Kindtand på väg upp!! :(
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Kindtand på väg upp!! :(

    Stackars Kian han har så ont!! Är gnällig hela tiden och vaknar på nätterna för att tanden jäklas med honom.
    Jag ser den klart och tydligt genom tandköttet och den känns men har inte kommit fram än Han har fått så många tänder på senaste tiden, han har 4 uppe i fram 3 nere och en kindtand som är på G.
    Stackaren är blir bara 8mån imorgon.

    Hur mycket alvedn han man egentligen ge? Hur länge?
    Jag ska köpa Bonjela till honom å Irland jag försår inte att det inte finns i Sverige och här är man ju så duktig på att inte ge medicin i onödan.
    Ändå fick vi till svar på apoteket att det bara är att ge Alvedon....


    Imorgon åker jag till Irland och hämtar min Adie!! Nu är jag en lycklig mamma
  2. 1
    Kindtand på väg upp!! :( Stackars Kian han har så ont!! Är gnällig hela tiden och vaknar på nätterna för att tanden jäklas med honom.
    Jag ser den klart och tydligt genom tandköttet och den känns men har inte kommit fram än Han har fått så många tänder på senaste tiden, han har 4 uppe i fram 3 nere och en kindtand som är på G.
    Stackaren är blir bara 8mån imorgon.

    Hur mycket alvedn han man egentligen ge? Hur länge?
    Jag ska köpa Bonjela till honom å Irland jag försår inte att det inte finns i Sverige och här är man ju så duktig på att inte ge medicin i onödan.
    Ändå fick vi till svar på apoteket att det bara är att ge Alvedon....


    Imorgon åker jag till Irland och hämtar min Adie!! Nu är jag en lycklig mamma
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    hoppas den kommer snart

    så det känns bättre för honom igen. å hoppas att flygresorna går bra!
  4. 2
    hoppas den kommer snart så det känns bättre för honom igen. å hoppas att flygresorna går bra!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Stackarn :(

    Hopas den tränger igenom snart så han slipper det onda. Härligt att lilltjejen kommer hem igen. Kram
    ULRICAK
  6. 3
    Stackarn :( Hopas den tränger igenom snart så han slipper det onda. Härligt att lilltjejen kommer hem igen. Kram
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Prova Ipren oxå

    Det tipset fick jag när alvedonen inte tog ner Hannes feber. Du kan ge både alvedon och Ipren sammtidigt för de verkar på olika sätt. Ipren finns som flytande (fast ganska tjock konsistens och lätt för dem att svälja) sen finns det supar.

    Vad skönt att få hem tjejen...

    Kram
    Nilla*
  8. 4
    Prova Ipren oxå Det tipset fick jag när alvedonen inte tog ner Hannes feber. Du kan ge både alvedon och Ipren sammtidigt för de verkar på olika sätt. Ipren finns som flytande (fast ganska tjock konsistens och lätt för dem att svälja) sen finns det supar.

    Vad skönt att få hem tjejen...

    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    jaså kan man? annars har man ju alltid fått itutat att blanda INTE olika sorter. men det där ska jag lägga på minnet, är bar att ha när inget verkar fungera
  10. 5
    jaså kan man? annars har man ju alltid fått itutat att blanda INTE olika sorter. men det där ska jag lägga på minnet, är bar att ha när inget verkar fungera
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6

    så har jag alltid trott

    men när jag stukade foten skulle jag ta 1 ipren+2 alvedon, och detta 3ggr/ dag. samma lika skulle sambon blanda när han hade ryggskott. annars tycker jag alltid det sägs att man inte ska blanda saker.
  12. 6
    så har jag alltid trott men när jag stukade foten skulle jag ta 1 ipren+2 alvedon, och detta 3ggr/ dag. samma lika skulle sambon blanda när han hade ryggskott. annars tycker jag alltid det sägs att man inte ska blanda saker.
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    när min stora tjej får feber får hon lätt feberkramper. dom har sagt till mig både på barnakuten och sjukvårdsupplysningen att man kan ge alvedon var 6:e timme och ge ipren var 6:e timme. typ alvedon 06, 12, 18, 00 och ipren 03, 09, 15, 21 för att hålla febern under kontroll. ipren och alvedon funkar tydligen på olika sätt...? jag vet dock inte om det är ok på så små barn som våra majbäbisar för min flicka är 4år.
  14. 7
    när min stora tjej får feber får hon lätt feberkramper. dom har sagt till mig både på barnakuten och sjukvårdsupplysningen att man kan ge alvedon var 6:e timme och ge ipren var 6:e timme. typ alvedon 06, 12, 18, 00 och ipren 03, 09, 15, 21 för att hålla febern under kontroll. ipren och alvedon funkar tydligen på olika sätt...? jag vet dock inte om det är ok på så små barn som våra majbäbisar för min flicka är 4år.

Liknande trådar

  1. Kindtand
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 20:15
  2. Kindtand
    By Madde Albin & Simon in forum _04 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 12:22
  3. så gräsligt ont i en kindtand
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 11:45
  4. En kindtand
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 20:55
  5. En kindtand
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar