (det är supergulligt med små gipsfötter!) Just det, han finns i Stockholm.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Jag har fått nått sånt kit men det verkar tyvärr jätte avancerat. Bebisen måste ligga still i 5 min så det gäller att passa på när de sover och så räcker det precis till en for och en hand på nyfödd om man gör exakt rätt från början. Jag tror att det kittet är köpt på babyland.
    Jag har inte vågat mig på det än men som du säger det hade varit himla kul att ha.
    Funderar på om man inte kan göra play dough lera (trolldeg) och sedan köpa gips i en leksaksbutik eller på panduro och gjuta själv....

    Lycka till
  6. 3
    Jag har fått nått sånt kit men det verkar tyvärr jätte avancerat. Bebisen måste ligga still i 5 min så det gäller att passa på när de sover och så räcker det precis till en for och en hand på nyfödd om man gör exakt rätt från början. Jag tror att det kittet är köpt på babyland.
    Jag har inte vågat mig på det än men som du säger det hade varit himla kul att ha.
    Funderar på om man inte kan göra play dough lera (trolldeg) och sedan köpa gips i en leksaksbutik eller på panduro och gjuta själv....

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Vi har gjort till dottern...

    och kommer att göra en likadan till Hugo fast andra färger.
    Gå in på www.lifestone.se och kika, finns massa fina att välja mellan

    // Frida m. Nova0503 + Hugo061107
  8. 4
    Vi har gjort till dottern... och kommer att göra en likadan till Hugo fast andra färger.
    Gå in på www.lifestone.se och kika, finns massa fina att välja mellan

    // Frida m. Nova0503 + Hugo061107
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Det finns olika..

    Det finns olika varianter. Jag vet välsorterade bokhandlare o även babyland eller barnes hus har en sort. Sen hittade jag två andra varianter på fot ohandavtryck på http://www.giraffo.se/ under baby.

    Har inte bestämt mig än vilken jag ska göra. Man vill ju gärna göra det innan de små är förstora.
  10. 5
    Det finns olika.. Det finns olika varianter. Jag vet välsorterade bokhandlare o även babyland eller barnes hus har en sort. Sen hittade jag två andra varianter på fot ohandavtryck på http://www.giraffo.se/ under baby.

    Har inte bestämt mig än vilken jag ska göra. Man vill ju gärna göra det innan de små är förstora.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Ja absolut, du får gärna kolla upp det
  12. 6
    Ja absolut, du får gärna kolla upp det
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Låter oxå som en bra grej. då menar du på att man pressar ner foten respektive handen lätt i leran och sedan fyller den med gips?
  14. 7
    Låter oxå som en bra grej. då menar du på att man pressar ner foten respektive handen lätt i leran och sedan fyller den med gips?
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8

    Bild

    http://i127.photobucket.com/albums/p.../Barnhnder.jpg

    Priset för både hand och fot monterat så ligger på 1000 kr. Kontakta mig på min sida om det skulle vara något för dig...
  16. 8
    Bild http://i127.photobucket.com/albums/p.../Barnhnder.jpg

    Priset för både hand och fot monterat så ligger på 1000 kr. Kontakta mig på min sida om det skulle vara något för dig...
  17. Medlem sedan
    May 2006
    #9
    Jag har än så länge bara lyckats med två fotavtryck, men de blev ganska fina. Dessa har jag gjort precis som du beskriver... först en play-doh deg av mjöl, salt mm. och sedan gips i avtrycket. Jag fick dock förstärka med en extra degkant innan jag gjöt. Problemet är att få lilla skruttan att vara stilla. Även tårna sprattlade, men det blev fint ändå.

    Ska prova händerna så småningom.
    Ska prova med att
  18. 9
    Jag har än så länge bara lyckats med två fotavtryck, men de blev ganska fina. Dessa har jag gjort precis som du beskriver... först en play-doh deg av mjöl, salt mm. och sedan gips i avtrycket. Jag fick dock förstärka med en extra degkant innan jag gjöt. Problemet är att få lilla skruttan att vara stilla. Även tårna sprattlade, men det blev fint ändå.

    Ska prova händerna så småningom.
    Ska prova med att

Liknande trådar

  1. fot & handavtryck
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 14:32
  2. Handavtryck
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 22:05
  3. fot och handavtryck
    By Lollo_77 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 11:38
  4. Fot- och handavtryck
    By xenon in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 16:50
  5. Handavtryck?
    By Kråkan in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar