Hur vet man om man har galna
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Hur vet man om man har galna

    kräksjukan (vinterkräksjukan) eller om man bara har ätit något dåligt?

    Jag har tyvärr drabbats av något...
    Kräks förvisso inte, men det är inte som det ska på annat håll, om Ni förstår vad jag menar? ;-)

    Hoppas att ingen övrig familjemedlem drabbas!
    I vår familj gör barnen absolut som vi säger och säger och säger... ;-)
  2. 1
    Hur vet man om man har galna kräksjukan (vinterkräksjukan) eller om man bara har ätit något dåligt?

    Jag har tyvärr drabbats av något...
    Kräks förvisso inte, men det är inte som det ska på annat håll, om Ni förstår vad jag menar? ;-)

    Hoppas att ingen övrig familjemedlem drabbas!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Tror inte man vet säkert. Men om ingen smittas och om de som man ätit tillsammans med också blir sjuka så är det väl ett tecken på att det är matförgiftning. Usch, hoppas du blir bättre snart!
  4. 2
    Tror inte man vet säkert. Men om ingen smittas och om de som man ätit tillsammans med också blir sjuka så är det väl ett tecken på att det är matförgiftning. Usch, hoppas du blir bättre snart!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Vinterkräksjukan kan man bara diagnostisera genom prover. Den brukar vara gräslig-täta kräkningar, smärta i muskler och feber.
    Men som med alla virus så reagerar vi ju olika vid olika tidpunkter.

    Samma med andra magsjukor. Ibland mår man bara illa, ibland diareer och ibland kräkningar i olika "valörer".

    Om man blir dålig pga maten så kommer det ganska kort efter man ätit och de flesta som ätit reagerar.
    Minns matförgiftningen utomlands då vi bägge familjerna tot 7 pers hade diarre morgonen innan hemresan*S*
  6. 3
    Vinterkräksjukan kan man bara diagnostisera genom prover. Den brukar vara gräslig-täta kräkningar, smärta i muskler och feber.
    Men som med alla virus så reagerar vi ju olika vid olika tidpunkter.

    Samma med andra magsjukor. Ibland mår man bara illa, ibland diareer och ibland kräkningar i olika "valörer".

    Om man blir dålig pga maten så kommer det ganska kort efter man ätit och de flesta som ätit reagerar.
    Minns matförgiftningen utomlands då vi bägge familjerna tot 7 pers hade diarre morgonen innan hemresan*S*
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Galna kräksjukan är KRAFTIG, den liknar ingen annan magsjuka jag varit med om öht. Man är döende känns det som o man orkar absolut inte ett smack, utan är en trasa som knappt går att få från säng till toa o vice versa.
  8. 4
    Galna kräksjukan är KRAFTIG, den liknar ingen annan magsjuka jag varit med om öht. Man är döende känns det som o man orkar absolut inte ett smack, utan är en trasa som knappt går att få från säng till toa o vice versa.
  9. Medlem sedan
    Mar 1999
    #5
    Tack för Era svar!

    Ingen annan mår än så länge dåligt, och det är jag tacksam för. Tyvärr är det ändå lite synd om min 7-årige son som måste hjälpa mig att vakta sin lillasyter, vilket han inte tycker är allt för kul ibland.
    -Mamma, varför tittar hon inte på Actionman på tv:n?
    (Lillasyster är 6-månader). ;-)
  10. 5
    Tack för Era svar!

    Ingen annan mår än så länge dåligt, och det är jag tacksam för. Tyvärr är det ändå lite synd om min 7-årige son som måste hjälpa mig att vakta sin lillasyter, vilket han inte tycker är allt för kul ibland.
    -Mamma, varför tittar hon inte på Actionman på tv:n?
    (Lillasyster är 6-månader). ;-)
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Finns ju andra orsaker

    Finns ju kräkssjukor som är bakteriebaserade också, och ibland kan man kräkas av en vanlig förkylning.
  12. 6
    Finns ju andra orsaker Finns ju kräkssjukor som är bakteriebaserade också, och ibland kan man kräkas av en vanlig förkylning.

Liknande trådar

  1. Vi är galna, jag vet det..
    By Lillmorran in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:38
  2. FK är galna
    By fru ragge in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 16:39
  3. E vi galna?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 12:24
  4. Vi är galna....
    By Ramona_G in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 06:23
  5. Är vi galna...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar