idag börjar skolan
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    idag börjar skolan

    Men Andreas får inte gå dit ännu. Vi är fortfarande hemma och väntar på att de ska se om det går att ta bort stenten i bronken. Andreas gjorde hjärtkaten i december som det var tänkt och de fick till det så som de önskade, bra! Sedan den 18 gjorde han en datortomografi för att de ville se hur mycket nytta katen hade gjort. När de genomlyser på angiolabbet så ser de bara en tvådimensionell bild och inför nästa ingrepp ville de gärna se det "uppifrån" också.

    Efter det besöket fick vi med oss en inhalationapparat (aiolos) som han ska köra fyra ggr per dag. Läkemedlet han får i den (acetylsystein), luktar apa och det smakar säkert illa också, han är inte alls nöjd. De såg på röntgen att han hade massa slem i stentet. Trots inhalationen eller kanske tack vare, vad vet jag, rosslar han nått vansinnigt. Han änker inte på det tror jag för han brukar inte försöka hosta bort det om inte vi säger till honom.

    Då den 18:e innan vi åkte hem hade de pratat med de ansvariga dr om när nästa inrepp ska ske och då sa dem att vi tar det vecka 2 eller 3, nu har vecka 2 börjat och i fredags fick vi reda på att det var ännu inte bestämt när det blir av, då känns det som att kanske blir det inte ens av under vecka 3, hmmmm, vi är rätt trötta på att vänta nu och ju längre tiden går desto mer hopplöst känns det, tänk om det inte funkar att ta bort stentet. Hur blir det då? Ska han behöva ha det så här då, rossel, sämre ork, ingen aptit.....

    Ja usch vad detta tär på en, det är bättre när allt bara rullar på så att man inte hinner fundera på allt som kan gå galet.

    //Helen & Andreas
  2. 1
    idag börjar skolan Men Andreas får inte gå dit ännu. Vi är fortfarande hemma och väntar på att de ska se om det går att ta bort stenten i bronken. Andreas gjorde hjärtkaten i december som det var tänkt och de fick till det så som de önskade, bra! Sedan den 18 gjorde han en datortomografi för att de ville se hur mycket nytta katen hade gjort. När de genomlyser på angiolabbet så ser de bara en tvådimensionell bild och inför nästa ingrepp ville de gärna se det "uppifrån" också.

    Efter det besöket fick vi med oss en inhalationapparat (aiolos) som han ska köra fyra ggr per dag. Läkemedlet han får i den (acetylsystein), luktar apa och det smakar säkert illa också, han är inte alls nöjd. De såg på röntgen att han hade massa slem i stentet. Trots inhalationen eller kanske tack vare, vad vet jag, rosslar han nått vansinnigt. Han änker inte på det tror jag för han brukar inte försöka hosta bort det om inte vi säger till honom.

    Då den 18:e innan vi åkte hem hade de pratat med de ansvariga dr om när nästa inrepp ska ske och då sa dem att vi tar det vecka 2 eller 3, nu har vecka 2 börjat och i fredags fick vi reda på att det var ännu inte bestämt när det blir av, då känns det som att kanske blir det inte ens av under vecka 3, hmmmm, vi är rätt trötta på att vänta nu och ju längre tiden går desto mer hopplöst känns det, tänk om det inte funkar att ta bort stentet. Hur blir det då? Ska han behöva ha det så här då, rossel, sämre ork, ingen aptit.....

    Ja usch vad detta tär på en, det är bättre när allt bara rullar på så att man inte hinner fundera på allt som kan gå galet.

    //Helen & Andreas
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Halloj.
    Vi börjar inte skolan förrän på onsdag. så ett par lediga dagar till är det här.
    Vad beträffar rosslet så är det ju jätte bra, acetylcystein är kraftigt slemlösande och det är meningen att slemmet ska lossna, det är bra om han fåt upp det också så allt inte hamnar i magen, man kan bli illamående an det.

    Hoppas på förbättringar för Andreas detta år.
    Håller tummarna,
    Kram Hanna med Oscar
  4. 2
    Halloj.
    Vi börjar inte skolan förrän på onsdag. så ett par lediga dagar till är det här.
    Vad beträffar rosslet så är det ju jätte bra, acetylcystein är kraftigt slemlösande och det är meningen att slemmet ska lossna, det är bra om han fåt upp det också så allt inte hamnar i magen, man kan bli illamående an det.

    Hoppas på förbättringar för Andreas detta år.
    Håller tummarna,
    Kram Hanna med Oscar

Liknande trådar

  1. Idag börjar hon skolan!
    By Picea in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 21:22
  2. Idag börjar jag skolan!
    By Grodan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 21:21
  3. Idag börjar jag skolan!
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 10:50
  4. Idag börjar svenska skolan ige
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 18:18
  5. Jag börjar Skolan Idag!
    By madde87 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 14:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar