Optiker?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Optiker?

    Jag har linser 95% av min vakna tid, men eftersom jag ser så illa, så måste jag också ha glasögon.

    Jag var hos synsam för något år sedan och de skulle 5500 kr för ett par glasögon till mig.

    Mina nuvarande är 5 år gamla, har fel styrka och igår gick de sönder i bågen (sen är de ju så fula så jag inte vill visa mig i dom).

    Hur ligger t ex Synoptic i pris jämfört med Synsam?

    Sist köpte jag från nätet, favoptic, och det funkade jättebra, och billigt blev det (1300kr), men jag tycker det är lite pinsamt att be om ett glasögonrecept på synsam när jag köper nya linser...

    Vad skulle ni göra?
  2. 1
    Optiker? Jag har linser 95% av min vakna tid, men eftersom jag ser så illa, så måste jag också ha glasögon.

    Jag var hos synsam för något år sedan och de skulle 5500 kr för ett par glasögon till mig.

    Mina nuvarande är 5 år gamla, har fel styrka och igår gick de sönder i bågen (sen är de ju så fula så jag inte vill visa mig i dom).

    Hur ligger t ex Synoptic i pris jämfört med Synsam?

    Sist köpte jag från nätet, favoptic, och det funkade jättebra, och billigt blev det (1300kr), men jag tycker det är lite pinsamt att be om ett glasögonrecept på synsam när jag köper nya linser...

    Vad skulle ni göra?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    De kan inte neka dig om du ber om ett få ett recept för glasögon och vad ska de säga?
    Nä, ta tjuren vid hornen och be att få glasögonrecept utskrivet också. Jag har gjort så och min optiker frågade inget
  4. 2
    De kan inte neka dig om du ber om ett få ett recept för glasögon och vad ska de säga?
    Nä, ta tjuren vid hornen och be att få glasögonrecept utskrivet också. Jag har gjort så och min optiker frågade inget
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Nu har vi en sån tur att jobbet sponsrar. Annars finns det ju kedjor där man kommer undan med strax över tusenlappen, även med brytningsfel och tunnare glas. Och numera har de rätt snygga bågar.
  6. 3
    Nu har vi en sån tur att jobbet sponsrar. Annars finns det ju kedjor där man kommer undan med strax över tusenlappen, även med brytningsfel och tunnare glas. Och numera har de rätt snygga bågar.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Nä, det är ju det klart billigaste alternativet. Det är ju skillnad om man använder dem dagligen.
  8. 4
    Nä, det är ju det klart billigaste alternativet. Det är ju skillnad om man använder dem dagligen.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Ja, det får nog bli det alternativet. Tur du har då!
  10. 5
    Ja, det får nog bli det alternativet. Tur du har då!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Du menar kedjor på internet va? Det finns väl inga i lokaler på orten som är så billiga?
  12. 6
    Du menar kedjor på internet va? Det finns väl inga i lokaler på orten som är så billiga?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Joo, de har ju erbjudanden då och då.
  14. 7
    Joo, de har ju erbjudanden då och då.
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Okej! Googlar vidare...
  16. 8
    Okej! Googlar vidare...
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    Tycker du att det är lite pinsamt och vill säga varför du ska ha det så kan du dra till med att du måste ha det för att du ska teckna sjuk-och olycksfalls försäkring på dig själv
    Det gjorde jag eftersom jag också tyckte det var lite sådär att fråga min optiker efter receptet
    Litet tips bara
  18. 9
    Tycker du att det är lite pinsamt och vill säga varför du ska ha det så kan du dra till med att du måste ha det för att du ska teckna sjuk-och olycksfalls försäkring på dig själv
    Det gjorde jag eftersom jag också tyckte det var lite sådär att fråga min optiker efter receptet
    Litet tips bara
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Ahaaa! Behöver man ett sånt då?
    Smaaart!
  20. 10
    Ahaaa! Behöver man ett sånt då?
    Smaaart!

Liknande trådar

  1. Bra optiker för barn?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 12:09
  2. Bästa optiker?
    By anckis in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 08:13
  3. Min f.d optiker...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 12:01
  4. Optiker??
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 15:04
  5. Var hos min optiker
    By Nefertari in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 21:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar